Imi amintesc ca in cadrul unei predici despre rugaciune, la un moment
dat a zis: "Cine stie rugaciunea Sfantului Arhanghel Mihail sa o spuna,
ca e foarte folositoare". Si s-a uitat fix la o femeie. Erau multe
mame, dar privirea ii era atintita asupra uneia dintre ele: "Tu! Sa te
rogi cum te-ai mai rugat la Sfantul Arhanghel!". Toata lumea s-a mirat
cum de stia Parintele de rugaciunea ei. La sfarsitul slujbei, femeile
care erau cu ea i-au zis: "Ce rugaciune stii, lele Ano? Ca Parintele
tot la dumneata s-a uitat". Atunci ea le-a spus urmatoarea rugaciune:
"Doamne, Dumnezeule, mare Imparat si fara de inceput, trimite, Doamne,
pe Mihail Arhanghelul Tau in ajutorul meu, ca sa ma apere de vrajmasii
cei vazuti si nevazuti.
O, Mihaile, mare Arhanghele, intai statator si voievod al puterilor
ceresti, fii mie ajutor in toate: in boale, in strambatati, in mahnire,
in pustiu, pe cale, pe apa, in calatorie, casatorie, serviciu, scoala,
si ma izbaveste de toata inselaciunea cea diavoleasca. Iar cand ma vei
auzi pe mine, robul tau, rugandu-ma tie si chemand numele tau,
grabeste spre ajutorul meu si auzi rugaciunea mea.
Asa, mare Arhanghele, biruieste pe toti care se impotrivesc mie, ma
apara si ma acopera de cel viclean cu puterea cinstitei Cruci si cu
solirile marilor Arhangheli: Gavriil, Rafail, Uriil, Varahiil, Salatiil
si Egudiil si ale puterilor ceresti, totdeauna, acum si pururi si in
veci. Amin".
- marturie a Parintelui Ioan Sofonea
7.11.13
Conferintele Mircea Vulcanescu la Muzeul Taranului Roman - lansarea cartii "Nae Ionescu si discipolii sai in arhiva Securitatii - Vol. V: Mircea Vulcanescu"
Joi, 7 noiembrie, 2013, de la ora 18.00, in Sala Horia Bernea a Muzeului National al Taranului Român, Soseaua Kiseleff 3, in cadrul Conferintelor Mircea Vulcanescu se va lansa Volumul al V-lea din seria: Nae Ionescu si discipolii sai in arhiva Securitatii. Volumul V – Mircea Vulcanescu.
Prezentarea, selectia si ingrijirea documentelor de Dora Mezdrea.
Invitati: Mariuca Vulcanescu, Dora Mezdrea, Ion Papuc, Marin Diaconu, Marius Vasileanu.
Moderator: Mihai Gheorghiu.
„Începutul a fost greu. Ca la judecata dintâi, când te înfățișezi gol
dinaintea lui Dumnezeu, între îngeri și draci. A fost pe urmă un (alt)
ceas greu. M-am temut de singurătate… Păream pierdut în fundul lumii și
purtat pe o aripă. Am plâns, dar nu de necaz. Ci la gândul ce trist
trebuie să fi fost Ghețemanii sau Golgota… Am rămas în sfârșit cu mine
însumi… Am stat de vorbă cu mine despre evidență, despre mine, despre
natură, despre Dumnezeu… M-am simțit tulburător de lucid; dar
spăimântător de liber…” (Mircea Vulcănescu – Carte poștală trimisă de la închisoarea Aiud, 1947).
„Nu vreau să vorbesc aici despre
lipsa de disponibilitate, în general, a societăţii româneşti faţă de
elitele sale exterminate. Ci vreau să mă adresez conştiinţelor pe care,
nu mă îndoiesc, le avem încă, în justiţia românească. Şi aş vrea să
întreb: nu s-a găsit nici una, dintre aceste conştiinţe, care să-şi
asume, fără gândul nici unui profit personal, sarcina, înaltă şi
dureroasă, în acelaşi timp, de a înlătura de pe fruntea acestui ins de
elită al spiritualităţii româneşti formula: „Deţinutul criminal de
război Vulcănescu Mircea”? Nu vă îngrijorează, nu vă cutremură această
alăturare de cuvinte?” Nu se va găsi nici de aici înainte? Dora Mezdrea
MLADITELE ALESE ALE SFINTILOR ARHANGHELI MIHAIL SI GAVRIIL
Legiunea
Arhanghelilor ocupă locul 8 în Ierarhia cerească privind natura
slujirii lor încredinţată de Dumnezeu şi fac parte din al III-lea Ordin
şi ultimul al desăvârşirii în care se cuprind: Începătoriile, Arhanghelii şi Îngerii.
