27.10.11

Note ale Părintelui Stăniloae. „Eşti tu însuţi când eşti stăpân pe tine. Oprirea prin lenevie produce o anumită paralizie în puterile sufletului.”

Cine se obişnuieşte cu amânarea, greu mai scapă de această obişnuință. Cine se opreşte din urcuş a căzut în aceeaşi clipă mai jos de unde este. Nu stă decât cel ce urcă neîncetat. E o idee pe care a dezvoltat-o Sfântul Grigorie de Nisa. Oprirea prin lenevie produce o anumită paralizie în puterile sufletului. Cel care cedează lenei devine robul ei, îşi slăbeşte libertatea sau stăpânirea sa asupra lui însuşi. Eşti tu însuţi când eşti stăpân pe tine. De aceea, în greceşte libertatea se numeşte şi starea de a-ţi fi propriul stăpân.

Nu l-am ajutat pe om tn clipa în care a trebuit, l-am putut pierde. Fiecare clipă impune o datorie unică pentru veci, pe care n-o mai poţi îndeplini în altă clipă. Fiecare clipă ni s-a dat cu rostul ei unic de la Dumnezeu. Fiecare clipă are o însemnătate pentru veşnicie.

(...) Cine urcă o face pentru că aude glasul Domnului, care-l cheamă. Cel ce se obişnuieşte să nu dea toată atenţia poruncii Domnului îndată ce o aude şi aşteaptă să i se spună a doua oară, să i se dea un nou semn mai accentuat, pierde sensibilitatea receptivă a inimii. Începe să se tocească, să se sclerozeze spiritual. Începe să nu mai fie viu, începe să moară. Cade din simţirea planului dumnezeiesc, care-l face liber, din planul vibrant al Duhului, în cel al automatismului naturii, încetând să mai fie el însuşi. Se afirmă iarăşi importanţa lui „acum” şi a lui „astăzi", importanţa de a împlini în această clipă ceea ce cere Dumnezeu în ea. Fiecare clipă ne e dată pentru a o umple cu împlinirea datoriei noastre legate de ea, pentru a imprima în noi ceea ce ne cere. Şi Dumnezeu însuşi ne spune în ea ce datorie avem de împlinit în ea.

(Părintele Dumitru Stăniloae, notele 50 și 51 la Varsanufie şi Ioan, Scrisori duhovniceşti, în Filocalia XI, p. 52-53)

Sursa: Doxologia

Îşi pierde Grecia suveranitatea? Merkel cere "trupe" economice permanente la Atena, Italia va fi verificată de Bruxelles

Liderii zonei euro au decis ieri noapte, pe lângă detalii pachetului de măsuri care să stabilize moneda euro şi să redea încrederea pieţelor, măsuri de supraveghere considerate "fără precendent" în statele membre. Acestea se adaugă regulilor privind disciplina bugetară şi prin care toate statele UE vor trebui să raporteze Bruxelles-ului bugetele, indicatorii, respecte ţinte stricte şi să fie sancţionate în caz că economiile lor o iau razna.

Grecia, care a stat la originea multora din problemele fără precedent din zona euro, primeşte un nou pachet de salvare, băncile europene o vor ierta de jumătate din datorii (procentul de 20% stabilit în vară nu era suficient). Dar va avea monitorizare permanentă, aşa cum a cerut cancelarul german Angela Merkel. Troica (formată din experţi ai Băncii Centrale Europeană, FMI și ai Comisiei Europeană) nu a fost suficientă, a spus Merkel. Aceasta va lucra de acum înainte cu un mecanism de supraveghere "îmbunătățită".

"Trupe" economice de supraveghere în Grecia

Suveranitatea Greciei este şi mai mult mult subminată de lideri din zona euro după ce Germania a cerut la Euro summitul de ieri din Bruxelles o supravegherea "durabilă" pe teren a politicilor sale economice în condiţiile celui de-al doilea pachet de salvare, notează EuObserver.


Integral pe adevarul.ro, preluat de pe ziare.ro

Pretul imprumutului FMI: SA VINDEM TOT CE MAI AVEM!

Tarom, CFR Marfa, cele trei distributii Electrica ramase in portofoliul statului si noile complexuri energetice formate din fuziunea termocentralelor de stat cu minele de carbune ar putea fi vandute unor investitori straini in perioada urmatoare dupa ce Fondul Monetar International (FMI) si-a schimbat pozitia sI insista pe privatizari complete in dauna unor listari bursiere.


Decizia vine dupa ce criza datoriilor a afectat puternic apetitul investitorilor iar bursele mondiale au scazut puternic din vara pana acum. Mai mult, statul nu a putut vinde la pretul pietei cei 9,84% din Petrom, cea mai mare sI mai profitabila companie de stat, in conditiile in care conditiile erau mult mai bune acum cateva luni. Discutiile se vor purta pornind de la companiile incluse in scrisoare de intentie trecuta. Aici erau trecute Tarom, de la care urma sa se listeze 20%, sau CFR Marfa, cu acelasi procentaj. Insa ambele companii sunt pe pierdere sI cu greu ar putea avea succes pe bursa in conditiile in care sunt nerestructurate. Tarom a inregistrat anul trecut pierderi de 332,5 milioane de lei, in vreme ce la CFR Marfa s-au ridicat la 535,2 milioane de lei iar datoriile sunt de 1,45 miliarde de lei. De asemenea, FMI va cere sI Complexul Energetic Oltenia sI Complexul Energetic Hunedoara, ce vor lua fiinta in perioada urmatoare, aceasta fiind prima privatizare in zona productiei de energie. Jurnalul National a scris saptamana trecuta ca FMI vrea vanzarea acestor colosi privati iar Ministerul Economiei a confirmat ca acesta este un scenariu discutat cu creditorii internationali. Complexul Oltenia va fi format din fuziunea complexurilor energetice Turceni, Rovinari sI Craiova, plus producatorul de lignit SNLO. Noul gigant va produce anual 40-45% din electricitatea din Romania sI va avea aproape 20.000 de angajati. Complexul Hunedoara va fi format din termocentralele Deva sI Paroseni sI patru mine de huila din Valea Jiului. FMI mai cere sI privatizarea celor trei filiale de distributie ale Electrica, plus Electrica Furnizare – ce va fi formata din fuziunea filialelor de furnizare . Tot anul viitor se va vinde pe bucati Electrica Serv, unitatea de mentenanta. FMI nu se va opune nici daca statul va include pe lista sI companii considerate strategice, precum Hidroelectrica, Nuclearelectrica sI Romgaz.

Sursa: PH-online

Romania risca sa dispara ca natie. Specialisti: “Suntem in pragul derapajului demografic alarmant”


Riscam sa pierim ca natie. Potrivit unui studiu realizat de Organizatia Natiunilor Unite, Romania se afla printre primele 10 tari ale lumii care ar putea disparea, daca nu va creste rata natalitatii in urmatorul mileniu.

In 2100, populatia va ajunge, spre exemplu, la 8,5 milioane de locuitori, daca numarul nou-nascutilor se va mentine ca acum.
Trecem printr-un "derapaj demografic alarmant", spun sociologii, care sustin ca 2011 ar putea fi anul cu cel mai mic numar de bebelusi, din 1955 incoace.

"Astazi nu s-a nascut niciun copil"- o situatie care speram sa nu devina permanenta in maternitatile noastre. Si la care s-a ajuns pe masura ce romanii au inceput sa amane sa devina parinti. Cei mai curajosi se limiteaza la unu.

The Economist a calculat anul in care se va naste ULTIMA ROMANCA!


In ritmul acesta, riscam insa sa fim tot mai putini. Potrivit ultimului Raport al Organizatiei Natiunilor Unite, populatia Romaniei ar ajunge la 16,8 milioane in anul 2050 si la 8,5 miloane in anul 2100, daca fertilitatea feminina ar ramane la nivelul din ultimii ani.
Nu acelasi lucru se intimpla insa in randul rromilor. Femeile din aceasta etnie aduc pe lume in medie 3 copii, in timp ce romancele doar unul.
Daca nu va creste rata natalitatii, dupa anul 3000, Romania ar putea ajunge printre primele 10 tari ale lumii care vor disparea, alaturi de Bosnia, Polonia, Austria, Portugalia, Malta si Ucraina, sustine raportul ONU.

Sursa: Stirile Pro TV

ALIANTA FAMILIILOR DIN ROMANIA NE INFORMEAZA: ZOOFILII ISI CER DREPTURILE

Inca nu am scris despre zoofilie. (Pentru cei care nu stiu, putini presupunem, zoofilul este  persoana care intretine relatii sexuale cu animale. Zoofilia mai este cunoscuta si ca “bestialitate” si e pedepsita de lege) O facem astazi dind recent peste un material publicat in publicatia londoneza Telegraph despre o miscare in ascensiune a zoofililor americani si britanici pentru dobindirea de “drepturi”, inclusiv dezincriminalizarea bestialitatii si legiferarea casatoriilor intre finte umane si animale.  
 
 
Socati? Asa am fost si noi cind am dat peste notiunea asta bizara acum citiva ani. Auzim tot mai des despre “interspecies marriage” adica “casatoria intre specii.” De unde notiunea asta? Este un produs al evolutionismului si al darwinismului contemporan, si el in continua schimbare. Premisa e simpla. Omul, afirma evolutionistii, este un animal asa cum este un ciine. Se diferentiaza de animale doar pentru ca e numit putin diferit, “animalul uman” (“human animal”). Animalul uman se afla in virful piramidei animalelor, fiind un produs evolutiv al acestora. De ce atunci sa nu se permita si casatorii intre animale, in speta intre animalele de rind si “animalul uman”, adica omul? Restrictionarea casatoriei doar la specia homo sapiens, spun ei, este discriminatorie. Logic si inevitabil, adauga ei, casatoria intre specii e justificata.  
 
 
In primavara lui 2004 The Futurist a publicat provocatorul articol “The Transformation of Marriage” (“Transformarea casatoriei”) (il aflati aici: http://www.wfs.org/excerptma04.htm) Afirma, cu totul bizar, ca “the concept of marriage as a socially and spiritually sanctioned partnership need not be restricted to humans alone if the partners to the arrangement are bound by a clear sense of loving and lifelong commitment”. (“conceptul de casatorie ca parteneriat social si spiritual sanctionat social nu trebuie restrictionat doar la fiintele umane atita timp cit partenerii sunt legati de un sens clar al dragostei reciproce si a unei responsabilititati pe viata”). Autorul articolului este Stephen Bertman, profesor emerit de limbi si literatura la Universitatea din Windsor, Canada.  
 
 
Dupa cum vedeti, revolutia sexuala nu inceteaza sa uimeasca. E intr-o gestatie permanenta. Gesteaza idei, ideologii si manifestari noi. Tot ce era acceptat acum citeva decade privind normele de conduita sexuala si in general sexualitatea umana, astazi e depasit. Si tot ce e la moda astazi va fi depasit miine. Si asa mai departe. Pina cind? 
 
 
Intunecimea Libertatii Sexuale  
 
 
Asupra zoofiliei redam articolul alaturat publicat pe 5 octombrie in The Telegraph si intitulat “Intunecimea libertatii sexuale: zoofilii americani adopta limbajul egalitatii.” Textul in engleza, intitulat, “The dark side of sexual freedom: American ‘zoofiles’ take on the language of euality” poate fi citit aici: http://blogs.telegraph.co.uk/news/timstanley/100108943/the-gay-rights-movement-has-emboldened-americas-bestiality-advocates/  
 
 
Florida  
 
 
Sambata trecuta [Nota AFR: Octombrie 1, 2011] statul Florida in sfarsit a interzis sexul cu animale. E greu de crezut ca a luat asa mult timp, dar chestia asta nu a fost ceva scandalos pina acuma. Mai multe cazuri publicate recent in tabloidele locale i-au convins pe legiuitorii statului ca ceva trebuie facut. Un barbat de 54 de ani a fost arestat in iunie dupa ce nepotul lui l-a prins in dormitor incercind sa faca sex cu bulldogul familiei. In 2009, un barbat din Panhandle [Nota AFR: partea de nord a Floridei] a asfixiat o capra incercind sa faca sex cu ea. (in timpul procesului lui protestatarii purtasera tricouri cu inscriptia ‘baaa inseamna Nu”) si in 2005 un barbat orb singuratic a fost gasit in flagrant delict cu cainele lui.  
 
 
Fiecare societate isi are pervertii ei tragici. Ceea ce insa face diferita generatia prezenta de bestiali este sofisticatia lor politica si culturala. Au adoptat limbajul “drepturilor” si incearca sa se identifice cu alte minoritati sexuale. Michelle Bachmann [Nota AFR: candidata crestina la presedintia SUA care se opune drepturilor “minoritatilor sexuale’] trebuie sa fie foarte fericita. Asta intr-o oarecare masura valideaza prezicerea miscarii conservatoare crestine americane ca toata campania pentru drepturi egale a homosexualilor a deschis accidental usa unor cereri mult mai stranii si bizare.  
 
 
Sex cu un dolfin  
 
 
Efortul de a normaliza bestialitatea este uimitoare pentru ca e plina de candoare. Activistul pentru sexul cu animale Malcolm Brenner (care deasemenea e, in mod previzibil, Wiccan) [Nota AFR: Wiccan e o secta religioasa americana care promoveaza renasterea paganismului, o secta cu aderenti mai ales in rindul studentilor universitari], isi republica memoriile pe care le-a scris despre o afacere sexuala de noua luni pe care a avut-o cu un dolfin intr-un parc de agrement. Brenner intreaba: “Ce e repulsiv despre o relatie in care ambii parteneri simt si exprima dragoste unul pentru altul? Stiu ce zic, pentru ca dupa ce am facut dragoste, dolfinul si-a pus botul pe umarul meu, m-a imbratisat cu aripile ei si ne-am privit in ochii vreme de cam un minut.”  
 
 
La fel ca si ceilalti bestiali, Brenner adopta ca un istet limbajul persecutiei minoritatilor pentru a-si justifica “relatia.” Il pune pe cititor in defensiva, fortindu-l sa-si justifice propriul prejudiciu. Un alt activist, Cody Beck, isi compara atractia fata de caini si cai cu un adolescent homosexual care isi afirma homosexualitatea pe fata. Adapostind un simtamint de atractie sexuala fata de un caine, spune el, “e cum a fost sa fii homosexual in anii 1950. Simti ca trebuie sa te ascunzi, si ca daca te afirmi in public, oamenii se vor uita la tine chioris.” Beck spune ca el si reteaua de zoofili la care apartine, asa numitii “zoos,” sunt extensia logica a miscarii pentru drepturi sexuale. Activistii pentru drepturile homosexualilor insa au opinii diferite. Beck a descoperit ca cererile lui de sprijin din partea homosexualilor au ramas fara raspuns. Spune el, “Unii homosexuali resping comparatia cu bestialii pentru ca simt ca contribuie la argumentul pantei alunecoase si le strica propriile eforturi.” Dar, adauga el, panta alunecoasa e cu doua taisuri: daca permiti persecutia zoofililor, cine vor urma dupa aceea? Homosexualii?”  
 
 
Bine inteles, exista o mare diferenta intre casatoriile homosexuale si zoofilie. Dar ceea ce logica perversa a lui Beck ilustreaza e cum miscarea pentru drepturile homosexuale a dus societatea americana la punctul de a considera cel putin legalizarea poligamiei si a bestialitatii. Considerati, de exemplu, articolul autoarei feministe Victoria Bekiempis in The Guardian. E un sumar inteligent al argumentelor pentru si impotriva bestialitatii. Ca atare, tonul lui e uimitor. Nici o data nu scrie Bekiemps ceea ce oricare persoana sanatoasa la minte ar zice, adica “Barbatii care isi violeaza cainii ar trebui snopiti in bataie.” Dar, in timp ce Bekiempis nu e de acord cu zoofilii, le da credibilitate doar scriind despre ei.  
 
 
Intr-un sens, insa, trebuie sa scrie. Oricine in America care se considera o “victima” trebuie sa primeasca o sansa de a-si prezenta problame si a beneficia de o audienta plina de simpatie la conventia democratilor. [Nota AFR: tot la 4 ani in preajma alegerilor prezidentiale din SUA democratii, la fel ca republicanii, isi tin conventia nationala. In cadrul conventiilor mai toate grupurile, fara importanta cit de deocheate sunt, primesc un timp alocat sa-si prezinte platforma] Dar problema mai spinoasa este ca miscarea pentru drepturile homosexualilor a tulburat apele privind normele sexuale reducind fiecare dezbatere privind moralitatea la una privind consimtamintul reciproc. Dupa cum spune Bekiempis, “Oamenilor trebuie sa li se ingaduie sa-si satisfaca chiar si cele mai bizare si salbatice curiozitati fara teama de repercursiuni, atita timp cit sexul si numarul de persoane implicate in actul sexual ii satisfac pe participantii care isi dau consimtamiltul reciproc intr-un loc privat.” Dar daca “consimtamintul” este singurul nostru barometru pentru a legifera, lucrurile devin complicate.  
 
 
Consimtamint?  
 
 
Asa cum zoofilii americani afirma, animalele pot sa-si dea consimtamintul – intr-o oarecare masura. Comunitatea zoofililor evita cu strictete relatiile sexuale cu animale care pot sa moara in urma actului sexual (gainile de exemplu), si central in directivele lor este ca ei nici o data nu initiaza actul sexual. Franc vorbind, stabilirea parametrilor consimtamintului intre fiintele umane adulte poate fi la fel de problematic. Exista multi baieti de 15 ani (cu un an sub limita de varsta a consimtamintului in Marea Britanie) care sunt maturi sexual. Asta nu inseamna ca sunt maturi din punct de vedere emotional, dar exista si o multime de barbati care nici la 30 de ani nu sunt maturi emotional, si cu toate astea societatea le incurajaza comportamentul imatur. In plus, asta e dovedita de alcoolism, abuzul emotional, abuzul drogurilor, etc., care toate dovedesc ca milioane de adulti isi dau consimtamintul sa faca mai orice le trece prin cap. Englezii necasatoriti, de exemplu, rar fac sex fara sa fie beti (in tim ce englezii casatoriti rar fac sex).  
 
 
In articolul ei, Bekiempis promoveaza argumente bine intemeiate de ce animalele nu pot sa-si dea consimtamintul sa intretina relatii sexuale cu fiintele umane in masura in care fiintele umane o fac, dar discutia ei in ea insasi privind subiectul bestialitatii reflecta modul in care normalizarea sexului in afara casatoriei heterosexuale a complicat ordinea sociala americana pina acuma simpla. Crestinii conservatori americani afirma ca notiunea de consimtamint nu constituie o norma satisfacatoare pentru a distinge intre ce e moral sau imoral: e preferabil, spun ei, sa ne fixam atentia asupra idealului traditional de casatorie Iudeo-Crestin, si sa discutam restul nu sub forma unor echivalente ale casatoriei ci al tolerantei. Fie ca au dreptate sau nu, un act sexual care e atit de departe de standardele civilizatiei occidentale incit rezulta in asfixierea unei capre nu poate fi discutat. In opinia autorului, ar trebui sa duca direct la scaunul electric.  

Sursa materialului: Alianta Familiilor din Romania
Related Posts with Thumbnails