12.6.09
Comemorare Piata Universitatii 13 - 15 iunie 1990
Manifestarile incep la ora 13
La ora 14 va avea loc o slujba religioasa.
Ulterior - luari de cuvant ale vechilor golani si ale victimelor sangeroasei represiuni ordonate de Ion Iliescu
Invitati: luptatori din rezistenta anticomunista, fosti detinuti politici, reprezentanti ai organizatiilor fondatoare ale Pietei Universitatii - Grupul Independent pentru Democratie, Liga Studentilor - membrii seniori, luptatori ai Baricadei '89, studenti basarabeni, victimele de astazi ale actualului regim comunist de la Chisinau.
Sunt invitati sa participe barbosii, studentii (fosti) si jurnalistii care inca isi mai aduc aminte batele incasate pe spinare de catre mineri, securisti, militieni si fesenisti.
Remember - un scurt bilant "contabil" al perioadei 13 - 15 iunie 1990
3500 bucuresteni batuti
1466 cartuse de razboi trase asupra civililor
1024 arestari ilegale
746 raniti
130 morti "neoficiali"
5 morti "oficiali"
6 violuri "oficiale"
Dupa 19 ani, cerem, pentru a mia oara, Procurorului General al Romaniei - Laura Codruta Kovesi - sa dispuna Parchetului punerea sub acuzare si arestarea infractorului Ion Iliescu, principalul vinovat al represiunii din iunie 1990 cunoscuta generic sub numele de Mineriada din '90.
Organele de politie, si minerii condusi de fesenisti si de securistii lui Ion Iliescu au devastat Universitatea si Arhitectura, sediile partidelor istorice si ale ziarelor independente. Manifestatia pasnica organizata de studenti in Piata Universitatii la care au participat zilnic, timp de aproape doua luni, cateva zeci de mii de bucuresteni, a fost reprimata brutal de Ion Iliescu, cel care a ordonat lichidarea "bandelor de legionari care tulbura ordinea democratica".
Gruparea comunista adusa de Ion Iliescu la putere si formata din personaje aflate in relatii stranse cu serviciile moscovite - generalul Nicolae Militaru, Vasile Ionel, Silviu Brucan -, sau descendenti ai unor cadre NKVD, cum ar fi prim-ministrul Petre Roman - au utilizat forta bruta si au cerut Armatei uzul de arma impotriva tinerilor care cereau debarasarea comunistilor si kaghebistilor din functiile de conducere a Statului.
Acest Dosar cheie al Justitiei romanesti a fost tergiversat, musamalizat si mistificat vreme de mai bine de un deceniu (cu contributia generalului Dan Voinea, complicele mai vechi al lui Ion Iliescu).
Dosarul este finalizat deja insa procurorii se sfiesc sa-l puna sub acuzare pe principalul responsabil al represiunii sangeroase din iunie 1990 - Ion Iliescu. Acest controversat episod al Justitiei romanesti, arunca o pata rusinoasa asupra credibilitatii Romaniei ca stat de drept.
Noi, victime ale Mineriadei si vechi golani ai Pietei Universitatii asteptam inca implinirea "nevoii de aflare a adevarului" si pedepsirea celor vinovati.
Ion Iliescu merita o dreapta judecata, in spiritul adevarului.
Sa-l ajutam sa nu rateze aceasta sansa..
in numele victimelor,
Viorel Ene www.avmr.ro
in numele vechilor golani,
George Roncea www.ligastudentilor.info http://www.mineriada.org
GID www.gid-romania.com
Parintele Arsenie Boca despre alunecarea omului de la nume la numar
Pentru o alunecare a omului de la nume la număr au să dea seamă toţi înzestraţii lui Dumnezeu
Faptul că din partea Sa Dumnezeu a făcut totul pentru om, până şi jertfa Sa de pe cruce, dovedeşte că omul are un preţ imens, necrezut de mare. Omul are dimensiunile intenţiei divine; omul e central şi sinteza creaţiunii Sale: e lumea văzută îmbinată cu lumea nevăzută.
Iată de ce suntem datori a vieţui potrivit acestei intenţii divine; adică să trăim deodată şi ca persoane văzute şi ca persoane nevăzute. Căci omul are valoarea arătată de jertfa de pe cruce. Când omul trăieşte in adevărata lui valoare, e subiect de istorie, pe când dacă renunţă la dimensiunile sale divine ajunge obiect de istorie, în rând cu oricare dintre obiecte (dobitoace); nu mai poartă un nume, ci poartă un număr, 666.
Deci ce poate să însemneze coborârea omului la simpla valoare economică, decât o degradare a lui în rândul vitelor, care se vor sălbătici întreolaltă, şi-şi vor impinge conducătorii până la marginile nebuniei. Asta înseamnă treaba unuia, care ar încovoia crinii în gunoi, preţuind mai mult gunoiul decât mirosul crinului.
Pentru o alunecare a omului de la nume la număr, au să dea seamă toţi înzestraţii lui Dumnezeu, toţi cei cu daruri, cu răspunderi, cu măriri, cu putere şi cu tot felul de Haruri.
Atenţie la neatenţie părinţilor de copii, sfinţiţilor preoţi şi mari arhierei că e la mijloc mântuirea păstoriţilor încredinţaţi vouă de Dumnezeu. Că de la voi se vor cere sufletele lor.
Pr. Arsenie Boca si profeticele icoane de la Draganescu
Nu departe de soseaua Bucuresti - Alexandria, undeva spre dreapta, pe la kilometrul 28, se face un drum ce duce spre satul Draganescu. In acest loc a zugravit timp de 15 ani interiorul micutei biserici de tara parintele Arsenie. Fara exagerare, prin originalitatea picturii, biserica este, la randul ei, unica in lume. Munca la acest lacas a inceput in 1968 si s-a finalizat 15 ani mai tarziu. Parintele Arsenie Boca avea sa ajunga la Draganescu, izgonit fiind de autoritatile vremii din Manastirea Prislop.
Putinele date pe care le ofera pisania bisericii pictate de el, cu hramul “Sfantul Ierarh Nicolae”, lasa sa se inteleaga faptul ca parintele Arsenie a folosit pentru zugraveala tempera si ca este “o smerita marturisire ortodoxa de credinta exprimata plastic”.
Pravila in imagini, dialog duhovnicesc si testament
De ce este atat de originala si misterioasa aceasta pictura? La o prima analiza, ai putea crede ca, prin felul in care au fost redati sfintii, scenele biblice, pictura ar iesi din canoanele ortodoxe ale erminiei. In realitate insa, viziunea, tehnica si scenele inedite incluse in ansamblu denota o credinta traita si marturisita, cu toate pacatele vietii zilnice ale oamenilor. Intr-o forma extrem de rafinata, cu radacini in vechea pictura a manastirilor din Bucovina, scenele de la Draganescu sunt de fapt predicile pictate ale inca necanonizatului sfant Arsenie Boca. Un fel de dialog duhovnicesc intre preot si crestin, redat in culori, o pravila in imagini, guvernata de implacabilitatea lucrarii lui Dumnezeu. Noi credem ca pictura de la Draganescu este chiar mai mult, un testament al sfantului, cu toate cele neauzite de noi muritorii pana la el si cu toate cele ce trebuie facute pentru inviere.
Patimirile Sfântului Stefan cel Nou, profetie a mortii
Exista in multitudinea scenelor inedite una care are dimensiunea si profunzimea unei profetii. Este vorba despre icoana ce reda viata si patimirile Sfantului Stefan cel Nou, asezata in partea de rasarit a altarului, o scena netipica acestui loc. In jurul ei s-au iscat discutii si controverse, dar, in cele din urma, ucenicii marelui duhovnic au transat, se pare, problema. Ei cred ca acest detaliu reprezinta o profetie a mortii sale. Se stie, parintele Arsenie Boca avea darul vederii in duh si cel al profetiei, confirmat de nenumaratele exemple marturisite in anii din urma de catre cei care l-au cunoscut, asemenea monahilor din Pustia Egiptului. Aceasta ipoteza se bazeaza pe faptul ca viata si patimirile parintelui nostru se aseamana foarte mult cu cele ale Sfantului Stefan cel Nou care, ca si parintele Arsenie Boca, a plecat la Domnul intr-o zi de 28 noiembrie. Astazi, biserica de la Draganescu este cautata de oameni din toate colturile lumii. Unicitatea picturii ei, mesajul viu de dragoste si pocainta pe care il transmite atrag spre cateheza si inaltare pe toti cei ce au gustat din paharul Invierii lui Hristos. Ramane ca Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane sa-l aseze pe parintele Arsenie Boca, plecat dintre noi in 1989, acolo unde-i este locul, in randul sfintilor romani, mijlocitori ai rugaciunilor noastre la Cel fara de Inceput.