Va mai aduceti aminte de André Malraux, scriitorul francez? El a intrat
in cartile de istorie si de religie cu o profetie rostita pe la
sfarsitul anilor ’60: “Secolul 21 va fi religios sau nu va fi deloc”.
Iata ca suntem in secolul 21. Care exista. Desi nu e deloc religios.
Dimpotriva, e un secol homosexual. Adica pacatos. Cat se poate de
pacatos.
Nu e calatorie pe care o fac cu metroul newyorkez sa nu vad doi baieti
sarutandu-se sau doua fete stand imbratisate ca la Muzeul sexului. Sexul
e rege in America. E pretutindeni. E o imagine cotidiana sa vezi fete
stand pe o banca, in fata unui grup de baieti, cu picioarele desfacute, aratandu-si fie lenjeria intima, fie direct
“pussycat”. In timp ce marijuana circula de la unul la altul. De la
pub-ul din colt la Festivalul de Film Tribeca, totul pluteste in
erotism. Cred ca Festivalul a avut peste o suta de filme sexuale, dintre
care jumatate erau LGBT, adica lesbi, gay, bisexual si transsexual.
Si de parca festivalul nu s-a terminat, am vazut recent in aceeasi zona,
in zona homo a New York-ului, unde se afla si Muzeul homosexualitatii,
mai exact, la galeria “Artists Space”, numita si “Book & Talks”, de
pe Walker St., un film de pomina, cel mai teribil documentar
experimental pe care l-am vazut pana acum. Si am vazut sute!
E vorba despre Race d’Ep, un documentar realizat in anul 1978 de Lionel
Soukaz, dupa un scenariu scris impreuna cu Guy Hocquenghem. Productie
franceza, filmul a rulat in America cu titlul The Homosexual Century.
Fiindca filmul evoca momentele homo de-a lungul intregului secol 20.
Adica se constituie din parti dedicate anilor 1900, 1930, 1960 si 1980.
Dar miscarea homo a luat un mare avant abia in anii 2000 si urmatorii,
cand tari ca Franta, Spania, Suedia, Belgia, Olanda sau Portugalia au
legiferat casatoriile intre homosexuali, iar in anul 2012 si America
valideaza aceasta realitate.
Rar mi-a fost dat sa vad istoria omenirii din perspectiva homo, de la
romani si greci pana la amorul pervers din timpul nazismului si de aici
la anii ’60, cand s-a dezvoltat, legat de rock si beatless, amorul in
grup! E cumplita dependenta omului de sex, de peversiuni sexuale. E o
imagine de cosmar.
Vazusem mai devreme o expozitie de arta indiana, la Aicon Gallery, de pe
Great Jones St., din Soho. O demonstratie de manifestare moderna a
spiritului budist. Un grup de artisti, din avangarda Indiei, prezinta
remarcabile lucrari, in care traditia se imbina cu modernitatea, cum ar
fi capetele realizate de Ravinder Reddy, senzationalul “Smart Alec” al
lui Chintan Upadhyay, ca si o versiune socanta a Cinei lui Da Vinci,
numita Progression, lucrare semnata de Baiju Parthan. Desene, grafica,
pictura, sculptura, digital media creeaza un univers aparte, o raritate
printre expozitiile newyorkeze. Iata, iti zici, spiritualitatea n-a
murit, traieste!
Ca de aici sa aterizez la “Artists Space”, unde ni s-au oferit imagini
document ale unei alte realitati, uneori de neimaginat, dar realitate
existenta. Bine intrata in istorie. Nu e de gluma! Realitatea
homosexuala tinde sa se identifice cu viata, cu istoria. Documentarul,
avand la baza autoritatea lui Guy Hocquenghem, considerat parintele
teoriei pederaste (“father of queer theory”), demonstreaza faptul ca de
cand suntem copii avem inclinatii homosexuale. Si sunt aratate aceste
porniri pe diferite cazuri. De pilda, atunci cand ne jucam capra, acest joc
se transforma in dorinte homo. Sunt aratate si alte jocuri, care devin
obiect erotic intre tineri sau tinere. De altfel, cuvantul pederast vine
de la grecescul paiderastes (pais=copil; erastes=indragostit).
Dar ceea ce m-a naucit de-a dreptul a fost episodul dedicat epocii
naziste, unde relatiile homo erau cultivate de armata nazista, chiar si
experimentele bisexuale, asa cum erau cultivate si in armata sovietica.
