22.10.11

Pustnicul Onufrie, izgonit din Masivul Postavarul


După 18 ani de tihnă la peste 1.000 de metri altitudine, în Masivul Postăvarul, părintele Onufrie este nevoit să-şi părăsească locaşul, din cauza amenajărilor turistice plănuite de administraţia locală. Omul şi-a construit o cabană la ieşirea din staţia de telecabină, pe atunci în pustietate, acum lângă pârtia de schi.  Astfel, pustnicul a fost anunţat zilele trecute că trebuie să-şi strângă agoniseala, adunată cu ajutorul credincioşilor, şi să plece.
„Dorinţa de linişte m-a făcut să mă mut aici acum 18 ani. Trebuie să ai un program spartan, dacă alegi să duci viaţa asta. Nu am condiţii, însă eu m-am obişnuit. Duminica cobor la biserică, iar în cursul săptămânii mă rog. Trăiesc din mila oamenilor mai mult”, ne-a mărturisit sihastrul.
Directorul Regiei Autonome a Pădurilor Kronstadt, Dan Olteanu, ne-a declarat că nu este rea intenţie, ci se fac noi amenajări de-a lungul pârtiei: „Am început inventarierea construcţiilor din zonă şi am constatat că nu doar cea a călugărului se află în această situaţie, ci şi alte 75, unele dezafectate sau abandonate. Ştim că îi e greu, de aceea i-am promis că îl ajutăm să se mute, dar nu-l putem păsui până la primăvară, cum doreşte el. Lângă pârtie intenţionăm să amenajăm un punct de prim-ajutor şi alte obiective turistice, aşa cum e firesc, fiind o zonă turistică”.      (C.V.)

Sursa: Transilvania Expres

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails