24.11.10

"Conflictul din Coreea se poate transforma în Al Treilea Război Mondial"


Preşedinţia sud-coreeană a indicat că armata 'va riposta cu fermitate faţă de orice nouă provocare'. Presa sud-coreeană vorbea miercuri despre o 'crimă de război', iar cotidianul Dong-A Ilbo considera că 'bâta este unicul remediu pentru un câine turbat'.



Diverşi oameni politici, generali sau simpli cetăţeni sud-coreeni, care de câteva decenii trăiesc sub ameninţarea unui război total, ştiu că au mult de pierdut, estimează aceiaşi analişti politici. 'În pofida declaraţiilor sale vehemente, Coreea de Sud' are o paletă limitată de represalii, potrivit profesorului specializat în problema nord-coreeană, Yang Moo-Jin, de la Universitatea din Seul.

Pe de altă parte, dacă Republica Coreea, susţinută de Statele Unite ale Americii, încearcă să impună sancţionarea sau condamnarea Coreii de Nord de către Consiliul de Securitate al ONU, China şi Rusia vor refuza, recurgând la dreptul lor de veto. Iar 'dacă China şi Rusia aderă la o rezoluţie internaţională de condamnare a Nordului, Phenianul ar putea replica procedând la cel de-al treilea său test nuclear, lansând o rachetă intercontinentală', sau modernizându-şi focoasele nucleare, a adăugat profesorul sud-coreean.


Robert Dujarric, director la Institutul de studii asiatice contemporane al Universităţii din Tokio, preconizează că, 'în final, Seulul şi Washingtonul vor stabili priorităţi menită să evite escalada, chiar dacă vor trebui să identifice o modalitate corespunzătoare de avertizare a Nordului să evite noi provocări'.

Statele Unite ale Americii şi Coreea de Sud i-au permis RPDC să se replieze, după scufundarea unei corvete militare sud-coreene de o torpilă provenind de la o presupusă navă nord-coreeană, în primăvara acestui an.

Sursa: revista Capital

Invataturi ale Sfantului Isaac Sirul.


Din Filocalia X

Ø Nu pe orice om îl trezeşte un lucru care e spus duhovniceşte şi care are în el ascunsă o putere, ca să se minuneze de el. Cuvântul despre virtute are nevoie de o inimă care se odihneşte de cele ale pământului şi de îndeletnicirea cu ele. Lucrurile virtuţii nu trezesc gândul omului a cărui cugetare se osteneşte cu grija celor trecătoare, ca sa le poftească şi să caute să le dobândească.(pag.30)

Ø Altul este cuvântul faptei şi altul cuvântul frumos. Cuvântul din fapta este o visterie a nădejdii, iar inţelepciunea nefăptuitoare este un depozit al ruşinii.(pag.32)

Ø Mai bine este să fii bănuit de prostie, ca neputând să te împotriveşti în cuvânt din puţinătatea învăţătu­rii tale, decât să fii socotit între cei înţelepţi pentru cu­tezanţa ta neobrăzată. Fii sărac de dragul smereniei şi nu bogat, ca să fii neobrăzat. Vădeşte cu tăria virtuţi­lor tale pe cei ce dogmatizează împotriva ta, decât prin pacea buzelor. Fă de ruşine pe cei desfrânaţi, prin buna cuviinţă a vieţuirii tale şi pe cei neruşinaţi cu simţurile, prin înfrânarea privirilor tale.

Socoteşte-te străin în toate zilele vieţii tale, oriunde ajungi, ca să te poţi izbăvi de vătămarea ce se naşte din cutezanţă. Socoteşte-te în toată vremea ca neştiind ni­mic, ca să scapi de defăimarea ce-ţi vine din bănuiala altora că voieşti să susţii altă părere. Stăruie binecuvîntând totdeauna cu gura şi nu vei fi ocărât. Căci ocara naşte ocară şi binecuvântarea, binecuvântare. Socoteş­te-te pe tine, în tot locul, lipsit de învăţătură, şi vei fi aflat înţelept în toată viaţa ta. Nu învăţa pe cineva ceea ce n-ai înţeles şi înfăptuit încă tu însuţi, ca să nu fii ru­şinat şi să se descopere, prin asemănare cu purtarea ta, minciuna ta. Iar de spui cuiva ceva din cele ce trebuie spuse, vorbeşte ca cel ce voieşte să înveţe el însuşi şi nu cu autoritate şi cu îndrăzneală. Şi ia-o înainte, judecându-te pe tine şi arătând că eşti mai prejos decât ce­lălalt, ca să arăţi celor ce ascultă chipul smereniei şi să-i biruieşti făcându-i să asculte cuvintele tale şi să pornească spre lucrare; şi aşa te vei face cinstit în ochii lor. Iar de poţi, grăieşte aceste lucruri cu lacrimi, ca să te foloseşti şi pe tine şi pe cei ce te ascultă şi harul lui Dumnezeu să fie cu tine.

(Filocalia 10, cuvantul 23, pag. 126-127).


- text cules de Dan Făgărăşanu

Gura catolicului adevar graieste... MIRKO DJORDJEVIC DESCOPERĂ ADEVĂRATELE MOTIVE ALE PRIGOANEI EPISCOPULUI ARTEMIE


Mirko Djordjevic, care poartă titlul de „sociolog al religiei” şi este considerat în Serbia ca reprezentant al Vaticanului în Serbia, pentru că adesea el exprimă în mod public poziţiile Vaticanului, a declarat ieri despre Preasfinţitul Episcop Artemie:


„Preasfinţitul e ca un cui (κάρφος = cui; trădător, spion) şi în ochii conducerii bisericeşti, dar şi în cercurile politice, pentru că el, după cum se ştie deja, în ultimul an şi jumătate, a făcut aproape zece comunicate şi declaraţii prin care este împotriva ecumenismului şi a paşilor ecumenişti, dar aceasta este politica oficială a Bisericii. De asemenea, el este împotriva intrării Serbiei în Uniunea Europeană şi cere să fie date în judecată statele care au bombardat Iugoslavia… Este evident că a deranjat pe unii şi această evoluţie era inevitabilă”.


Cu informaţii de pe:
http://www.b92.rs/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=11&dd=22&nav_category=12&nav_id=474020.

(traducere: Frăţia Ortodoxă Misionară „Sfinţii Trei Noi Ierarhi”, sursa: http://thriskeftika.blogspot.com/2010/11/mirko-djordjevic.html)

Related Posts with Thumbnails