8.6.11

DR EMILIA CORBU: DESPRE FALS ÎN SCRIEREA ISTORIEI

Pentru că am primit mai multe comentarii cu privire la postarea ,,România Medievală,,- un scandal în devenire,, aş dori să fac unele precizări:

1. Textul pe care l-am scris nu este o recenzie ci un punct de vedere autorizat. O recenzie, vă asigur, ar fi trebuit să aibă câteva zeci de pagini. Capacitatea de redare a blogului este de maxim 4 pagini, aşa că am condensat.

2. Unul din comentatori se întreabă care manual sau tratat este adevărat, insinuând oarecum că aşa ceva nu ar exista. De aceea trebuie să îi răspund că istoria evului mediu-timpuriu se compune din aproximativ 700 de articole, studii, cărţi, rapoarte arheologice publicate de-a lungul timpului, la care se adaugă câteva zeci de cronici scrise în diferite perioade istorice. Fiecare dintre acestea prezintă doar un fragment de istorie, o aşezare, un artefact, un punct de vedere, o teorie etc. In realitate, istoria este o imensă bază de date şi informaţii. Puse cap la cap, toate dau o imagine a ceea ce a fost cândva într-un moment şi loc anume. Cel care transformă toate aceste informaţii în istoria citită de muritori este istoricul. El este, de fapt, cel care structurează istoria într-o formă accesibilă fie oamenilor de ştiinţă, fie publicului larg.

Atunci când un istoric scrie un manual sau chiar o broşură de popularizare trebuie să aibă genialitatea de a sintetiza toate acestea într-o viziune corectă şi egală, să ,,topească,, toate informaţiile într-o operă care să reflecte adevărul, atât cât se cunoaşte până azi. Dacă istoricul porneşte de la o viziune personală şi îşi croieşte un plan aşa cum îi convine lui, atunci ,,istoria,, scoasă de el este un fals, deşi pentru compoziţia lui foloseşte informaţii istorice reale. De pildă, banii au valoare doar în schimburile comerciale pentru care sunt făcuţi. Dacă vei croi din ei un costum de baie aceştia îşi pierd valoarea comercială, deşi bancnotele sunt valabile.

Aşa se face că de-a lungul timpului au apărut teorii false. Roesler a lansat la sf. sec. XIX, teoria formării poporului român la sudul Dunării şi migrarea ulterioară la nordul Dunării. Roller a continuat pe acelaşi calapod, amestecând şi ceva din istoria Primului Ţarat Bulgar extins în viziunea lui până la Carpaţi. Şi, uite, acum vine un oarecare L. Chrzanovsky care populează teritoriul României cu o mulţime de migratori. Prin ce greşesc cei trei. Prin excluderea din studiile lor a cercetărilor arheologice, a studiilor de geografie istorică şi a unei bune părţi a izvoarelor scrise publicate în ultimii 40 de ani sau prin tratarea unilaterală a unui subiect.

3. Evul mediu-timpuriu, perioada în care s-au afirmat în istorie popoarele din estul şi centrul Europei actuale, popoare care au format ulterior state medievale, apoi au fost incluse în mari imperii care după destrămare au permis formarea statelor naţionale este o epocă în sine, cu particularităţi specifice. Este altă istorie. Tratarea ei ,,grosso-modo,, cu evul mediu-târziu nu este o întotdeauna binevenită.

4. La ora actuală în România există foarte puţini specialişti în evul mediu-timpuriu. Este o carenţă ale cărei efecte deja au început să se simtă, inclusiv în momente de ,,criză,, când pe piaţă apar tot felul de aberaţii. Aceşti oameni nu au timp să scrie manuale, broşuri de popularizare etc. Timpul pe care eu îl pierd pe blog mă costă mai mult decât bănuiţi. Ei fac cercetare fundamentală, de surse istorice, săpături arheologice etc. Din păcate, nu au proiecte de popularizare.

5. Am constatat cu acest prilej că se încearcă interpretarea abuzivă a cuvântului ,,naţiune,,. Cuvântul,, naţiune,, de origine latină are acelaşi înţeles cu cuvântul ,,etnie,, de origine grecească şi înseamnă ,,popor,, pe româneşte. Verificaţi dicţionarele şi veţi vedea că aşa este. Doar moda prostească a intelectualilor români de a prelua neologisme cu nemiluita a făcut să avem trei cuvinte pentru aceeaşi realitate.

În concluzie, falsul în istorie este interpretarea greşită, cu intenţie sau fără, a unor date şi informaţii istorice, fie prin trunchiere, scoatere din context sau aplicarea lor într-un context fals. Se ajunge astfel la paradoxul ca date istorice reale să dea, în ansamblu, o istorie falsă, pentru că premisa de la care a pornit istoricul, ipoteza de lucru este greşită. La fel ca şi în matematică unde nu cifrele dau soluţia corectă ci formula. Dacă un matematician pune aceleaşi cifre într-o formulă greşită, adună acolo unde ar trebui să scadă sau împarte în loc să înmulţească atunci rezultatul este greşit.
De aceea nu toţi contabilii sunt matematicieni şi nu toţi profesorii de istorie sunt istorici.

Dr Emilia Corbu

Profesorul Dinu Giurescu alerteaza romanii: Statutul Minoritatilor poate duce la prabusirea hotarelor Romaniei.

O afirmatie deosebit de grea si un semnal de alarma extrem de grav catre toate autoritatile statului a facut ieri profesorul academician Dinu C Giurescu la dezbaterea privind Statutul Minoritatilor, organizata de societatea civila romanesca la Senat. “Am asistat odata la prabusirea frontierelor Romaniei, in 1940, ca elev de liceu. N-as vrea sa asist a doua oara la prabusirea hotarelor tarii, prin vointa factorilor politici interni”, a spus istoricul Dinu C Giurescu, in incheierea alocutiunii sale (video mai jos) despre Statutul Minoritatilor si atacul la fiinta nationala si statul roman prin Legea Educatiei si propunerea de regionalizare a tarii. “Este o adevarata ofensiva la articolul I din Constitutia Romaniei. Miza este de prima insemnatate: este vorba de destramarea treptata a statului roman si a hotarelor sale”, a subliniat profesorul Giurescu la dezbatera desfasurata, parca nu intamplator, in sala Avram Iancu a Parlamentului Romaniei.


De observat ca desi au fost invitate toate formatiunile politice, singura care a stralucit prin lipsa, sfidand academicieni, istorici, membri ai societatii civile si, mai ales, pe reprezentantii romanilor din Harghita, Covasna si Mures, a fost tocmai organizatia etnica responsabila de santajarea PDL si tentativa de destramare a Romaniei: UDMR. “Ce vreti, domnilor?” – s-a adresat profesorul Giurescu marilor absenti minoritari – “vreti sa retransformam Transilvania intr-o provincie maghiara. E, asta nu se mai poate! Se poate doar daca factorii interni cedeaza”. Vorbind despre modalitatea “dibace” prin care extremistii maghiari au desprins unele judete ale Romaniei pentru a le baga in “Casa Ungariei” de la Bruxelles, academicianul a spus: “Le desprindem din Romania daca noi le dam. Aici e o chestiune de interes national. Pentru mine ca istoric si ca fiul al parintelui si bunicului meu sunt absolut… nu-mi vine sa cred ca partidele politice romanesti nu pot sa gaseasca o solutie impreuna ca sa pastreze coeziunea statului roman si sa apere identitatea nationala a acestei tari”.