Ierarhia
este după cum spunea Sfântul Dionisie Areopagitul sau Exiguul (ucenicul
Sf. Ap. Pavel, călugăr scit din Dobrogea sec. I) “o
sfinţită rânduială şi ştiinţă şi lucrare asemănătoare pe cât este cu
putinţă, modelului dumnezeiesc şi înălţată spre imitarea lui Dumnezeu
prin luminările date de ei de la Dumnezeu pe măsura ei”. (Sfântul Dionisie Areopagitul, Opere complete, Ed. Paideia, Bucureşti, 1996, p. 19).
Frumuseţea
dumnezeiască, simplă, absolută şi bună este originea desăvârşirii
necreate, împărtăşind creaturilor, fiecăruia după vrednicie din lumina
divină, în conlucrare pentru mântuire. Cu Cuvântul Tatălui, prin Fiul
s-au făcut veacurile, s-au creat netrupeştile puteri, s-au
întărit cerurile, pământul şi toată creaţia, în mod expres omul, întru
mântuire prin desăvârşire în Duhul Sfânt, Domnul. Începătoriile primesc
lumină, respectiv raţiunea de la Stăpâniile, aflate pe a III-a treaptă a
celui de-al II-lea Ordin ceresc, Arhanghelii la rândul lor luminează
Îngerii, iar aceştia oamenii. Arhangheli deci, ne ajută să ne asumăm
responsabilitatea chipului lui Dumnezeu oferit omului ca persoană
creată, ne vestesc marile taine ale Atotcreatorului, înmulţesc credinţa
în oameni şi o întăresc, descoperindu-ne tainele adevăratei credinţe.
Sfinţii Arhangheli sunt în număr de 7: Mihail, Gavriil, Rafail, Uriil,
Gudiil, Salatiel şi Valahiel.
Mihail este puterea şi păzitorul legii lui Dumnezeu, “Cine este ca Dumnezeu?” Arhanghelul Mihail este arhetipul Rezistenţei prin Religie
şi Biruitorul lui Lucifer, care s-a răzvrătit cu îngerii săi împotriva
Atotcreatorului Dumnezeu. Inspirat fiind, Arhanghelul Mihail a spus
înainte de a începe lupta cu “îngerii căzuţi” prin mândrie: “Să stăm bine! Să stăm cu frică! Să luăm aminte!”
În tălmăcirea protodacă înseamnă: “Să stăm bine!”, adică Suntem
creaturi!, “Să stăm cu frică!”înseamnă Să-L iubim pe Creator, să-I
împlinim voia! ,”Să luăm aminte!”, definindu-se: Să ne mântuim!,
înţelegându-se prin aceasta că singurul sens al persoanei create este
mântuirea. Biruindu-l pe Lucifer devine Voievodul Oştirilor cereşti. Şi
tot Mihail împreună cu Gavriil şi ceilalţi Arhangheli îl vor însoţi pe
Mântuitorul Iisus Hristos, în lupta cu Antihristul de la sfârşitul lumii
(“omul nelegiuirii, fiul pierzării, potrivnicul, care se
înalţă mai presus de tot ce se numeşte Dumnezeu, sau se cinsteşte cu
închinare, aşa încât să se aşeze el în Biserica lui Dumnezeu, dându-se
pe sine drept dumnezeu”-Sf. Ap. Pavel, Tes. 2, 3-4), la Judecata de Apoi.
Este
antihrist tot cel care nu mărturiseşte că Fiul lui Dumnezeu a venit în
trup* (I Iona, IV, 3; II Ioan,7) că este Dumnezeu desăvârşit şi că s-a
făcut om desăvârşit, fiind în acelaşi timp şi Dumnezeu. Dar
în sens propriu şi special, antihrist se numeşte acela care vine la
sfârşitul veacului. (Matei XIII, 40, XXIV, 5). Trebuie, însă, mai întâi
să se propăvăduiască Evanghelia la toate neamurile (Matei XXIV, 14). Şi
atunci va veni spre mustrarea potrivnicilor lui Dumnezeu, cărora Domnul
le-a spus: “Eu am venit în numele Tatălui meu şi nu mă primiţi; vine altul în numele lui şi pe acela îl veţi primi”. (Ioan V, 43). Iar Apostolul Pavel zice: “Pentru
aceea, pentru că n-au primit dragostea adevărului ca să se mântuiască,
va trimite lor Dumnezeu lucrarea înşelăciunii, ca să creadă minciuni,
pentru a fi osândiţi toţi acei care n-au crezut adevărului, ci le-a
plăcut nedreptatea”. (II Tesaloniceni, 2, 10-12).
“Aşadar, cei ce n-au
primit pe Domnul Iisus Hristos şi Dumnezeu, care este Fiul lui
Dumnezeu, dar vor primi pe înşelător, pe cel ce se numeşte pe sine
Dumnezeu. “Să nu vă amăgească pe voi nici într-un
chip, că va veni mai întâi lepădarea de credinţă şi se va arăta omul
păcatului, fiul pierzării, potrivnicul, care se înalţă mai presus de tot
ce se numeşte Dumnezeu sau este închinat, aşa încât să şadă el în
Biserica lui Dumnezeu, arătându-se pe sineşi cum că ar fi Dumnezeu”. (II Tesaloniceni, 2, 3-4). (MG, Ed. Verona, 1531, f. 135).
Dumnezeu,
cunoscând prin atotştiinţa Sa perversitatea voinţei Antihristului, pe
care o va avea, îngăduie ca să locuiască diavolul în el. “Se
naşte din curvie, este crescut în ascuns şi pe neaşteptate se răscoală,
se împotriveşte şi împărăţeşte. La începutul tiraniei lui, ia chipul
sfinţeniei, dar când ajunge stăpânitor, persecută Biserica lui Dumnezeu
şi-şi face cunoscută toată răutatea lui”. (Sf. Ioan Damaschin, Dogmatica, Ed. Scripta, Bucureşti, 1993, p. 201).
Acei
care nu sunt în împărtăşire vie cu Hristos Cel adevărat, prin forţa
lucrurilor se arată a fi împotriva Lui. Se întrevede o anumită analogie
restrictivă a ecumenismului lui Antihrist- în asemănarea duhovnicească a
tuturor aparenţelor credincioşiei întru Hristos, oriunde ar putea fie
găsite, chiar în manifestarea unei heterodoxii îndepărtate de plinătatea
adevărului. “Imitându-L cu defăimare pe Domnul Iisus
Hristos pentru a întinde stăpânirea lui Antihrist, se va folosi de două
puteri: cea a cuvântului şi cea a minunilor. Însă va vorbi “asemenea
balaurului”, adică în cuvinte pline de hulă, iar rodul graiurilor sale
va fi ateismul şi desăvârşita necredinţă”. (Archbishop Averchy
Taushev/ Fr. Serafim Rose, The Apocalypse in the Teachings of Ancient
Christianity, Second Ediţion-1995, p. 164).
În vedenia despre înfricoşata Judecată, Sfântul Ierarh Nifon al Constanţianei- Ciprului, mărturiseşte: “Deodată,
văd că se trage tăria cerului ca o perdea şi apare Domnul nostru Iisus
Hristos într-o slavă negrăită. În jurul Lui, în văzduh, stăteau toate
oştile cereşti; îngeri, heruvimi şi serafimi, erau în minunate şi
înfricoşate cete, rânduite fiecare după felul frumuseţea şi strălucirea
lor.
Domnul S-a adresat conducătorului unei cete şi acela s-a apropiat luminos, cu teamă şi respect.
