29.4.11

36 de ani de la nasterea in ceruri a lui Radu Gyr. Ultimul cuvant al poetului la Tribunalul Poporului. “Am avut o credinta. Daca as spune altfel, ar trebui sa ma scuipati. I-am daruit sufletul meu. Cu atat mai intens sufar azi, cand o vad insangerata de moarte”.

Domnule Preşedinte,
Domnilor Judecători ai Poporului,

În rechizitoriul său de joi seara, Onorata Acuzare a spus răspicat: “Dacă există credinţă adevărată, atunci să fie absolvită”, şi a mai spus acuzarea :“Sunt prăbuşiri de idealuri, de credinţe, dar numai pentru curaţi”.

Într-adevăr, sunt naufragii sufleteşti. Eu am avut o credinţă. Şi am iubit-o. Dacă aş spune altfel, dacă aş tăgădui-o, dumneavoastră toţi ar trebui să mă scuipaţi în obraz. Indiferent dacă această credinţă a mea apare, astăzi, bună sau rea, întemeiată sau greşită, ea a fost, pentru mine, o credinţă adevărată. I-am dăruit sufletul meu, i-am închinat fruntea mea. Cu atât mai intens sufăr azi, când o văd însângerată de moarte.

sâmbătă, 2 iunie 1945 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails