"Orice s-ar intampla cu neamul romanesc, oricate dezastre si suferinte ne-au fost urzite de Dumnezeu, nicio armata din lume si nicio politie, cat ar fi ea de diabolica, nu va putea sterge Luceafarul lui Eminescu din mintea si din sufletul Romanilor". "Dragostea neamului romanesc pentru cel mai mare poet al sau" este "setea lui de nemurire". O spune Mircea Eliade. Si nu este Eliade cel tanar care dogorea de misticismul Miscarii Legionare, ci Eliade omul religios pe deplin confirmat, care scrie aceste randuri la un 15 ianuarie, 1975, in ziarul romanilor din exil "America". Tot Eliade ingrijise o "Editie de pribegie a Poesiilor", la Paris, in 1949, a carei prefata se incheia cu urmatorul indemn, cu privire la scrierilelui Eminescu: "Pastrati-le bine; este tot ce ne-a ramas neintinat din apele, din cerul si din pamantul nostru romanesc".
Daca rezistenta romaneasca din exil pastra lucrarile lui Eminescu ca pe sfintele moaste, in schimb, in tara, cea mai mare parte din creatia lui Eminescu, de poet dar si, mai ales, de jurnalist si ganditor national, era pusa la index de bolsevici. Eminescu integral a devenit interzis in Romania invadata, la ordinele comisarilor bolsevici ai culturii romane, gen Brucan sau Rautu, conform unor directive ale NKVD destinate tarilor care intrau sub ocupatia sovietica. Ordinele erau clare: eliminarea oricaror valori nationale si inlocuirea acestora cu melanjul sovietic, azi "globalist", in toate domeniile, sub atenta indrumare a agentilor kominternului.
In Romania s-au mai putut publica operele politice si jurnalistice ale lui Eminescu de abia dupa 45 de ani de la instaurarea comunismului, in 1989, la 100 de ani de la moartea ganditorului luptator (cu un intermezzo flamboiant din 1979). Si atunci, cu scandal si presiuni care au implicat inclusiv organele de Securitate, de ambele parti, cea a sustinatorilor lui Eminescu, cum ar fi marele eminescolog academicianul Dimitrie Vatamaniuc, dar si de cea a detractorilor lui Eminescu. Istoricii si cercetatorii care recompun astazi istoria comunista, amintesc, in noua "Scanteie", cum securistii se temeau ca publicistica lui Eminescu ar putea avea - si atunci, ca si in urma cu 100 de ani - consecinte pe plan international, respectiv ca ar fi putut afecta "relatia bilaterala a Romaniei cu Uniunea Sovietica si cu Israelul". Incercarea de blocare a publicarii volumui X din "Opere" - dupa scandalul legat de volumul IX - s-a lasat cu lupte subterane grele ale unei adevarate miscari de rezistenta nationala din institutii, care a reusit, prin mijloace romanesti, sa fenteze autoritatile comuniste si, in memoria marelui ganditor national, sa-i publice opera la comemorarea centenarului mortii sale, in urma cu 20 de ani.
Astazi a devenit cunoscut, prin documente de arhiva ascunse timp de peste un secol, ca Eminescu era talonat agresiv atat de Ohrana tarista cat si de serviciile speciale ale imperiului Austro-Ungar, pentru articolele sale nationaliste din Timpul si activitatea sa secreta din cadrul Societatii Carpatii, care avea drept obiectiv reunirea Romaniei, "refacerea Daciei Mari". De aici i se trage si "moartea civila", survenita la 28 iunie 1883, cand este arestat cu violenta, intrand in istoria care inca se scrie drept primul ziarist roman persecutat politic si supus practicilor de reprimare prin abuzuri psihiatrice si dezinformari grosolane despre viata sa, devenite ulterior o practica uzuala a regimurilor totalitare. Cu atat mai mult, este o datorie a fiecarui roman sa-l redescopere pe Eminescu militantul gazetar.