Si adesea Lenin este pus fata in fata cu Hitler, ca ocrotitori ai
perversiunilor sexuale, pe care le practicau, de asemenea, si ei. Este
bine stiut ca Lenin a fost homosexual si este citata adesea scrisoarea
unui iubit de-al lui, Zinoviev, care ii scrie: “Te pup pe tine si fundul
tau marxist”. Si se mai stie ca Lenin a murit de sifilis. Ce putea
produce un astfel de conducator putred, bolnav? Cel mai ticalosit sistem din istorie.
De aceea, hotararea lui Obama de a valida casatoriile dintre homosexuali
este foarte controversata, iar biserica o condamna categoric. E total
nesanatos pentru o societate sa validezi perversiunea, sa faci sa intre
in randul lumii civilizate, la paritate cu casatoriile normale,
casatoriile lesbi si gay! Dar acest act e vazut ca o reparatie morala,
fiindca interzicerea incestului e considerata un rau si mai mare, o
discriminare. Apoi, o alta ratiune in legalizarea acestor mariaje
invertite ar fi de ordin demografic. Se stopeaza astfel inmultirea
galopanta a populatiei planetare.
Evident, aceste casatorii sunt considerate si ele normale. Este
incredibil sa vezi intr-un documentar de aproape doua ore cat de mare
este dependenta omului de sex, de perversiuni. Sunt mii si mii de
imagini concludente, fiindca filmul este realizat dupa tehnica
videoclipului, adica prin taieturi scurte. Ca un jurnal de actualitati.
Cred ca numai in secventa amorului in grup, partea anilor ’60, sunt mii
de imagini, montate alert, pe ritm de rock.
Ele sunt luate din publicatia lui Hocquenghem, numita Race d’Ep: Un
Siecle d’Images de l’Homosexualité, combinate cu nudurile baronului Von
Gloeden, care in anii ‘70 racola tineri si ii poza nud, in diferite
pozitii sexuale. In rest, filmul are comentariu, in engleza si franceza,
ca si interviuri cu unii specialisti in domenul LGBT, cum este episodul
dedicat bisexualitatii, cand un grup de medici studiaza persoane cu
acest defect, ca si in cazul lui Betty, o transsexuala.
O adevarata monstruozitate. Lumea a crescut stramb, Dumnezeu l-a parasit
pe om din clipa cand l-a izgoit pe Adam din rai. Si totul a intrat sub
semnul pacatului. Privita din aceasta perspectiva, Biblia ni se releva
drept o carte a pacatoseniilor umane. Ca si istoria umanitatii. Oamenii
au trait si continua sa traiasca sub semnul perditiei, al mizeriei
sexuale, al dependentei de libido.
Perversiunile se nasc chiar la Opera regala din Paris, acolo unde este
un bar si unde se realizeaza acuplarile homosexuale, asa cum vedem in
ultimul episod al filmului, de unde aflam si ca formulara “race d’ep”
vine de la un argou, auzit de Hocquenghem de la doi betivi sub un pod,
“rasdep”, care e inversarea cuvantului pederast. Lionel Soukaz, care a
fost de fata, intr-o convorbire cu scriitorul Bruce Benderson, pe placul
salii arhipline, a mai realizat in 1980 o versiune scurta, de 40 de
minute, a acestui film, numita Ixe (pornographie). Sigur el va cauta
sa-si aduca la zi demonstratia, cu realitati din secolul 21, cum o si
face in ultimele sale scurt-metraje, Soukaz facandu-si “mana” cu filme
homo si porno, ca si cu activitati legate de miscarea gay in Franta.
Filmul Race d’Ep, avand pentru prima oara subtitluri in engleza, este considerat o pagina
de referinta in domeniul “gay culture”, drum deschis de un Michel
Foucault, cu istoria sexualitatii, si reflectat in activismul parisian,
de o miscare numita Front Homosexuel d’Action Révolutionnaire.
Evident, Race d’Ep, un docmentar mai mult decat franc, a starnit scandal
in Franta, fiind considerat pornografic si cenzurat. Mari personalitati
ca Roland Barthes, Gilles Deleuze, Felix Guattari, Margueritte Duras,
Simone de Beauvoir, Patrice Chéreau si Cahiers du Cinéma, printre altii,
au semnat o petitie in apararea acestui film impotriva hotararii
guvernului de a-i interzice difuzarea. De asemenea, Michel Foucault a
trimis o scrisoare Ministrului Culturii in favoarea filmului,
considerand ca documentarul este o cercetare serioasa, stiintifica, a
unui fenomen real, care semnaleaza in primul rand persecutiile aplicate
de nazisti homosexualilor.