“Mihaile,
mai marele Aşezământului, pregăteşte cu ceata ta tronul de foc al
slavei Mele şi mergi în valea lui Iosafat. Acolo să-l aşezi ca prim semn
al venirii Mele… ”Viaţa şi învăţăturile Sfântului Ierarh Nifon. Ed. Episcopiei Romanului şi Huşilor, 1993, p. 62).
Despre cel ce va să vină în lume, Părintele Arsenie Boca spunea: “Antihrist-care
nu se mulţumeşte numai cu necredinţa sa, ci vrea necredinţa tuturora-nu
va avea astâmpăr decât în ziua când ar izbuti să ucidă pe Dumnezeu şi
să-L azvârle din inima şi mintea celui din urmă credincios rămas pe
pământ; şi nu râvneşte, nebunul la o mândrie mai mare, decât aceea de a
termina o dată cu Dumnezeu, iar în locul Lui să-şi împlânte în sufletul
omului, ca pe o sabie a iadului, chipul său de fiară. Chinurile cele de
pe urmă, cele de la Antihrist, în care va lucra toată puterea Satanei,
vor întrece toate prigoanele câte s-au înteţit asupra creştinilor, de la
început până în zilele acelea”. (Părintele Arsenie Boca- mare îdrumător de suflete din secolul XX, Ed. Teognost, Cluj-Napoca, 2002, p. 182).
Gavriil
este Solul divin al veştilor bune. El a fost hărăzit de Bunul Dumnezeu
să aducă omenirii Vestea dumnezeiască a Naşterii Mântuitorului Iisus
Hristos din Fecioara Maria. Graţie împlinirii acelei Veşti Bune, omenirea a căpătat sensul nemuririi, al mântuirii, a păşit într-o nouă creaţie, cea spirituală.
Vestea cea Bună este
începutul mântuirii, al dăruirii: Tatăl dăruieşte pe Fiul, Fiul-
Cuvântul se dăruieşte întrupându-Se, Fecioara Maria primeşte Darul-Cel
mai presus de toate, dăruindu-se la rându-i, iar Duhul sfânt împlineşte
toată dăruirea cea mai presus de fire, primind Jertfa cea sfântă.
La
Judecata de Apoi, Arhanghelul Gavriil, va fi purtătorul Preacinstitei
Cruci, al Veştii celei Drepte a Judecăţii Domnului. Atunci Ortodoxia
pătimitoare va primi cu adevărat şi de-a pururi cununa biruinţei sale.
Astăzi
cu adevărat trăim timpuri apocaliptice: ateismul revine în forţă
cuprinzând cea mai mare parte a omenirii, credinţele deşarte câştigă tot
mai mult teren, ecumenismul “cea mai mare erezie a istoriei” s-a
împânzit în mai toată lumea, iar duhul lui Antihrist îşi pune pecetea
parcă peste tot.
Înţelegând în duh lucrările şi uneltirile care se fac tot mai simţite din “taina fărădelegii care se şi lucrează” (Sf. Ap. Pavel, 2 Tesaloniceni 2,7). (Apocalipsa 7,14).
Antihristul
va fi minciună în starea lui de esenţă, pentru că se defineşte ca fiind
contrariul lui Dumnezeu, care este Adevărul. El
va minţi pretinzându-se stăpânul suveran al universului. Va falsifica
adevărul, informaţia, istoria şi va da lucrurilor o interpretare total
eronată, absolut falsă. Profesiunile de credinţă a “iluminaţilor”: Adam
Weishaupt, Marx, Engels, Lenin (şi a descendenţilor lor doctrinari) au
fost şi sunt: înşelarea, manipularea, minciuna, amăgirea, toate
convertite la ură, violenţă, crimă şi genocid politic naţional şi
internaţional (Holocaustul roşu).
Regula
de acţiune a lui Weishaupt (fondatorul Ordinului Iluminaţilor din
Bavaria-părintele evreu al masoneriei moderne) era transparenţa, iluzia
falsă pe faţă, a creării unei “societăţi a securităţii şi a bunăstării”,
dar în spate, altceva: “Trebuie pe nesimţite, să legăm
mâinile guvernelor şi să le conducem fără a părea că dominăm; într-un
cuvânt, trebuie să instalăm un regim dominator universal, o formă de
guvernământ care să se intendă asupra întregii omeniri…” (Marc Dem, Antihristul, traducere de N. Constantinescu, Ed. Bogdana, 2005, p.96).