La 120 de ani de la uciderea lui Eminescu, inca neelucidata complet, mai exista si astazi tentative de asasinare a lui Eminescu din partea unor "brucani" sau "arioni", cum spunea chiar Eminescu, dupa numele unui ministru al vremii, care, ca si azi, in ce priveste majoritatea guvernantilor Romaniei, actiona impotriva intereselor nationale. Dar daca Iorga il defineste pe Eminescu drept "expresia integrala a natiunii romane" si Tutea afirma ca "Eminescu e romanul absolut - suma lirica de mari voievozi", cine are timp sa se aplece la sasaitul pigmeilor daca nu chiar pigmeii? Sfidandu-i pe toti ucigasii sai, Eminescu renaste an cu an in fiecare constiinta si suflet romanesc, dupa cum spune Eliade. Parafrazandu-l pe Eminescu in apararea Bisericii, dintr-un editorial din Timpul de acum 130 de ani, putem spun ca cine il sapa pe Eminescu "poate fi cosmopolit, socialist, nihilist, republican universal si orice i-o veni in minte, dar numai roman nu e".
PS: Despre volumul IX din "Opere" cu o alta prima ocazie.
Victor RONCEA
www.ziua.net
Ca urmare a articolului "Eminescu n-a murit" scris de tradatorul Razvan Codrescu, aparut pe blogul sau pe data de 11 iunie 2009,am cateva intrebari:
RăspundețiȘtergere-"Dle"Codrescu, Il IUBESTI PE MIHAIL EMINESCU ?
-CINE TE PLATESTE, TICALOSULE ? DUSMANII LUI HRISTOS, NU-I ASA ?
-CUM ITI PERMITI SA-TI BATI JOC DE POPORUL ROMAN?
"DLE" Razvan Codrescu esti o unealta in mana dusmanilor Crucii, ai grija, ca mai devreme sau mai tarziu, iti va veni randul sa platesti pentru tot ceea ce scrii si faci...
Cred, ca Marele Nostru Mihail Eminescu, de acolo din Imparatia Cerurilor, nu este multumit de articolul pomenit mai sus,scris de mana unui sarpe veninos....
Draga Anonimule, cand am vazut ca nu te semnezi m-am gandit ca s-ar putea sa fii Razvan Codrescu. Mi-am revenit rapid citind comentariul. "Anonimul" Razvan Codrescu nu ar putea sa scrie asa ceva despre el insusi. Cei care-i cinstesc postarile "anonime" (meteahna veche a celui care raspundea unor scrisori imaginare la o revista pretins crestina) de pe blogul sau stiu cat e de narcisist.
RăspundețiȘtergereStiu, dle Codrescu, sunt conspirationist, deci prost. Pentru dumneavoastra este prost cel care crede ca Eminescu a murit, cel care crede ca Eminescu trebuia eliminat cu orice pret pentru nationalismul sau "epidemic" sau cel care prefera explicatia razbunarii iudeo-masonice impotriva lui Eminescu si a Neamului Romanesc. In aceste conditii, recunosc: sunt un prost. Pentru mine Eminescu trebuie cinstit ca un martir (asa cum ne spun doamna Aspazia Otel Petrescu si eminescologul Theodor Codreanu,chiar daca pentru dumneavoastra sunt incompetenti sau pretinsi eminescologi), Eminescu a fost, mai intai, omorat civil si apoi fizic (asa cum o demonstreaza stralucit, alaturi de altii, Profesorul N. Georgescu, dar stiu ca nu acceptati sa studiati opera celor care v-au administrat lectii usturatoare), iar despre razboiul dus impotriva poporului roman de structurile oculte au marturisit generatii si generatii de romani, dintre care cea interbelica in mod special. Prefer sa fiu prost alaturi de ei, decat destept alaturi de orientatorul in zig-zag Razvan Codrescu si Claudiu Prea-Tarziu. Dar poate ati folosit cuvantul "prost" gandindu-va la semnificatia lui crestina. Parintele Galeriu spunea ca "prost" inseamna simplu, iertat. De aceea se zice Pavel "cel prost". Adica cel iertat. Tot Parintele, caruia am vazut ca-i postati din cand in cand cate o predica, spunea ca de aici vine vorba "bogdaproste". Adica, Dumnezeu sa ierte. In acest sens, acceptam sa fim prosti.
Atunci cand esti plin de tine nu mai incape nimic in tine de la altul. Si cred ca, iertati-ma ca va spun, acesta este motivul pentru care trageti gloante in toata lumea. Indiferent ca sunt fosti detinuti politic, monahi, monahii, oameni de cultura remarcabili, golani din Piata Universitatii sau tineri invatacei.
Dumnezeu sa va ierte, domnule Razvan Codrescu!