Ziaristi Online ofera, in exclusivitate, cele mai importante luari de cuvant de la aceasta dezbatere, la care, printre altele, s-a solicitat imperativ respingerea acestui atentat la statul national unitar roman – Statutul Minoritatilor – si infiintarea unei Comisii parlamentare de ancheta asupra incalcarilor repetate ale Legii de catre reprezentatii organizatiei maghiare aflata la Guvernare si in ceea ce priveste neaplicarea Legii de catre organele MAI din Harghita, Covasna si Mures, la ordinele conducerii politice a Ministerului de Interne. Este de luat in seama, de catre unele personaje pripasite prin politica damboviteana si teleghidate de grupuri de interese antiromanesti, ca o eventuala asumare a raspunderii pe Legea Statutului Minoritatilor va fi cantecul de lebeda al PDL.

Comunicatul final al dezbaterii - publicat si de RGN Press – si o Sinteza documentara asupra consecintelor impunerii Statutului Minoritatilor anti-Romania.
Centrul European de Studii în Probleme Etnice al Academiei Române
Centrul European de Studii Covasna – Harghita

COMUNICAT

Centrul European de Studii în Probleme Etnice al Academiei Române şi Centrul European de Studii Covasna – Harghita a organizat în data de 7 iunie a.c., în sala „Avram Iancu” din Parlamentul României, dezbaterea cu tema „Consecinţele adoptării statutului minorităţilor naţionale asupra Statului Român şi a românilor din judeţele Covasna, Harghita şi Mureş”.

La dezbatere au participat: academicianul Dinu C. Giurescu, prof. univ. dr. Radu Baltasiu director al Centrului European de Studii în Probleme Etnice al Academiei Române,  Eugen Popescu,  preşedinte executiv al  Fundaţiei Naţionale pentru Românii de Pretutindeni (moderatorul dezbaterii), dr. Ioan Lăcătuşu, director al Centrului European de Studii Covasna – Harghita, Mircea Duşa, vicepreşedintele Camerei Deputaţilor, parlamentari PSD, PDL si PNL, din care amintim Lia Olguta Vasilescu, Florin Postolachi, Sergiu Andon, Horia Grama alti parlamentari, cercetători, profesori universitari,  jurişti, istorici, istorici,  jurnalişti precum şi reprezentanţii Forumului Civic al Românilor din Covasna, Harghita şi Mureş.

Participanţii la dezbateri au hotărât să solicite parlamentarilor din cadrul Camerei Deputaţilor să nu adopte proiectul legii Statutului minorităţilor naţionale, în forma propusă de UDMR, deoarece această iniţiativă legislativă urmăreşte în fapt reglementarea drepturilor colective, teritorialitatea ca element fundamental al exercitării drepturilor colective, înfiinţarea unor instituţii entice, paralele cu cele ale Statului Român, realizându-se astfel un transfer de suveranitate de la majoritate la minoritate, un pas decisive spre realizarea autonomiei teritoriale pe criterii entice.

S-a cerut membrilor coaliţiei guvernamentale să nu adopte proiectul legii Statutului minorităţilor naţionale, prin asumarea răspunderii guvernamentale, deoarece actul normativ respectiv reglementează probleme de interes naţional, care vizează prezentul şi viitorul Statului Român, integritatea şi suveranitatea sa.

S-a evidenţiat necesitatea, ca la baza adoptării unei legi de o asemenea importanţă, să stea studii temeinice elaborate de Academia Română şi alţi specialişti din mediul universitar şi din instituţiile abilitate ale statului.
S-a solicitat ca proiectul legii Statutului minorităţilor să fie pus în dezbaterea Parlamentului României, numai după apariţia reglementărilor unitare ale Uniunii Europene, în problema minorităţilor naţionale.

S-a hotărât participarea reprezentanţilor mediului academic şi ai Forumului Civic al Românilor din Covasna, Harghita şi Mureş la dezbaterea proiectului legii Statutului Minorităţilor Naţionale, din cadrul Comisiei pentru drepturile omului şi minorităţi, din cadrul Camerei Deputaţilor.

S-a solicitat înfiinţarea unei Comisii care să efectueze o anchetă parlamentară în judeţele Covasna, Harghita şi Mureş pentru cercetarea aspectelor referitoare la disoluţia Satului Român, discriminarea, marginalizarea şi asimilarea românilor din cele trei judeţe şi activitatea organizaţiilor maghiare de extremă dreaptă care acţionează nestingherite în spaţiul public românesc.

S-a cerut iniţierea unor proiecte de legii privind susţinerea finaciară, de la bugetul central de stat, a unor publicaţii româneşti din judeţele Covasna, Harghita şi Mureş şi continurea demersurilor în vederea asigurării finanţării, de la bugetul central, a proiectelor culturale ale asociaţiilor, ligiilor şi fundaţilor membre ale Forumului Civic al Românilor din Covasna, Harghita şi Mureş.

S-a convenit înfiinţarea, din rândul parlamentarilor, aparţinând întregului spectrul politic românesc, a unui “Pact pentru România”, care să militeze pentru promovarea valorilor şi identităţii româneşti şi contracararea războiului de imagine care se duce împotriva României.

Biroul de presă al CESCH
8.06.2011
Foto: Agerpres

Continuarea la Ziaristi Online

Parintele Dumitru STANILOAE – Ultimul Roman dintre Sfintii Parinti – conferinta la SUCEAVA

Incredibil: Urmasii marturisitorilor Aiudului, pusi la plata pentru identificarea inaintasilor lor


Acum, o comisie de procurori, criminalisti, arheologi, istorici si reprezentanti ai Centrului de investigare a crimelor comunismului participa la dezgroparea osemintelor. Se vor face apoi expertize pentru a se stabili cum au au murit acesti oameni si, pe cat posibil, pentru indentificarea victimelor.

Intre 1948-1964, mii de oameni au trecut prin chinurile iadului la Aiud. Cei care mureau torturati sau invinsi de foame si de frig erau dusi noaptea in spatele inchisorii, unde se aruncau peste ei cateva lopeti de pamant. Fara cruci, fara vreun alt semn care sa arate ca acolo a fost ingropat cineva.

La groapa comuna a ajuns o buna parte din elita interbelica: generali, avocati, ministri, medici sau scriitori, precum Mircea Vulcanescu sau Istrate Micescu.

 Mitropolitul Andrei al Clujului va ajunge joi in zona numita Rapa Robilor, care a fost concesionata pentru 49 de ani Bisericii Ortodoxe.

Deja s-a inceput acolo ridicarea unui lacas de cult si a unui monument in cinstea accestor martiri. Probabil tot Biserica va plati si expertizele: 600 de lei pentru fiecare persoana. Cei care banuiesc ca au rude ingropate acolo si vor sa faca teste ADN pentru identificare vor plati in plus.

Sursa: Stirile PRO TV

Comentariu: E rusinos! Or sa plateasca toata viata, asa cum au platit in copilarie, cand au crescut fara tata, sau cand au fost dezavantajati in scoala pentru ca aveau parinti inchisi, cand nu se puteau inscrie la facultate sau cand au fost lasati in strada din cauza faptului ca faceau parte din familie de banditi.

Update: Unele ziare sustin ca Maestrul ar fi dat si el o suma de bani pentru aceste cercetari arheologice, dupa ce a fost acuzat pentru sacrilegiul facut prin intrarea cu buldozerele in moastele sfintilor din Rapa Robilor. Intre timp s-a facut liniste. Cat va mai rabda Bunul Dumnezeu?

Gheorghe Scurtu, fluierasul din Mandra Fagarasului



" Primul fluier pe care l-am tinut in mana o fost a lu strabunicu meu, din Sinca Noua... Avea aproape 100 de ani. Era crepat si-l lipeam cu smoala. Cand umblam cu vacile prin padure am inceput sa-mi fac io fluiere de soc. La scoala, am avut noroc de un dascal bun, care ne invata sa altoim meri, sa castram purcei si sa luam notele muzicale... Si m-am apucat de cantat: am fost in formatia de fluierasi a satului, la concursuri, cantam in armata ca sa scap de instructie. Dupa care, acum 50 de ani m am insurat in Mandra! Lu nevasta mea si la ai mei nu le prea placea muzica, n-am vrut sa i nacajesc si n-am mai pus mana pe fluier zeci de ani..."


