Echipa Festivalului Filmului Evreiesc Bucureşti, ediţia a II-a
Comitetul de organizare:
Paul Ghiţiu, directorul festivalului
Cristina Corciovescu, director artistic
Alexander Hausvater, director evenimente
Erwin Simsensohn, director relaţii internaţionale
Laurenţiu Damian, director secţiune documentar
Arpad Harangozo, manager de proiect
Ovidiu Morar, preşedintele Fundaţiei Culturale Art Promo
Iulia Necoară, asistent de proiect
Oana Popa, parteneriate şi comunicare publică
Adela Teodorescu, asistent de proiect
Simona Vilău, asistent de proiect
Monica Vlăduţu, fundraising
Marius Mihail Ghiţă, Coordonator tehnic
Adrian Coman, Coordonator tehnic
Marius Mihail Ghiţă, Coordonator tehnic
Adrian Coman, Coordonator tehnic
Oded Guy, directorul Jewish Film Festival, Ashkelon, Israel
Laurenţiu Damian, regizor, scenarist, prof. univ. UNATC
Magda Mihăilescu, critic de film
Juriul concursului de afişe:
Paul Ghiţiu, directorul Festivalului Filmului Evreiesc Bucureşti
Ovidiu Morar, preşedintele Fundaţiei Culturale Art Promo
Ciprian Paleologu, lector universitar, artist vizual
Catalog:
Editor: Cristina Corciovescu
Traduceri: Iulia Necoară, Adela Teodorescu, Simona Vilău
Grafică şi DTP: Irina Spirescu
Coperta: Ana Maria Negru
Paul Ghițiu - Director al Festivalului
Festivalul
Filmului Evreiesc Bucureşti este în primul rând un festival al
cunoaşterii, al apropierii, al descoperirii. Este în acest sens o
adevărată expediţie antropologică şi chiar una dintre cele mai complexe.
În al doilea rând, el este un festival al împrietenirii, al uimirii şi
bucuriei recunoaşterii în celălalt. Festivalul creează un timp şi un
spaţiu comun în care ne ajută să ne descoperim şi redescoperim, dincolo
de istorie şi geografie, dar împreună cu acestea, prieteni şi nu
străini, fraţi şi nu duşmani. Cel care le face posibile pe toate acestea
este actul artistic cinematografic, astfel că, în al treilea rând, FFEB
este şi un festival de film în cadrul căruia descoperim unicitatea şi
unitatea omului prin intermediul creaţiei artistice. Avem astfel
prilejul de a ne lăsa răscoliţi, despuiaţi, disecaţi, recompuşi,
treziţi, încântaţi, fermecaţi de măiestria cu care au ştiut creatorii
scenariilor, imaginilor, sunetelor şi al montajelor să construiască
filmele. Această a doua ediţie a stat, din pricina lipsei banilor, de la
început şi până de curând, sub ameninţarea anulării ei. S-a întâmplat
însă o minune (un fapt normal dacă ar fi să vorbim de lumea ideală la
care aspirăm): timpul şi spaţiul comun, despre care vorbeam mai sus, au
ieşit din coordonatele zilelor şi locurilor festivalului şi, într-o
punere în pagină nemaiîntâlnită pe aceste meleaguri, au reuşit să aducă,
alături de echipa organizatoare, în calitate de prieteni şi susţinători
ai festivalului, oameni şi instituţii ai acestor meleaguri dar şi al
multor altora; tuturor acestora, pe care îi veţi întâlni în continuare
în paginile de început ale catalogului, ţin să le mulţumesc din inimă.
Festivalul există datorită astăzi şi datorită lor. Cunoaşterea,
apropierea, descoperirea, prietenia şi frăţia au devenit, în timpul
lunilor de pregătire, realităţi şi, astfel, după cum afirmam la început,
FFEB s-a reatestat, în modul cel mai concret cu putinţă, ca un festival
al cunoaşterii şi al prieteniei renăscute graţie filmului.
Kelemen Hunor - Ministrul Culturii şi Patrimoniului Naţional
Iată
că ne aflăm în faţa celei de-a doua ediţii a Festivalului Filmului
Evreiesc Bucureşti! Eu cred că această a doua ediţie are o importanţă
deosebită pentru că, întotdeauna, al doilea pas construieşte o tradiţie.
Sub o titulatură sobră, chiar modestă, acest Festival se deschide
asupra unor teme care, pornind de la trăsăturile unei minorităţi, ajung
să reflecte problemele profunde ale întregii umanităţi. A fost dat
poporului evreu, de-a lungul istoriei, să îndure cele mai violente
persecuţii şi cele mai absurde etichetări. Teama atavică de diferenţă,
de minoritar, de Celălalt a fost, cu precădere în Europa, un instrument
de manipulare care a legitimat regimuri politice totalitare,
responsabile pentru traume cumplite. Unele fapte se pot ierta, dar ar fi
de neiertat să uităm lecţiile istoriei. Adevărul şi încrederea se
reconstituie cu migală, cu răbdare, cu înţelepciune. Iar arta filmului
este ca o oglindă fermecată în care reuşeşti să te vezi şi pe tine şi pe
Celălalt – două chipuri ale aceleiaşi, profunde, umanităţi.
H. R. Patapievici - Preşedinte al ICR
Institutul
Cultural Român salută organizarea la Bucureşti, pentru a doua oară, a
festivalului filmului evreiesc. Ca preşedinte al ICR, acest festival îmi
oferă un triplu prilej de bucurie. Este o bucurie pentru ţara mea,
deoarece anume în România se desfăşoară, în pionierat pentru Europa
centrală şi de est, un festival al cărui brand —Jewish Film Festival—
numără peste o sută cincizeci de manifestări în toată lumea. Este, apoi,
o bucurie pentru bucureşteni, deoarece anume ei, dintre toţi românii,
vor avea ocazia să ia contact cu oferta cinematografică la zi a uneia
dintre cele mai mari tradiţii culturale a umanităţii. În fine, este o
bucurie specială pentru cultura română, deoarece legăturile culturale
dintre evrei şi români au fost întotdeauna fertile şi pline de
originalitate. Aş dori ca Premiul Festivalului, pe care Institutul îl
oferă, să reprezinte, în chip simbolic, recunoştinţa noastră faţă de
profunzimea pe care tradiţiile culturale evreieşti au ştiut să o aducă,
de-a lungul timpului, culturii române.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu