19.9.09

Nicolae Purcarea: O lectie de viata din inchisorile comuniste

Un caz pe care nu-l pot uita. Într-o zi, un general ca un butoi, gata să plesnească uniforma pe el, vede un bătrân.

- Moşule, de când faci puşcărie?

- De 20 de ani, domnule general!

- Bine, moşule. Să ne spui dumneata ce ai învăţat în aceşti 20 de ani de puşcărie?

Din întâmplare, cel vizat era moş Bâră din Făgăraş. Eram cu toţii adunaţi într-o seară în curte. Generalul, nevoie mare, zise:

- Astăzi vă prezentăm un om care a făcut 20 de ani de temniţă. Să ne spună el ce a învăţat în ăşti 20 de ani!

Şi moş Bâră, aşa cum era el modest, zise:

- Ei, domnule general, am învăţat un lucru mare.

- Spune, moşule, să auzim cu toţii!

- Apăi, domnilor, am învăţat să aleg bucata de pită a mai mică.

Am înţeles sensul vorbelor lui. Am aşteptat. Iar generalul, nu ştiu cât înţelesese el sensul, dar zise:

- Bine... Marş de aici!

Sensul celor spuse pentru noi era clar. Acolo unde foametea te făcea neom, te făcea lacom, unde lăcomia căpătase forme monstruoase, de noaptea îţi aducea platouri aburinde de fripturi, şi munţi de pilaf, tu îţi stăpâneai toate ispitele şi te bucurai de o bucată de pâine şi de un turtoi pe care îl primeai. Rămâneai modest. Ce lecţie de bun simţ!

Un comentariu:

  1. Buna seara !
    ~
    Am descoperit acest blog recent(azi sau ieri), desi il mai "zarisem".
    Este primul articol lecturat, pentru care VA multumesc !
    ~
    Din pacate, sunt nevoit sa va avertizez: eu sunt "Clonat din Italia", am incercat "sa scap", dar mi-a blocat accesul la "Blogger".
    Clona mea MI-A FURAT identitatea, si poze de familie, pentru a fi credibil ... iar "prietenii" il prefera pe "el=clona".
    Cel mai important element de confuzie, il prezinta "dubla": AVATAR + Pseudonim, care apar la ... comentarii.
    "Clona" si-a creeat "blogul" in luna iunie si are cca.350 de accesari profil.
    Eu am 9 Bloguri, pe care imi place sa le numesc "Sertarele mele", principalul fiind "CORNELIUS ROSCA" ; desi "am aparut in octombrie 2008, am inceput practic in ianuarie.
    In iunie aveam cca. 3000 de accesari profil, acum nu stiu cate am ... MA INDOIESC DE ABSOLUT TOT. De altfel, nici acest comentariu nu stiu daca o sa ajunga la dvs.
    V-am spus toate aceste neajunsuri ale mele, in speranta ca ma veti intelege !
    Nu sunt lamentari ! Doresc sa "comentez" orice Blog unde intru, iar autorul sa NU cada in capcana intinsa de "Clona" si sa ma "Banneze".
    Va rog sa ma iertati !
    Am obiceiul ... sa caut "inceputurile", asa ca ve-ti gasi comentarii de-ale mele si pentru postari anterioare acesteia !
    ~
    Dumnezeu sa va BineCuvanteze !
    Fie-ne Doamne dupa Voia TA !
    Amin
    ~
    la 19.09.2009.6~20:36
    ~,

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails