23.2.11

Ce se intampla la Manastirea Petru Voda?

Fratilor, am fost la Manastirea Petru Voda. E groasa rau de tot. N-am stiut, doar nu citisem ziarele si nici la televizor nu m-am uitat, ca aici, camuflat printre maicute si calugari, se ascunde Capitanul, care nu si-a examinat critic crezul sau din tinerete, dupa cum spune un oficial al statului roman, Neamtu parca il cheama, ditamai directorul la institutul condus de Tismaneanu. Nici macar nu i-am cerut opinia lui Katz, cel atat de preocupat de soarta ortodoxiei. Ca doar astia sunt oameni seriosi, ce mai! Numai ca n-am stiut de ei pana acum. Stand drept si judecand stramb, imi dau seama ca la Manastire gasesti simboluri legionare la tot pasul: tricolorul romanesc flutura la intrare, gardul cimitirului e vopsit in verde, brazii sunt, culmea, tot verzi – si cati sunt, cata frunza, cata iarba! -, in biserica este pictat si Sfantul Arhanghel Mihail (de altfel, sfantul asta, care sigur are o treaba cu legionarii, e pictat in toate bisericile ortodoxe din Romania!). De asemenea, am zarit niste maicute ingrijind batrani si copii. Trebuie sa fie o forma de Ajutor legionar. In rest, in buna traditie legionara: liturghii, parastase, privegheri. La Parintele Justin era, ca de obicei, puhoi de lume. O batrana avea un batic verde, iar o tanara purta un ditamai palton verde. Cred ca erau elemente de recunoastere specific legionare. SRI-ul trebuie sa stie! Procuroratura trebuie sa actioneze! Ca asa vor unii, monitorizatori cica se numesc, sa mai faca un ban, sa mai ascunda o furaciune. Ce mai atata democratie, drepturile omului si alte chestii de-astea, bune de aruncat in ochii prostilor! Cel mai bine ar fi sa-i puneti pe fundamentalistii astia sa mai faca un Canal! Sa-i bagati acolo pe toti cei care mai indraznesc sa cante, intr-o camera de spital sau intr-o chilie de calugar! Pai ce, canta fiecare unde vrea si ce vrea? Nu, dom’le! Si ar trebui extins controlul asta, ca parca si colindatorii astia au fost cam multi de Craciun! Iar unii au mers cu colindul lui Radu Gyr, ala pe care l-ati condamnat la moarte pentru poezia „Ridica-te, Gheorghe, ridica-te, Ioane!”. Intrebati-i pe inaintasii vostri, Komisari parca se numeau, ca doar sunt tovarasi cu experienta! Au avut ei de furca cu legionari mult mai fiorosi, in anii ’50. I-au lichidat pana si pe banditii din munti, iar voi va impiedicati de-un batran care se indeletniceste cu rugaciunea si de cateva maicute firave, sleite de posturi si priveghere?
Banditii astia (tot banditi au ramas!) trebuie arestati, judecati si condamnati! De cate ori e nevoie. Pana la urma, tot scapati de ei... Pana la Judecata de Apoi!

Civic Media i-a facut Plangere Penala lui Marco Maximilian Katz pentru denunt calomnios, campanie de denigrare a Bisericii si incitare la ura religioasa si interetnica inclusiv amenintari cu moartea la adresa Parintelui Justin Parvu

Astazi, 22.02.2011, Asociatia Civic Media a depus la Parchetul General, Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, urmatoarea
PLÂNGERE PENALĂ

Împotriva:
-         numitului Marco Maximilian Katz în calitatea acestuia de președinte al MCA Romania – „Centrul pentru Monitorizarea si Combaterea Antisemitismului” in Romania, cu sediul în Bucuresti, Str. Cristian Popisteanu 2-4, Sector 1, adresa web www.antisemitism.ro, cunoscut cu antecedente legate de crima organizata si in dosarele DNA din timpul Guvernarii Nastase
-         persoanelor necunoscute care au proferat ca urmare a plangerii MCA catre Patriarhia BOR amenințări cu moartea la adresa ieromonahului Justin Pârvu, staret al Mănăstirii Petru Vodă, judetul Neamț, si pe care aveti posibilitatea sa le identificati cu usurinta

 Pentru săvârşirea infracţiunilor prevăzute de Art. 193. – Amenintarea, săvârşirea infracţiunii de ultraj contra bunelor moravuri, prevăzută şi pedepsită de disp. art. 321 Cod Penal, Art. 259. – Denuntarea calomnioasa, Art. 317. – Instigarea la discriminare, Art. 324. – Instigarea publicã si apologia infractiunilor precum si incitare la ura religioasa si interetnica
Vă solicităm să luaţi de urgenţă măsurile legale ce se impun, sa depistati autorii amenintarilor cu moarte si sa cercetati Centrul MCA pentru denunt calomnios, discriminare si instigare la violenta si ura printr-o campanie ofensatoare la adresa valorilor naţionale si personal a ieromonahului Justin Pârvu de la Mănăstirea Petru Vodă, jud. Neamț, fost detinut politic in varsta de 92 de ani, campanie care i-a afectat grav starea de sanatate.
Solicităm anchetarea faptelor sesizate de noi, tragerea la răspundere penală a celor vinovaţi, şi repunerea în normalitate a valorilor sociale vătămate, conform Constitutiei Romaniei, normelor statului de drept si Declaratiei Universale a Drepturilor Omului, consfintita de forurile internationale.

MOTIVE:

ÎN FAPT: Am luat cu indignare cunostiinta de protestul oficial al Centrului pentru Monitorizarea si Combaterea Antisemitismului  din  19 februarie a.c. adresat presei si Patriarhului Bisericii Ortodoxe Romane, respectiv acuzele nefondate si false de antisemitism aduse Parintelui Justin Parvu de la Mănăstirea Petru Vodă, după ce pe internet a fost difuzata o filmare cu sarbatorirea zilei sale de naștere, in cadru privat, respectiv in chilia sa de la spitalul Manastirii Paltin – Petru Voda, unde s-a cantat si un imn pe versurile marelui poet Radu Gyr, foarte popular in perioada interbelica.

În 45 de ani de comunism românii au fost îndoctrinați continuu prin manuale si metode de sorginte stalinista, asupra legionarilor si “banditilor din munti” pedepstiti de Securitate si Armata Rosie a “bravul popor rus” cu executia sau zeci de ani de inchisoare. In urma insurectiei din decembrie 1989, adevarul despre istoria reala a Romaniei a iesit la iveala si drepturile fostilor detinuti politici, adevarata elita a Romaniei, au fost recunoscute si reabilitate, intr-o oarecare masura. Nici pana astazi, de exemplu, nu au fost despagubiti pe masura pentru zecile de ani petrecuti in chinuri si torturi oribile, pentru simplul motiv ca si-au iubit tara si au luptat impotriva comunismului si a ocupantului sovietic.

Parintele Justin Parvu, veteran de pe frontul anti-sovietic, este unul dintre ei: a patimit 16 ani de temnita grea si munca fortata in minele de plumb si lagarele de exterminare comuniste, de la Periprava pana la Aiud, fiind ulterior urmarit de Securitate, oficial, pana in decembrie 1989. La iesirea din inchisoare s-a intors la viata monahala iar dupa 1989 a ridicat doua manastiri, un asezamant de copii si unul de batrani si un spital, binecuvantand pana acum, la propriu, milioane de romani care i-au trecut pragul.

Ca urmare a unei Plangeri a Centrul MCA catre Patriarhia Romana, in care sunt aduse acuze grave si false de “antisemitism”, s-a declansat o veritabilă campanie de presă împotriva Ortodoxiei Romane, a persoanei ieromonahului Justin Pârvu și a obștei de maici de la Mănăstirea Petru Vodă din Județul Neamț, cu scopul vădit de a ofensa și discrimina aceste persoane si de a denigra Mitropolia Moldovei si Bucovinei sub acuza falsa de “legionarism”.

Pentru organele in drept este cunoscut faptul ca, la Procesul de la Nurnberg, conform documentelor istorice “Odata cu exonerarea noastra de orice culpa, Comisia Instructorie de la Nürnberg a scos din cauza si entitatile pe care le reprezenta Miscarea Legionara: Guvernul National si Armata Nationala. Aceste entitati nu sunt culpabile nici de „crima de razboi”, nici de „genocid”, nu sunt nici „fasciste”, nici „naziste”, nici ,,colaborationiste”.

Biroul de presa al Patriarhiei Romane: Scopul articolului "Oaza verde de la Petru Voda" nu este informarea publicului, ci denigrarea Bisericii.

Biroul de presă al Patriarhiei Române ne informează:


În legătură cu opiniile exprimate de către domna Mirela Corlăţan în editorialul cu titlul Oaza verde de la Petru Vodă, apărut în Evenimentul Zilei din 23 februarie 2011, ţinem să precizăm următoarele:

Nu ne mai miră stilul doamnei Mirela Corlăţan de a-şi scrie editorialele referitoare la diferite aspecte ale vieţii bisericeşti, stil care, trădează, de fapt, pentru cine lucrează şi, mai ales, ce urmăreşte. Bineînţeles că domnia sa are toată libertatea de a scrie despre orice subiect şi oricum, cu atât mai mult cu cât nu are nicio responsabilitate privind menţinerea unităţii sau comuniunii într-o comunitate bisericească. De regulă, în materialele sale de presă, doamna Mirela Corlăţan urmăreşte cu orice preţ senzaţionalul, inclusiv prin încercări de învrăjbire sau punere în contrast a unor ierarhi sau prin speculaţii gratuite în legătură cu presupuse atitudini contradictorii ale activităţii acestora.

Însă un păstor spiritual al unei comunităţi bisericeşti trebuie să adune nu să dezbine pe credincioşi, să vadă mai întâi lumina din oameni, nu să caute cu prioritate umbre spre a-i denigra.

În acest sens, vedem că doamnei Mirela Corlăţan îi este mult mai uşor să critice „taxe mari la botezuri şi cununii” în Bucureşti, decât să observe totala lipsă de transparenţă privind finanţarea unor publicaţii cotidiene care în mod sistematic atacă Biserica Ortodoxă Română.

Iar în legătură cu nedumeririle sale referitoare la înfiinţarea unei subredacţii a publicaţiilor Lumina în municipiul Cluj-Napoca, precizăm faptul că aceasta era necesară şi pentru că în oraşul de la poalele Feleacului se tipăreşte ediţia regională de Transilvania a ziarului Lumina al Patriarhiei Române. Probabil că răspunsul negativ primit de doamna Mirela Corlăţan la solicitarea sa de angajare la cotidianul Lumina cu mai mult timp în urmă nu a fost uitat. Se vede că scopul articolului nu este informarea publicului, ci denigrarea Bisericii.

Policarp, sfantul nascut in temnita

Sfantul Policarp este sarbatorit in Biserica Ortodoxa pe 23 februarie. S-a nascut in temnita, in jurul anului 70, la Efes, deoarece parintii sai fusesera inchisi pentru ca nu lepadasera credinta in Hristos. La botez a primit numele Pangratie. Din scrierile Sfantul Irineu aflam ca Sf. Policarp a fost ucenic al Sfantului Apostol Ioan.

Inainte ca parintii lui sa fie martirizati, este dat in grija Calistei, o femeie bogata si credincioasa. Potrivit traditie, Pangratie va da saracilor tot ce va gasi in hambarele acesteia. Ca mama sa adoptiva sa nu fie tulburata de milostenia sa, se va ruga lui Dumnezeu si in urma rugaciunii, hambarele s-au umplut la loc. Datorita acestei minuni, Calista i-a schimbat numele din Pangratie in Policarp, adica "cel cu multe roade“.

Sfantul Policarp a fost hirotonit diacon si preot de Sfantul Vucol. Episcopii prezenti la inmormantarea Sfantului Vucol, l-au hirotonit episcop.

Sfantul Policarp in vizita la papa Anicet (154-168)

Sfantul Policarp, inainte de a fi martirizat, calatoreste la Roma cu scopul de a rezolva problema datei pascale. In vremea aceea,existau diferente legate de sarbatorirea Pastilor: unii serbau Invierea Domnului pe data de 14 Nisan (aprilie), indiferent in ce zi a saptamanii cadea, deci in acelasi timp cu Pastile evreiesc, iar altii in prima duminica, dupa 14 Nisan. Desi cei doi nu au ajuns la un acord, ei au ramas uniti.