Nenea Gheorghe Scurtu are 71 de ani. S a nascut in Sinca Noua si in urma cu mai bine de 50 de ani s a mutat in Mandra, unde s a insurat cu Maria Revechii... " Tata o plecat pe front si nu s-o mai intors niciodata. Ma duceam la primarie cu bunica de mana sa intrebam de tata si sa vedem cine ne poate ajuta, ca eram foarte saraci... Aveam un unchi cantor la biserica, Ilie Buzdugan... el mai avea grija de noi! Aveam o singura pareche de pantofi cu talpa de lemn si n avem voie sa i port decat dumineca la biserica, unde trebuia sa merg sa zic Tatalnostru si Credeu. Daca lipseam vreodata, eram urecheat... Mama si sora mea cantau extraordinar de bine. Erau in corul bisericii si ziceau niste colinde si pricesne de te faceau sa plangi! Toti l am mostenit cu ureche muzicala pe Mosu, strabunicul meu, care canta formidabil la fluier. Apoi am mai avut parte si de un dascal bun, Fenechiu, care ne o invatat multe si de folos, dar tinea mult, in primul rand sa stim muzica. Ne punea sa luam notele cu o vioara veche si cand greseam ne batea cu arcusu in cap. Mai era si preotul Damboi, care se tragea din Rausor, care impreuna cu Fenechiu si primarul de atunci, Gheorghe Itu ne-o organizat intr-o formatie de fluierasi. Io nu aveam decat vre o 16 ani! Am cantat in mai multe concursuri, da nu luam niciodata locul I pentru ca in Sinca Noua nu era pe atunci colectiv si asta ne depuncta! Mereu castigau eia din Sercaita, care nu erau mai buni ca noi, dar aveau colectiv in sat si erau multi membrii de partid... Pe urma io m am insurat si am vint in Mandra. Lu nevasta mea si la ai mei nu le prea placea muzica, n-am vrut sa i nacajesc si n-am mai pus mana pe fluier. Dupa ce-o murit ea, m-am apucat iar de cantat... Intr o zi, Mitru Flucus, primarul asta cumsacade din Sinca, s o apucat sa refaca formatia de fluierasi de pe vremuri. Stia de mine de la tata so, cu care  sunt leat si am fost colegi in formatia de fluierasi... Asa am inceput sa ma mai duc pin Sinca sa i invat pe copchii, dar totusi, era departe. Si mai aveam si vacile - nu puteam pleca prea mult. Acum dau bine de mancare la gaini si la oite si plec si cate trei zile, oriunde, sa cant!

Am inceput sa mi cumpar fluire. Primul l am luat de la Bran (mi o dat primaru Flucus bani), de la un profesor de muzica, pensionar din Campulung, care face instrumente de suflat - acum mi am dat comanda de o ocarina, pe mana mea (ca io cant pe invers, cu mana dreapta sus, cum m am invatat ) Acum is mandru cu traista mea de fluiere, am peste 20...

 La Sinca o ramas sa i invete pe copchii nenea Ciovica - i din sat, de acolo, i mai usor pentru el (adica i insurat in sat, ca, de fapt, i din Sercaita si facea parte din formatia aia care lua mereu locul I:) Io m am apucat sa  invat pe estia mici de prin Mandra sa cante la fluier. Taganii au ureche foarte buna si sa tin de treaba. Copchii de rumani nu vor sa se amestece cu ei si uite asa... Da vreau sa fac o sezatoare si aici si la Sinca, sa adunam oamenii, sa pastram obiceiurile, cantecele, lucru, povestile si rostul asta al nostru de tarani... ca geaba incercam sa ne orasenizam, nu ne iese... Vai, sa nu uit: cand ne om duce in Sinca sa il pui sa va cante pe nenea Ţucă al Tretiului - are 90 de ani, da canta hal mai bine la fluier. Nu stiu cum sa va spui... asa, din tot sufletu!" 



 
 

Marine Le Pen, preşedinta Frontului Naţional: Euro, Schengen şi FMI „trebuie să dispară“

Vrea să desfiinţeze zona euro. Apoi, să abolească spaţiul Schengen. Şi apoi, Fondul Monetar Internaţional. Se numeşte Marine Le Pen,iar cele mai proaspete sondaje arată că va intra în turul doi al alegerilor prezidenţiale din Franţa. Şi că ar obţine, indiferent împotriva cui ar candida, 37% din voturi. 

Cu alte cuvinte, are şanse serioase de a deveni următorul preşedinte al Franţei, mai ales că şi-a pierdut „cel mai puternic adversar" - pe Dominique Strauss-Kahn. Talentul său oratoric cucereşte pe zi ce trece tot mai mulţi francezi. Are un limbaj simplu, incisiv, dar nu colorat precum al tatălui său.

E imaginea modernizată a Frontului Naţional, pe care îl consideră naţionalist, dar în niciun caz extremist.
Preşedinta Frontului Naţional, Marine Le Pen, spune că ne aflăm la capătul sistemului euro şi la capătul sistemului monetar internaţional. Ea crede că fiecare ţară Schengen trebuie să revină la propriile graniţe.

Care e soluţia pe care o aveţi în vedere pentru salvarea zonei euro? 

Înainte de toate, euro e o alegere politică. Anumiţi oameni l-au creat, l-au reglementat şi astăzi spun că e un fel de fatalitate, o catastrofă naturală împotiva căreia nu se poate face nimic. Oamenii care au făcut această construcţie politică se confruntă astăzi cu eşecul ei absolut. Unii oameni din Franţa - şi ne putem mândri cu un Premiu Nobel pentru economie - au avertizat de la bun început că moneda nu era viabilă. Şi iată la ce am ajuns azi odată cu moneda euro - dăm tuturor bolnavilor din spital acelaşi medicament. Vedem limitele acestui sistem - la slăbirea căruia a contribuit extinderea UE - şi că a slăbit economia Europei şi a slăbit întregul organism care nu a mai putut să răspundă la criza financiară din 2008.

Zona euro este zona financiară cea mai slabă din lume, a intrat în criză chiar înaintea SUA şi se chinuieşte îngrozitor să iasă din ea. Azi, singura soluţie posibilă este să cerem tuturor statelor UE să contribuie la un fond european pentru a salva ţări care sunt în faliment. Şi atunci, fie mergem până la capăt cu logica pe care ne-o impune sistemul, şi deversăm miliarde pentru aceste ţări - ceea ce ne constrânge să împrumutăm bani altor ţări ca să-şi rezolve datoriile înainte de a le putea rezolva pe ale noastre (1.500 de miliarde în cazul Franţei), sau putem semna eşecul Europei şi să renunţăm în bloc la moneda euro, o ieşire pregătită. Euro e mort şi e mai inteligent să anticipezi ieşirea din zona euro, decât să te lovească. Consecinţele economice şi sociale ar fi incalculabile. 

De altfel, chiar Comisia Europeană a spus zilele trecute că a salva această dogmă (euro) cu orice preţ e doar soluţia lui Sarkozy şi a unor membri ai Comisiei Europene. Dar Euro a dus la sfărâmarea popoarelor, la  nebunia socială prin care trec Grecia şi Portugalia, Irlanda şi mâine probabil Spania. Se reduce considerabil sistemul de protecţie socială din aceste ţări, scad pensiile, ajutoarele de şomaj cu un rezultat eminamente negativ, care nu numai că nu permite acestor ţări să îşi revină economic, ci agravează situaţia. Nu putem merge mai departe de atât.

Chiar şi Germania ar putea decide într-o zi, pe cale democratică - pentru că mai există ţări democratice în Europa, chiar dacă Franţa nu este - să renunţe la euro, dacă vor decide că au strâns destul cureaua pentru a-i salva pe alţii. Ce mă deranjează pe mine e că în Franţa acest subiect e tabu, deşi există în majoritatea statelor UE. Dacă ridici problema euro aici, eşti acuzat imediat că eşti nebun şi eşti decredibilizat. Şi asta e singura soluţie, mai ales că euro este supraevaluat cu circa 35%. De altfel, nu suntem numai la capătul sistemului euro, ci şi la capătul sistemului monetar internaţional. Va trebui revizuit şi acesta în anii următori. Privilegiul exorbitant al dolarului e motivul de speculaţii masive în lume. Până în 2014, multe dintre statele europene îşi vor da seama că euro e lumina unei stele moarte.

Puteţi explica care e diferenţa dintre extrema naţionalistă şi extrema dreaptă?
Extrema dreaptă înseamnă refuzul sistemului electoral, adică a funcţionării democratice şi nu este cazul Frontului Naţional. De 40 de ani s-a supus procesului democratic şi nu a contestat rezultatele. Nu vrem să punem în aplicare un sistem totalitar, ci din contră. Propunem un sistem de referendumuri, adică suma democraţiei - recursul la popor atunci când e vorba de decizii privind viitorul, în domeniul economiei sau altele. Suntem pentru o republică a referendumului. Şi acestea trebuie respectate, pentru că până acum nu le-am respectat. Vă aduc aminte că la referendumul din 2005, referitor la Constituţia europeană, poporul a spus „nu", dar tot a trecut în cele din urmă, cu ajutorul Parlamentului. Suntem şi pentru votul proporţional, adică ansamblul cetăţenilor să fie reprezentaţi în Adunarea Naţională (Camera Inferioară), adică opusul a ce doreşte extrema dreaptă. Extrema dreaptă are un discurs rasist şi nu e cazul nostru. Ansamblul programelor noastre se referă la naţionalitate, adică apartenenţa sau non-apartenenţa la naţiunea franceză. Preferinţa naţională nu se aplică în funcţie de origini, de culoarea pielii sau de religie, ci în funcţie de naţionalitate. Deci, sunteţi francez, aveţi prioritate pentru slujbă. E ce se întâmplă şi în Elveţia, şi în Maroc, şi nu comentează nimeni nimic. Dar imediat ce o propune Frontul Naţional, nu e bine.

Salată ecumenistă la Memorialul Sighet. Dr. Florin Mătrescu: Observ o atitudine de plecăciune faţă de oameni care încep să controleze ceea ce românii au crezut că va fi un loc de evocare a suferinţei neamului românesc.

Fundaţia Academia Civică, în colaborare cu Asociaţia „Oglindanet”, au organizat la Sighet, în perioada 2-5 iunie 2011, colocviul cu tema „MARTIRIUL ÎN ANTICHITATEA CREŞTINĂ ŞI ÎN SECOLUL XX”.

Fundaţia Academia Civică este coordonată de Ana Blandiana, o creaţie a fabricii de dizidenţi din cadrul PCR, “iniţiată” de ultimul ministrul al culturii din timpul regimului comunist din România, kominternistul Gogu Rădulescu, iar Asociaţia „Oglindanet” este condusă de pan-ereticul ecumenist Cristian Bădiliţă (ca să-l citez pe Părintele Stăniloae, pe care, pierzându-şi simţul măsurii, Bădiliţă îl priveşte cu superioritate, căci, de, îi dă mâna, doar este apropiat al Mitropolitului Nicolae Corneanu, pe care l-a susţinut în momentul în care ierarhul apostat s-a împărtăşit cu greco-catolicii). Ciudat este faptul că sprijinul financiar al colocviului „internaţional” (această titulatură folosită de organizatori cred că avut un singur rol - de a face rost de fonduri mai mari, căci nu are nicio acoperire în realitate) a venit din partea Institului Cultural Român de la Chişinău.

Peste memoria martirilor din închisorile comuniste s-a turnat o salată ecumenistă, ale cărei ingrediente au fost reprezentanţii minorităţilor religioase: greco-catolici (cel mai bine reprezentanţi), baptişti, penticostali etc. Biserica Ortodoxă Română a avut un singur reprezentat, părintele Constantin Jinga, trimis al ierarhului Nicolae Corneanu. N-au lipsit nici vedetele GDS-ului sau ale Poliromului.

Cu mare uşurinţă se pune ştampila de „martir”. Martirii sunt mărturisitori ai credinţei creştine, iar nu cei care şi-au pierdut viaţa din motive politice (aici se înscrie evocatul Dietrich Bonhoeffer). Observăm că poziţiile celor mai mulţi conferenţiari de la Sighet se află în continuitate cu acţiunea de reeducare începută de Robin Dominic la simpozionul organizat de Dan Puric. În curând, vom afla, dintr-un film intens promovat, că sfinţii sunt, de fapt, evreii căzuţi victime la Cernăuţi, după cum ne asigură un cotidian bucureştean, regimului de autoritate militară al regimului Mareşalului Ion Antonescu. Românii supuşi satanologiei comuniste sunt condamnaţi din nou. (F.P.)

Postez mai jos o dezvăluire a doctorului Florin Mătrescu despre blasfemia de la Sighet, precum şi programul simpozionului de la Sighet.

- Am înţeles că, într-o luare de cuvânt, aţi semnalat conducerii Academiei Civice absenţa unei cruci din sala de conferinţă a Memorialului Sighet.

- Nu numai asta. Am semnalat scoaterea crucii din sala de conferinţă, unde a fost prezentă cel puţin 3-4 ani. În perioada de început se spunea Tatăl nostru sau Cu noi este Dumnezeu. Erau prin urmare nişte semne ale unei manifestări creştine. Cu timpul, au dispărut.

În urma observării acestor lucruri, am luat cuvântul, sfătuindu-mă şi cu Bădiţa Ion Gavrilă Ogoranu, şi am spus adevărul. Numai masoneria putea fi deranjată de prezenţa numelor unor oameni de dreapta pe plăcile respective. Dar ăsta a fost trecutul României. Nu-l putem şterge.

Unul din insideri mi-a dezvăluit un amănunt, care are relevanţă. Anume, că de două ori pe an, vine un rabin din New York, care vizitează întreg Memorialul Sighet şi decide ce rămâne şi ce se scoate din exponate. Este vorba de o atitudine de plecăciune faţă de oameni care încep să controleze ceea ce românii au crezut că va fi un loc de evocare a suferinţei neamului românesc.

Am cerut amenajarea unei săli pentru martirii din Basarabia şi Bucovina. Nu s-a acceptat.

Dacă la Sighet s-au petrecut lucruri necurate, trebuie spus că ele nu sunt iniţiative româneşti. Nu acuz de rele intenţii pe cei care au făcut Memorialul Sighet. S-au supus unor forţe internaţionaliste.

- Putem spune şi anticreştine?

- Da, au apărut două cruci, în celular şi la intrare, care te duc cu gândul către organele genitale bărbăteşti şi femeieşti. (vezi foto) O să spună că este o stilizare foarte modernistă.
În asemenea loc crucea şi numai crucea îşi găsea locul. Orice transformare a crucii este un sacrilegiu. Este o încercare de călcare în picioare a tradiţiei noastre şi a învăţăturilor Sfintei Scripturi. Este o blasfemie!

(fragment din interviul acordat de reputatul istoric al comunismului, doctorul Florin Mătrescu, revistei "Veghea", nr. 4, 2009)

Related Posts with Thumbnails