13.4.10

Big Brother. Guvernul dă 500 mil. euro pentru programul „umbra electronică“. Ce va şti statul despre fiecare dintre noi.

Românilor li se pregăteşte ceva cu ajutorul faimosului serviciu eRomania: autorităţile vor ca, până la sfârşitul anului 2011, toţi cetăţenii să aibă o "umbră electronică". Aşa numita semnătură electronică se va obţine, contra cost, benevol anul acesta şi obligatoriu la anul, prin completarea datelor din buletin. Ea va avea o dublă menire: 1. oficial va ajuta cetăţenii şi companiile să-şi plătească uşor dările către stat; 2. va ajuta statul să-şi monitorizeze cetăţenii - practic, orice demers personal, care va presupune interacţiunea directă sau indirectă cu orice oficialitate sau chiar şi cu alte persoane fizice ori juridice va fi consemnat electronic şi va putea fi consultat de cei abilitaţi. Aici intră multe, de la înmatricularea maşinii până la simpla comandă prin internet a unui buchet de flori.

Oficialităţile care vor avea acces la datele personale ale cetăţenilor vor fi grupate pe 7 nivele de securitate (grade de acces la datele din "umbrele electronice"), spune Gabriel Sandu, ministrul Comunicaţiilor, pentru Gândul. Reprezentanţii Ministerului de Interne se vor afla în nivelul de top, împreună cu cei ai ANAF, urmaţi de Ministerul Muncii, Sănătăţii, Învăţământului.
publicitate

Până cel târziu la 30 septembrie 2010, adică în mai puţin de o jumătate de an, Sandu susţine că cele 632.000 de firme active din România nu vor mai avea de completat decât un singur formular şi acela în format electronic, pentru plata tuturor taxelor şi impozitelor. În prezent, firmele completează 44 de formulare diferite. Serviciul de plată electronică a taxelor şi impozitelor va fi disponibil şi pentru persoanele fizice, în măsura în care acestea vor dori să-şi achiziţioneze o semnătură electronică înainte de termenul limită, stabilit pentru sfârşitul anului 2011.

"Va exista o perioadă de acomodare cu acest serviciu, dar hotărârea mea de nezdruncinat este ca plata la ghişeu să dispară, cu totul, până la sfârşitul anului viitor. Până atunci, toţi cetăţenii vor fi obligaţi să îşi obţină şi să îşi utilizeze semnăturile electronice", ne-a declarat ministrul Comunicaţiilor.

Utilizarea semnăturii electronice în scopul plăţii taxelor, impozitelor, autorizaţiilor, facturilor, se va putea face personal (gratuit) sau asistat. "Va exista în fiecare oficiu poştal din ţară un operator specializat în procesarea semnăturilor electronice. Contra unui cost infim, acesta îi va putea asista pe cei care nu au acces la o conexiune broadband (de bandă largă / de mare viteză - n. a.) sau, pur şi simplu, nu ştiu să utilizeze un calculator", spune Gabriel Sandu. Ministrul Comunicaţiilor precizează că va invita şi alte firme să presteze acest serviciu (al intermedierii plăţilor electronice) pentru populaţie.

Înmatricularea maşinii, comanda unui buchet de flori - cu semnătură electronică

Utilizarea semnăturii electronice nu se va limita, însă, la plata electronică a dărilor către stat. În câţiva ani, pe măsura dezvoltării serviciului eRomânia la capacitate maximă, practic orice demers oficial va presupune utilizarea semnăturii electronice: "Înscrierea copilului la şcoală, înmatricularea maşinii, rezervarea biletelor de tren, comanda unui buchet de flori - totul, absolut se va face cu semnătura electronică", turuie Gabriel Sandu.

"Ca firmă, dacă vrei o autorizaţie de mediu, de pildă, accesezi aplicaţia în format electronic, tot pe cale electronică se obţin toate avizele necesare, iar la final, când ţi se dă răspunsul, ţi se indică suma de plată, contul în care trebuie să virezi banii. Va fi atât de simplu", adaugă ministrul. Implementarea proiectului eRomânia, al cărui cost global este estimat la 500 de milioane de euro şi care îşi propune interconectarea întregii administraţii publice din ţară, se va finaliza în termen de cinci ani.

Astfel, din 2015, umbrele electronice ne vor urma pas cu pas şi ne vor înregistra toate mişcările din spaţiul public. Între beneficiile unui asemenea sistem de monitorizare, Sandu înşiră reducerea cheltuielilor bugetare cu până la 35%, reducerea muncii la negru cu 15%, utilizarea transparentă a banilor publici.

Sursa: http://www.gandul.info

KARADENIZ PRESS: Kremlinul, suspectul principal în catastrofa aviatică de la Smolensk.


Serviciile preşedinţiei poloneze şi ale premierului au inceput ieri organizarea funeraliilor preşedintelui Lech Kaczynski, mort saptamana trecuta în catastrofa aeriană din Rusia, relateaza mass-media poloneza, citata de agentia de presa KARADENIZ PRESS. Funeraliile preşedintelui Lech Kaczynski, al cărui sicriu va fi expus publicului de marţi, vor avea loc duminica, iar pentru înmormântare sunt avute în vedere trei locuri: la Varşovia – Catedrala „Sf. Ioan” sau cimitirul istoric Powaski, şi la Cracovia – Catedrala Wawel, unde odihnesc regi şi preşedinţi ai Poloniei. Concomitent, in capitala rusa Moscova, rudele celorlalte 96 de victime continuă identificarea trupurilor, în majoritate desfigurate. Corpurile victimelor se află la morgă în capitala rusă, unde au fost transferate după accidentul de lângă Smolensk. Doar 14 rămăşiţe au putut fi identificate, alte zece ar putea fi recunoscute după semne particulare, pentru identificarea celorlalte fiind necesare teste genetice. Toată lumea aşteaptă rezultatele anchetei privind cauzele accidentului, premierul rus, Vladimir Putin, promiţând din nou ieri o „anchetă obiectivă şi completă”. În ajun, comitetul de anchetă al Parchetului rus a declarat că nu se pune problema unei defecţiuni tehnice a aparatului, profilându-se ipoteza unei erori de pilotaj. În paralel, experţi ruşi şi polonezi studiază cutiile negre. Varşovia păstrează tăcere totală privind opinia sa în ceea ce priveşte cauzele, dar polonezii le-au cerut ruşilor să lucreze la locul accidentului până joi.