Filmul, cu radicalismul lui, este de acum istorie. A intrat in istoria
pederastiei. Interesant ar fi de stiut, cati din tinerii prezenti in
sala de proiectie erau homosexuali, fiindca, dupa aplauzele lor, e
limpede ca imbratisau o astfel de realitate. E realitatea lor sau poate
si a noastra, a tuturor?
Sursa, autor:
Ziare.ro, Grid Modorcea
24.5.12
GHEORGHE CONSTANTIN NISTOROIU: Filocalia Suferinţei şi a Jertfei. CALEA CĂTRE DUMNEZEU SAU DRUMUL ÎNSPRE SINE (partea a II-a)
„Eu am venit în numele Tatălui Meu, şi voi nu
Mă primiţi;
dacă va veni un altul în numele său, pe acela
îl veţi primi.
Cum puteţi voi să credeţi, când primiţi slavă
unii de la alţii,
şi slava care vine de la unicul Dumnezeu nu o
căutaţi?”
(Iisus Hristos, Ioan 5, 43-44)
„Căci nu suntem ca cei mulţi, care strică cuvântul
lui Dumnezeu,
ci grăim ca din curăţia inimii, ca de la Dumnezeu
înaintea lui
Dumnezeu, în Hristos”. (Pavel II Corinteni 2, 17)
„Prin eul meu, eu sunt cel mai mare duşman
al meu”.
(Valeriu Gafencu- Martirul şi Mărturisitorul
întru Hristos)
„Dragostea aceasta atotprisositoare şi
atotdăruitoare a constituit esenţa Revelaţiei Fiului lui Dumnezeu întrupat şi
ea a pus şi temelia pe care s-a ridicat Crucea răstignirii şi a răscumpărării”.
(Părintele Constantin Galeriu)
Una din experienţele
cele mai profunde şi universale ale omului este jertfa, cea care deschide comuniunea
şi împlinirea prin dăruire.
Cele trei elemente
esenţiale şi indisolubil legate ale Religie sunt Dumnezeu, omul şi jertfa, care
dintotdeauna străluceşte pe cerul spiritual: „Pe cerul întunecat al vieţii spirituale, jertfa a fost întocmai ca o
stea unică şi strălucitoare, care a insuflat popoarelor încredere şi nădejde,
concentrând în sine cele mai înalte dorinţe ale lor şi proiectând razele ei
scânteietoare departe în istorie, pe colina Golgotei, unde avea să se
înfăptuiască pentru totdeauna împăcarea omului cu Dumnezeu, prin jertfă de bună
voie a Însuşi Fiului lui Dumnezeu şi Mântuitorul lumii- Domnul nostru Iisus
Hristos” (Pr. Ol.N. Căciulă, Sfânta Euharistie ca jertfă, Atena, 1932, p.
15).
Ortodoxia, deşi
este prinsă veacuri de-a rândul între cele două mari puteri expansioniste
catolicismul şi islamismul, nu aparţine trecutului, ci dimpotrivă trăieşte un
prezent continuu creator sub autoritatea Duhului Sfânt, care profetizează şi
înnoieşte totul. Uimitoarele aprofundări ale creştinismului s-au ivit îndeosebi
prin Flacăra filocalică a Muntelui Athos,
prin „revoluţia mistică” a Teologiei
ortodoxe din secolul al XIV-lea, prin isihasmul monahal moldav al secolului al
XV-lea, prin mişcarea paisiană din
secolul al XVIII-lea, prin monumentala
antologie a teologiei mistice, Filocalia
Sfântului Nicodim Aghioritul, publicată la Veneţia în 1782, care în secolul
următor cunoaşte două ediţii (iar în sec. XX este mai amplu elaborată de marele
teolog român Părintele Dumitru Stăniloae), ori intuiţiile lui Dostoievski şi
ale urmaşilor săi spirituali, filosofii
religioşi, cum spunea Christos Yannaris: „noi suntem cu toţii nepoţi ai lui Dostoievski”. Despre marele
scriitor creştin, Berdiaev afirma că: „Dostoievski a ştiut tot ceea ce a ştiut Nietzsche, şi încă ceva în plus”
(Nikolai Berdiaev, L’Esprit de
Dostoievski, trad. fr. Paris, 1945, 1974, p.70).
Filocalia
devine astfel călăuza duhovnicească a fiecărui pelerin. Căile harismatice ale Filocaliei au înnoit profund
spiritualitatea veacului al XIX-lea, prin marii duhovnici şi ierarhi, marii
scriitori şi artişti, filosofi şi oameni de cultură creştini, ce s-au ridicat
cu cinste la apogeul Sfinţilor Părinţi. Beneficiind de numeroase traduceri, Filocalia a contribuit într-o bună
măsură şi la renaşterea spirituală a Occidentului.
Din mireasma serafică a Filocaliei a plesnit mugurul marii Filosofii religioase a secolului al
XX-lea. Pentru filosofia creştină a Evului Mediu occidental, Etienne Gilson
spunea că, numele propriu al lui Dumnezeu
este Fiinţa, iar în Răsărit, numele propriu al lui Dumnezeu, pentru Sfinţii
Părinţi este Iubirea.
Calea Iluminării
şerpuieşte prin perspectiva existenţială, dă strălucire sensului religios al eros-ului şi urcă spre
panorama sensului comuniunii cosmosului.
Să ne oprim puţin asupra unei clipe de foc din
cea mai zbuciumată perioadă a istoriei neamului nostru. După ce Ţara noastră a
fost abandonată de marile puteri la
Yalta în mâinile comuniştilor s-a născut şi o mare repulsie faţă de atei şi
bolşevici, mai ales că repulsia a fost alimentată şi încurajată şi de
promisiunile occidentului, care ulterior s-au dovedit ipocrite şi false. După
ce s-a creat rezistenţa anticomunistă, occidentul ne-a întors spatele, fiind
posibil ca scopul să fi fost chiar distrugerea Elitei naţionalist-creştine. Aşa
se face că aproape întreg tineretului creştin format prin educaţie morală:
elevi, studenţi, intelectuali urma să li se frângă şi să li se strivească viaţa
în sinistrele şi fioroasele temniţe atee de la Târgşor, Piteşti, Ocnele Mari,
Târgu-Ocna, Aiud, Gherla, Canal, etc. Toţi până la unul erau elementele cele
mai valoroase ale acelei Generaţii de-jertfă-dătătoare. Şi totuşi deasupra lor,
puternic ancorat în spiritualitatea ortodoxă, pilduitor prin cuvânt şi faptă,
cu viaţa şi sufletul dăruite lui Iisus Hristos, strălucea Valeriu Gafencu. De
fiecare dată la desele anchete şi torturi, le declara brutelor atee, organelor
politico-administrative, apartenenţa sa creştină:
-
Dumnezeu nu poate fi smuls din sufletele
oamenilor. Omul fără dumnezeu cade, cu Dumnezeu se desăvârşeşte. Dumnezeu este
realitatea imediată pentru cei ce trăiesc viaţa în duh. Lumea trebuie să
crească din sufletele oamenilor, căci dacă vine din afară este strivitoare. Nu
mă angajez politic, nu doresc să ajung om politic, dar nu accept limitarea
libertăţii mele sufleteşti. Problemele mele de conştiinţă le rezolv în
comunicarea sufletului meu cu Dumnezeu. Dacă toţi oamenii şi-ar face un sever
şi autentic proces de conştiinţă, stând responsabili în faţa lui Dumnezeu, n-ar
mai fi nevoie de justiţia oamenilor. Cine are sufletul curat se comportă
conform legii morale din el, lege care este la un nivel superior tuturor
legilor omeneşti. Întregindu-le şi desăvârşindu-le pe acestea din urmă,
credinţa nu vine deci în conflict cu ordinea politică. ea este un mijloc
superior de cunoaştere, o atitudine ideală a omului în societate. Căci nu poate
fi dăunător societăţii cel ce iubeşte oamenii şi se jertfeşte pentru fericirea
lor. Avem deci datoria să-L mărturisim pe Hristos, pentru a restabili
demnitatea creştinismului şi pentru a restaura adevărata ierarhie a valorilor” (Ioan Ianolide, Întoarcerea la Hristos
document pentru o lume nouă. Ed. Christiana, Bucureşti-2006, p.74).
Abonați-vă la:
Postări (Atom)