Sfantului Policarp i se descopera modul in care va muri

Cu cateva zile inainte de a fi martirizat, a avut o vedenie: a vazut perna pe care dormea arsa in foc. Asa a inteles ca avea sa fie aruncat in foc.

La insistenta proconsulului Quadrat de a blestema pe Hristos, Policarp i-a raspuns: "De 86 de ani ii slujesc si nu mi-a facut nici un rau; cum pot eu sa blestem pe imparatul meu, pe Acela care m-a mantuit?” Pentru ca refuza sa jertfeasca zeilor, primeste pedeapsa de a fi aruncat in foc. Pentru ca focul nu se atingea de el, a fost strapuns cu sabia, insa, atat de mult sange a curs din el incat a stins focul. La rugamintea evreilor, trupul sau lipsit de viata a fost ars.

Osemintele sale cele "mai cinstite decat pietrele pretioase si mai scumpe decat aurul“ au fost luate de crestini. Sfintele moaste ale Sfantului Policarp sunt in Franta, pentru ca au fost luate de latini in timpul cruciadelor, iar o particica se pastreaza in Manastirea Zografu din Muntele Athos.

Epistola catre Filipeni a Sfantului Policarp

Sfantul Irineu al Lyonului marturiseste ca Sfantul Policarp a scris mai multe epistole "catre Bisericile vecine, pentru a le intari, si catre unii frati pentru a-i preveni si a-i indemna“. Dintre acestea, doar una a supravietuit, si anume, Scrisoarea sau Epistola catre Filipeni, pastrata doar intr-o traducere latina.

Epistola prezinta invatatura despre intruparea, moartea si invierea Domnului, impotriva celor care sustineau ca Hristos a avut un trup aparent si a filosofilor pagani. Cuprinsul ei indeamna la rugaciune pe conducatorii statului si ofera sfaturi practice pentru pastrarea credintei in Hristos.

Adrian Cocosila

Tot astazi, facem pomenirea:

- Sfintilor Cuviosi Ioan, Moise, Antioh si Antonin;
- Sfintei Cuvioase Gorgonia, sora Sfantului Grigorie Teologul;
- Sfintei Mucenite Tea;
- Sfantului Mucenic Clement;
- Sfantului Cuvios Mucenic Damian;
- Sfintilor Cuviosi Zevina, Polihroniu, Moise si Damian;
- Sfantului Cuvios Damian de la Manastirea Esfigmen (Muntele Athos).

Maine, 24 februarie, Biserica serbeaza Intaia si a doua aflare a capului Sfantului Proroc Ioan, Inaintemergatorul si Botezatorul Domnului.

BUCOVINA PROFUNDA şi Fundatia Culturala MEMORIA va invita la lansarea cartilor „Martiri si marturisitori romani din secolul XX” si Antologia „Poeti dupa gratii”

BUCOVINA PROFUNDĂ  şi  Fundaţia Culturală MEMORIA

vă invită la lansarea cărţilor

„Martiri şi mărturisitori români din secolul XX”
şi
Antologia „Poeţi după gratii”

invitaţi:
Fabian Seiche, autor
Ilie Tudor, supravieţuitor al temniţelor

Evenimentul va avea loc

*  miercuri, 23 februarie 2011, ora 18.00
Casa de Cultură – Suceava

*  vineri, 25 februarie 2011, ora 16.00
Casa de Cultură – Vatra Dornei

*  sâmbătă, 26 februarie 2011, ora 15.00
Casa de Cultură – Rădăuţi

*  duminica, 27 februarie 2011, 17.00
Protopopiatul  Botosani
 

Comunicat. Fostii detinuti politic denunta linsajul mediatic la adresa Parintelui Justin Parvu

