Știm cu toții că tăcerea e de multe ori de aur, la fel cum știm că aceeași tăcere dă naștere unui statut de filosof unora.
Până astăzi, am ales să mă scald în scântei aurii și false impresii de
filosofie, mutilându-mi dorința de exprimare prin reprimarea unei
porniri de reacție publică la gestul urât al conducerii Radio Europa Liberă de dublă cenzurare a Jurnalului Săptămânal care îmi poartă semnătură. Dar a venit ziua de 18 februarie.
Pe 18 februarie 1952, Valeriu Gafencu, basarabeanul a cărui mare
parte din familie s-a jertfit pe altarul României, cu tatăl, artizan al
Unirii, mort în gulagul sovietic, murea în închisoarea de la Târgu
Ocna, după ce își dăruise streptomicina pentru salvarea unui alt
deținut, evreu, pastorul Richard Wurmbrand.
Tocmai de aceea, pentru a nu fi vinovat prin tăcere, am zis că
adevărul e mai presus decât orice smerenie filosofică și acesta trebuie
rostit, prea ne-a marcat neamul atitudinea aceasta mioritică pentru a
sta în continuare cu capul plecat în fața nedreptăților.
DISCLAIMER
Înainte de a îmi exprima mai jos nemulțumirea pictată cu adânci dâre
de dezamăgire privind gestul surprinzător al celor de la Radio Europa
Liberă în ce mă privește, vreau să îmi rezerv dreptul la un disclaimer.
1. Mulțumesc pentru invitația făcută de doamna Valentina Ursu de a apărea în lista celor care au semnat un Jurnal Săptămânal la Radio Europa Liberă. A fost și rămâne a fi o onoare, în ciuda deznodământului urât al acestei intersectări.
2. Sper că singurul care a avut de suferit de pe urma acestei intersectări nefericite să fie propria-mi persoană.
3. În ciuda acestei situații de-a dreptul jenante, când un fost
port-drapel al democratizării recurge la cenzură și promovează o
dictatură a opiniei, îmi păstrez admirația pentru tot ceea ce a însemnat de-a lungul anilor Radio Europa Liberă
pentru cetățenii țărilor din Europa de Est, prizonieri ai unor
dezinformări cotidiene, pe care i-a dezrobit prin droburi de informație
care au născut an de an avalanșa care a zdrobit în cele din urmă ciuma
roșie, cel mai criminal regim din toate timpurile.
4. Vreau să cred că cele întâmplate în cazul meu reprezintă doar un
accident nefericit, o decizie neinspirată a unor manageri certați cu
logica, bunul-simț și, mai ales, străini de sentimentul libertății. Mă
întreb oare dacă cei care au luat decizia respectivă au auzit cumva de
conceptul “libertatea de exprimare” sau dacă se ghidează doar de
principiul “suntem liberi să spunem ceea ce trebuie să spunem și
nicidecum să spunem ceea ce gândim”…
5. Dincolo de a fi o palmă dată mie, individului Constantin Codreanu,
fără prea multă importanță în toată ecuația, palma dată de Radio Europa Liberă
înroșește obraji cu adevărat importanți, asupra listei acestora vom
reveni mai jos, ea fiind de-a dreptul impresionantă. Ca să nu mai vorbim
de însăși ideea de înfrânare a libertății de exprimare și impunere a
unei dictaturi a opiniei care exclude fără drept de apel orice alt punct
de vedere. Tocmai de aceea, m-am văzut nevoit să reacționez pentru că
este un derapaj inacceptabil. Sper din tot sufletul ca acesta să nu să
se repete pe viitor pentru că în acest caz e extrem de legitimă
întrebarea: care ar fi diferența dintre Radio Europa Liberă și NIT-ul care prezintă doar anumite puncte de vedere? Poate doar sursa de finanțare…
RUBRICA “JURNAL SĂPTĂMÂNAL” LA EUROPA LIBERĂ
Dacă tot ne-am lămurit cu disclaimerul, să luăm povestea de la început.
La Radio Europa Liberă există o rubrică – Jurnal Săptămânal. Este un exemplu
reușit de punere în practică a conceptului “user-generated content”,
ajungându-se chiar la lansări de volume întregi care să cuprindă
săptămâni relatate de un spectru extrem de variat de persoane. Rubrica
Jurnal Săptămânal este difuzată în cadrul emisiunii La sfârșit de săptămână cu Europa Liberă, emisiune realizată de jurnalista Valentina Ursu.