Marx a fost angajat de un grup secret, “Liga Oamenilor Drepţi”, ca să redacteze Manifestul comunist.
“Comunismul-
sau mai exact socialismul- nu este o mişcare a unor mase oprimate, ci
rezultatul planului de acaparare al unei elite economice şi financiare”. (Gary Allen, idem, p. 108).
Comunismul
sovietic trebuia exorcizat, nu mai putea fi lăsat să fie privit ca
sursa tuturor relelor. El s-a substituit unei noi ideologii de tip
“spiritual”, Ecumenismul. Psihologia ia locul vechiului materialism
dialectic, iar “religia sincretistă”devine o “pedagogie” universală.
Sincretismul
religios promovat de New Age (“Noua eră”, o nouă ordine mondială”) este
teoretic respins de Biserică, dar în practică, ecumenismul sinodal se
apropie tot timpul de el.
Anton
Szandor La Vey, în demonica sa lucrare Satanic Bible, întemeietorul
primei “biserici” sataniste oficiale de la San Francisco, relatează că
adepţii mişcării New Age, sunt practicanţi ai magiei albe, se închină la
un personaj cu diferite nume care toate par sinonime cu Satan: Lucifer,
Kali, Litith, Pan, Shiva, etc (Constance Cumbey, Die sanfte Verfuhrung,
Hinter-grund und Gefahren der New Age Bewegung, Schule/ Gerth Asslar,
1986, p. 161).
-Ce
urmăresc adepţii mişcării New Age? Transformarea insului,
transpersonalizarea lui în cadrul fenomenului de masă, a societăţii
mondiale, adică asanarea omenirii şi a întregului ecosistem. Mişcarea
ecumenică este organismul executiv al “Noi ere”, contrară viziunii de
revenire la dreapta credinţă mărturisită de Biserica lui Hristos prin
cele 7 Sinoade ecumenice. “Ea doreşte o unitate adogmatică, o
unitate într-un crez nou potrivit pentru o nouă ordine mondială, o
religie sincretistă, tolerantă, care să ajute la instituirea adorării
lui Lucifer, ca religie a noii ere”. (Damascene Christensen/ Father Seraphim Rose, His Life and Works, St. Herman Brotherhood, 2003, p. 33)
Aşadar,
marşul Antihristului se apropie repejor de mult râvnita “biruinţă”,
deşi în spiritul lui Lucifer se dă o aprigă luptă, un zbucium continuu :
“Totul s-a sfârşit, lumea a crezut în El, s-a
săvârşit mântuirea omenirii, făgăduită de la începutul vremurilor. Toate
generaţiile viitoare, ce se vor naşte vor fi salvate prin această
Credinţă…
-Să
mă supun- oare?...să cad şi să mă închin, după ce am rezistat
războindu-mă atâtea secole, am încercat atâtea mijloace de luptă şi m-am
perfecţionat în Cultura mea proprie? O nouă speranţă miji în mândria întunecată a lui Lucifer:
“Trebuie să ne pregătim pentru cea mai mare ofensivă- Lupta cu
Credinţa. De rezultatul acestei lupte va depinde succesul Biruinţei
noastre asupra Mântuirii ( N.P.Rîşkovski, Marşul Distrugătorului, Vedenii şi descoperiri dumnezeieşti asupra vremurilor din urmă, Zaraisk, 1905, p. 21).
*Să
fie oare, Cultura laică, profană, raţionalistă, materialist-dialectică,
ateistă, raţionalist-ştiinţifică, umanistă, comunistă, comunitaristă,
globalistă, internaţionalistă, toată cultura care se învaţă de pe
băncile Colegiilor şi Universităţilor lumii şi ne inundă vieţile prin
mass-media, ca şi toate curentele artistice, progresiste, moderniste,
nonconformiste, liber-cugetătoare, să fie toate acestea Cultura proprie a
lui Lucifer???