Potrivit controlorilor aerieni de pe aeroportul militar de la Smolensk, piloţii polonezi au încercat să aterizeze de trei ori, a patra tentativă fiind fatală. Condiţiile meteo erau nefavorabile, ceaţa, foarte deasă, şi au ignorat sfatul – şi nu ordinele, aşa cum susţin oficiali ruşi – de a ateriza la Minsk sau la Moscova. Experţii arată că piloţii ar fi putut fi victimele unei proaste coroborări a altimetrelor. Avion vechi, echipat cu instrumente rustice, Tupolev 154 nu permite aterizarea pe orice vreme, iar aeroportul din Smolensk nu dispune decât de două balize antice NDB (sistem ce datează din anii 1930), o categorie de emiţători pe cale de dispariţie în restul lumii.
Pilotul avionului prezidential polonez care s-a prabusit la Smolensk cunostea foarte bine limba rusa si avea deja la activ aterizari pe acest aeroport, scrie marti presa poloneza, dupa ce in ziua precedenta un controlor de trafic din Rusia, Pavel Plusnin, ultimul care a vorbit cu echipajul avionului, s-a plans ca pilotii vorbeau “prost ruseste”. Oficialii polonezi sustin insa ca Arkadiusz Protasyuk, comandantul navei, vorbea la perfectie limba rusa si engleza, scrie publicatia rusa RBK, citata de Olga Popescu in presa online de la Bucuresti. Bartosz Strolinski, colonel in armata poloneza, a precizat ca zburase impreuna Protasyuk la Smolensk cu trei zile inainte de tragedie, cand l-au dus in Rusia pe premierul Donald Tusk.

Verdict israelian

Mass-media israeliană a criticat versiunea oficială a autoritatilor ruse in cauzele accidentului din regiunea Smolensk. Unele publicații israeliene sunt înclinate să vadă în acest accident un „asasinat în stil Kremlin”, informează izrus.co.il, citata de mass-media internationala. Principalele surse mass-media israeliene a treia zi contestă explicațiile oficiale privind cauzele accidentului de lângă Smolensk, care a dus la moartea președintelui Lech Kaczynski și altor înalți oficiali polonezi. Multi comentatori cred că această tragedie a fost pusă la cale de Kremlin, care-l “ura” pe Kaczynski, din cauza opiniilor sale anti-ruse.
Prima dintre mass-media israeliană care a menționat o posibilă implicare a lui Putin, a fost al doilea canal ITV. „Kaczynski a fost mantaua roșie a toreadorului pentru Putin și Medvedev”, spunea în seara de 10 aprilie, editorul departamentului de știri internaționale, Arad Nir. Prezentatorul de știri a subliniat că, atât timp cât ancheta se desfășoară sub supravegherea Putin, este puțin probabil să se afle vreodată adevărul despre cauzele accidentului.
A doua zi, la 11 aprilie, toate edițiile tipărite speculau deja tema teoriei conspirației. „Polonezii, care sunt obișnuiți să se simtă înconjurați de dușmani, cu greu pot să creadă că toată conducerea politică și militară a dispărut, ca urmare a unui accident, provocat de un set tragic de circumstanțe, defecțiuni tehnice și factorul uman”, scria ziarul Yediot Ahronot. Ziarul Ha’aretz adaugă: ”În primele ore după accident în Polonia a devenit răspândită teoria a conspirației despre implicarea rușilor în accidentul de avion, pe fonul relației tensionate între Kaczynski și Putin”. Publicația Maariv a mers și mai departe, intitulându-și un articol „Mirosul lichidării”. „Moscova a promis să investigheze, Putin a devenit șef al comisiei de anchetă, dar este puțin probabil ca adevărul să iasă vreodată la iveală”, se spune în articol. Site-ul NRG al aceleiași publicații, publica: „Acuzațiile de asasinarea vizată în stil Kremlin va însoți această poveste în următorii ani, eventual întotdeauna”. Un important comentatorul politic, Ynet Atila Somfalvi, scria pe „Facebook” că “niciodată nu i-a putut suporta pe ruși şi acum aceștia sunt principalii suspecți”. Chiar și publicația religioasă Be-Hadrei Haredim, care de obicei nu acordă atenție politicii internaționale, menționa: ”Este posibil ca Rusia și conducătorii ei, care, puțin spus, nu-l simpatizau pe președintele Kaczynski, stau în spatele morții acestuia”.

Suspiciuni media

În după-amiaza zilei de 11 aprilie motivele prăbușirii avionului polonez în regiunea Smolensk a fost discutat de jurnaliștii și analiștii în domeniul afacerilor internaționale ai postului public de radio Reshet Bet. Cei mai mulți dintre cei prezenți afirmau că Putin este direct implicat în moartea președintelui Kaczynski.

Related Posts with Thumbnails