Așa cum o caracteriza cineva acum câțiva ani, “JS este o cronică
paralelă a evenimentelor, realizată de către ascultătorii Radio Europa
Liberă pentru ascultătorii acestui post de radio.” Sau, așa cum scria
în prefața primului volum cuprinzând serii întregi de jurnale de acest
gen Oana Serafim, Directorul serviciului
România-Moldova al postului de radio Europa Liberă, “este jurnalul
ținut de către proeminenți oameni politici din Republica Moldova,
oameni de cultură, personalități ale societății civile și… oameni
obișnuiți. Este portretul Republicii Moldova fără fard și fără
părtinire” (sic!). Tot atunci, doamna Valentina Ursu spunea că nu are
criterii de selectare a personajelor ce au încăput în cele două
volume, că orice cetățean al Republicii Moldova poate deveni protagonistul rubricii.
Altfel spus, invitatului rubricii i se cere să își expună în texte a
câte 1 minut alocat fiecărei zile (Luni-Vineri) cele trăite în ziua
respectivă, să se prezinte apoi în ultima zi lucrătoare a săptămânii
respective, i.e. vineri, la sediul Radio Europa Liberă din Chișinău și
să înregistreze textul respectiv, urmând apoi să primească o remunerare
în bani pentru efortul depus. Textul e publicat ziua următoare, sâmbătă,
pe www.europalibera.org, iar înregistrarea difuzată la o serie de posturi de radio – Jurnal FM, Vocea Basarabiei, Univers FM, Radio Svoboda și, evident, Radio Europa Liberă. Nimic mai simplu.
JURNAL SĂPTĂMÂNAL CONSTANTIN CODREANU LA EUROPA LIBERĂ
Pentru mine a fost un exercițiu interesant. A fost prima dată când am
publicat ceva în afara blogului www.inconstantin.ro (cu excepția
poeziilor postate pe www.poezie.ro și a articolelor de pe www.zf.ro),
deși mi s-au mai făcut invitații de a posta pe diverse bloguri colective
sau site-uri cu contribuții ale mai multor autori. Am acceptat
invitația pentru că ceea ce spuneam eu mai sus referitor la admirația
față de Radio Europa Liberă nu sunt vorbe goale.
Înaintea primei intersectări cu Radio Europa Liberă, interviul din 11 septembrie 2012 cu Alexandru Canțâr și Liliana Barbăroșie
(nu m-aș mira să aflu că și acest interviu a fost șters după acest
articol), spuneam pe Facebook că este o onoare să fiu intervievat de
oameni pe care îi ascultam pe vremuri seară de seară, admirând efortul
depus pentru a prezenta corect și echidistant informațiile și, dincolo
de informare, pentru sprijinirea procesului de democratizare a
societății în care trăim.
Click pentru a mări
Așa că, nici prin cap să îmi treacă să nu accept invitația.
Dincolo de a fi interesant, a fost și un exercițiu de sinceritate
maximă. Nu am inventat nimic, fără zorzoane, fără exagerări, fără
preamăriri. Am păstrat 100% veridicitatea celor trăite în acele 5 zile,
mai ales că mi s-a și spus că nu ar exista careva constrângeri privind
textul decât cele ce țin de timp. Așa s-a născut – Jurnalul săptămânal al lui Constantin Codreanu pentru Europa Liberă.
2 VALURI DE CENZURĂ
Am intuit că ceva nu e în regulă atunci când înregistrarea nu a fost
difuzată la orele la care sunt, de obicei, difuzate aceste jurnale. Mai
mult, textul a apărut pe www.europalibera.org duminică în loc de
sâmbătă.
Toate bune și frumoase, cu o singură excepție, din ziua de Joi a JS lipsea o parte din text, cea cu gri: Între timp, constat cu bucurie că articolul de pe blogu-mi din dotare, www.inconstantin.ro, cu titlul Basarabia
şi Evreii”, reloaded în 2013. Antisemitismul din trecut ca scuză
pentru românofobia din prezent, cazurile Paul Goma şi Valeriu Gafencu,
a adunat peste 600 de share-uri pe Facebook și peste 1000 de semnături
în dreptul petiției promovate în cadrul articolului. Doar cei care au
ieșit vreodată la vânătoare de share-uri și like-uri știu ce înseamnă
să scrii un text care nu doar să fie citit, ci să ajungă să fie
distribuit prin diverse metode. Mă bucur de această minivictorie,
încheind ziua cu picături de Traminer și Fetească Regală, în compania
unor oameni mult mai buni decât mine, din toate punctele de vedere, și
care fac statul meu în Chișinău unul mai puțin frustrant.
Doamna Ursu mă avertizase că s-ar putea să existe careva probleme din
cauza referirii la articolul în care apar termenii “Antisemitism,
Basarabia, evrei, Paul Goma și Valeriu Gafencu”, dar am rugat-o să
citească articolul pentru a vedea că nu există nimic ieșit din comun
acolo, eu alegând să îmi expun anumite puncte de vedere privind felul în
care comunitatea evreiască utiliza scuza antisemitismului pentru a
ataca figuri simbolice precum Paul Goma și Valeriu Gafencu. Din păcate
însă, forurile Radio Europa Liberă de deasupra Chișinăului au decis că
este loc de un țâr de cenzură. Una în 2 valuri.
Inițial, a fost scoasă din textul Jurnalului fraza de mai sus (1), ca mai apoi să fie șters întreg textul de pe site-ul Radio Europa Liberă (2).
20.2.13
Mizele ascunse ale mişcării pro-homosexualitate
Peste tot în lumea
creştină, mişcarea homofilă (pro homosexualitate) câştigă încet-încet drepturi
în legislaţie, beneficiind în plus şi de o aşa-numită discriminare pozitivă
(drepturi suplimentare), drepturi pe care majoritatea populaţiei heterosexuale
nu le are.
Propaganda şi
educaţia homofilă a intrat în şcolile americane, părinţii nemaiavând dreptul să
protesteze împotriva ei, copiilor fiindu-le inoculat de mici un aşa-zis mod
alternativ de viaţă sexuală şi sentimentală.
Legea împotriva
pretinse discriminări sexuale este o cutie a Pandorei prin care homofilii, atrăgând
justiţia de partea lor, vor câştiga tot mai multe drepturi, scopul acestora
nefiind altul decât câştigarea unui cât mai mare spaţiu legislativ de manevră,
favorabil propagandei şi recrutării de noi adepţi.
Homofilii câştigă
suspect de rapid susţinere politică pretutindeni, datorită faptului că mulţi
dintre liderii politici mondiali sunt introduşi în organizaţii oculte cum ar fi
masoneria şi iniţiaţi în grade superioare prin practici de natură sexuală ce
ţin de perversiune şi homosexualitate.
Marile mişcări
politice care au marcat sec XX, comunismul şi nazismul, au fost iniţiate de
homosexuali sau de promotori ai homosexualităţii. Vezi în acest sens cartile lui
Lively Scott Redeeming the Rainbow şi The Pink Zvastika. Se pare că acelaşi
lucru se întâmplă acum cu toată această mişcare politică de integrare în
diferite structuri suprastatale, care pregăteşte terenul pentru o nouă ordine
mondială politică, economică şi religioasă, antihristică în esenţa ei. Altfel
spus, homosexualii au fost, sunt şi vor fi portdrapelul oricărei schimbări
majore la nivel mondial. De aici şi această presiune sau condiţionare politică
venită din afară, prin care ni se impun, sub forma unui dictat, „valorile”
pederaste.
Homosexualitatea este
în esenţă o răzvrătire împotriva lui Dumnezeu. Homofilii în demonstraţiile lor
afişează ostentativ curcubeul, simbolul păcii dintre Dumnezeu şi om, apărut
după Potop ca o promisiune că oamenii nu vor mai fi pedepsiţi prin astfel de
cataclisme, indiferent ce s-ar întâmpla. Cu alte cuvinte, aceştia par să-I
spună lui Dumnezeu: pentru că ai promis, de acum nu mai poţi să ne mai faci
nimic !
Semnul răzvrătirii
homosexualilor, în realitate aceeaşi răzvrătire dintru început a satanei
împotriva Creatorului, e uşor de reperat mai ales în modul agresiv de a
manifesta public, în grotescul exhibiţionism cu trimitere sexuală perversă
inerent acestor manifestaţii.
Unde este aşa-zisa
fineţe şi cultură, adesea invocată de unii ca acoperire pentru orientarea
sexuală împotriva firii, a celor care practică homosexualitatea, dacă ei se
lasă reprezentaţi de astfel de specimene în demonstraţiile de masă? Se pare că
Dumnezeu într-atât le întunecă mintea, încât la aceste parade dau pe faţă, prin
toate acele gesturi nepotrivite şi scârboase pe care le afişează, nefirescul şi
nebunia orientării lor sexuale.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)