Gropi comune pentru creştinii din Siria
„Gropile comune ale acestor martiri creştini nu au fost găsite în acelaşi timp. În imediata apropiere a satului a fost găsit primul loc, un mormânt pentru zece persoane. În opinia criminaliştilor, primii cinci oameni au fost ucişi sâmbătă, iar următorii cinci – duminică. Al doilea mormânt comun, similar cu primul, conţinea 20 de trupuri, bărbaţi, femei, copii ucişi de către militanţi în noaptea de luni, 28 octombrie”.
Satul Sadad este una dintre cele mai vechi aşezări din Siria, fiind menţionat chiar şi în Sfânta Scriptură (Numeri 34,8; Ezechiel 47,15). Aici a existat o puternică comunitate creştină, care a rezistat cuceririi musulmane, până astăzi localitatea fiind majoritar creştină.
Cotidianul creştin Christian Post, dar şi canalul media Pravoslavie.ru descriu situaţia tragică a acestui loc, care a fost ocupat de rebelii Jabhat al-Nusra, timp de aproape o lună. După eliberarea zonei de către forţele armate, aici au fost filmate imagini desprinse, parcă, din cel de-al doilea Război Mondial. Au fost găsite 30 de trupuri de copii, bărbaţi şi femei, toate în două gropi comune. Oameni ucişi de către jihadiştii extremişti în zilele de 26-28 octombrie ale acestui an.
Martorii evenimentului au declarat că aşezarea, cu o populaţie de 15.000 de creştini, a fost distrusă în întregime şi jefuită. Agenţia de ştiri Fides citează ca sursă principală pe Arhiepiscopul Selwanos Boutros Alnemeh, Mitropolitul siro-iacobit din Homs şi Hama. Acesta mărturiseşte cum, în dimineaţa zilei de 21 octombrie, militanţii islamişti au încercuit satul: „Timp de o săptămână, 1.500 de familii au fost ţinute ostatice, fiind adevărate scuturi umane. Printre aceştia, copii, persoane în vârstă, tineri, bărbaţi şi femei. Unii dintre ei au fugit pe jos opt kilometri, într-o altă localitate, la Al-Hafer, pentru a găsi refugiu. Aproximativ 2.500 de familii au fugit din Sadad. Şi astăzi, ei sunt refugiaţi împrăştiaţi în Damasc, Homs, Fayrouza, Zaydal, Maskane şi Al-Fhayle. 45 de civili nevinovaţi au fost martirizaţi pentru niciun motiv şi, printre ei se află femei şi copii. Alţi civili au fost ameninţaţi şi terorizaţi. 30 au fost răniţi şi zece persoane sunt încă date dispărute”.
După eliberarea zonei, reprezentanţii armatei guvernamentale şi numeroşi voluntari au descoperit două gropi comune, în care erau îngropate 30 de trupuri. Acelaşi arhiepiscop relatează: „Gropile comune ale acestor martiri creştini nu au fost găsite în acelaşi timp. În imediata apropiere a satului a fost găsit primul loc, un mormânt pentru zece persoane. În opinia criminaliştilor, primii cinci oameni au fost ucişi sâmbătă, iar următorii cinci – duminică. Între aceste trupuri a fost identificat inginerul-colonel Sarkis Koriakos Sarkis, un cunoscut militant pentru libertatea creştinilor din Siria. Al doilea mormânt comun, similar cu primul, conţinea 20 de trupuri, bărbaţi, femei, copii ucişi de către militanţi în noaptea de luni, 28 octombrie”.
Situaţia este dezastroasă în întreaga localitate: „Bisericile sunt deteriorate şi profanate, lipsite de cărţile vechi şi mobilierul preţios. Şcolile, clădirile guvernamentale şi clădirile municipale au fost distruse, împreună cu oficiul poştal, spitalul şi clinica”, a adăugat păstorul comunităţii creştine.
La final, acesta a cerut tuturor ca, împreună, să ne rugăm pentru pacea Bisericii din Siria: „Am strigat după ajutor, dar nimeni nu a ascultat şi nu a răspuns. Unde este conştiinţa creştină? Unde este conştiinţa umană? Unde sunt fraţii mei şi ai celor care suferă astăzi în doliu şi întristare? Rugaţi-vă pentru noi! Amin”.
Nicolae Pintilie
Sursa: Doxologia
Abonați-vă la:
Postări (Atom)