COMUNICAT
 Federaţia Română a Foştilor Deţinuţi Politici Luptători Anticomunişti  ia act cu îngrijorare de presiunile fără precedent care s-au făcut la adresa Bisericii Ortodoxe Române în vederea smulgerii unei reacţii de condamnare a unor aspecte ale istoriei noastre naţionale legate de Mişcarea Legionară.
Considerăm că atât atitudinea Patriarhiei, cât şi cea a Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei, care pentru moment au evitat a se conforma acestor presiuni, constituie expresia curată a conştiinţei celor care, prin voia lui Dumnezeu, cârmuiesc destinele Bisericii Ortodoxe Române. Facem pe această cale un apel la demnitate şi la statornicie din partea păstorilor noştri, asigurându-i că numai astfel trupul Bisericii - ierarhi, clerici, monahi şi laici - va rămâne unit întru adevărul credinţei.
Precizăm că legionarii s-au raportat în permanenţă la valorile creştine şi că au fost mereu conştienţi de faptul că unele din gesturile lor de autojustiţie (atunci când justiţia română, subordonată altor interese decât cele ale dreptăţii, închidea ochii în faţa unor fărădelegi strigătoare la cer comise împotriva legionarilor) se constituie în păcate din punct de vedere creştin. Ele au fost asumate ca atare, individual, de cei care le-au comis. Aceştia au plătit pentru ele cu viaţa lor.
Asemenea evenimente tragice pentru toată lumea nu s-au mai petrecut însă de peste şaptezeci de ani încoace. E un timp suficient de lung pentru a înţelege că accentul luptei legionare şi-a găsit definitiv locul doar pe planul spiritual. Scara de valori pe care acest curent naţional-creştin a promovat-o dintotdeauna este aceasta: pe primul plan se află Dumnezeu şi credinţa creştină, abia apoi urmează interesele naţionale şi la urmă interesele individuale. Nu s-a făcut niciodată confuzia filetistă a amestecării primelor două planuri.
Ceea ce s-a pretins din partea întâistătătorilor Bisericii Ortodoxe Române a fost condamnarea de facto a principiilor directoare amintite mai înainte şi implicit şi a suferinţei şi muceniciei creştine a legionarilor din închisori, care nu poate fi desprinsă de matca în care aceşti oameni s-au format. De peste şaptezeci de ani încoace legionarii s-au situat în avangarda luptei anticomuniste, mai ales pe plan spiritual. Noi, cei care am trecut prin închisorile comuniste, depunem mărturie pentru atâtea jertfe curate aduse de tineretul român la Piteşti, Aiud, Gherla şi în celelalte temniţe, jertfe prin care au mărturisit întotdeauna adevărul creştin şi credinţa lor în Hristos. Majoritatea acestora au fost legionari. E semnificativ faptul că torţionarii comunişti desemnau prin acest termen nu doar pe cei cu o apartenenţă politică explicită, ci chiar pe unii mistici şi trăitori creştini care doar au avut tangenţă cu fenomenul legionar, fără a fi implicaţi direct: Părintele Arsenie Boca, Sandu Tudor, Dinu Pillat şi alţii.
În vremurile de prigoană comunistă, orice creştin incomod regimului risca să primească eticheta de "legionar" şi să fie condamnat la ani grei de închisoare. Nici Biserica din afara închisorilor nu a fost cu adevărat în libertate, fiind obligată la compromisuri şi la o pactizare silită cu regimul totalitar. Se pare că şi în ziua de azi orice creştin incomod riscă să primească aceeaşi etichetă de "legionar", cu toate falsele ei conotaţii negative binecunoscute.
Nădăjduim că vremurile sub care am trăit şi am suferit noi au apus pentru totdeauna şi că societatea democratică de astăzi va şti să-şi respecte cu adevărat principiile de la care se revendică: libertatea de opinie şi libertatea credinţei. Aceasta implicând şi independenţa Bisericii faţă de orice fel de instanţe exterioare valorilor şi credinţei ei. Să ne ajute Dumnezeu pe toţi să le mărturisim împreună, până la capăt!
 Federaţia Română a Foştilor Deţinuţi Politici Luptători Anticomunişti
Preşedinte: Constantin Iulian                                                             
Secretar: Gheorghe Jijie

23.02.2011
Related Posts with Thumbnails