27.9.11

Părintele Adrian Făgeţeanu s-a mutat la Domnul


Portret realizat de Linda-Saskia Menczel



Părintele nostru duhovnicesc, Ieromonahul Adrian Făgețeanu (16.11.1912 - 27.09.2011) s-a înălțat cu sufletul la Domnul Hristos aseară în jurul orei 19.30.


După un accident cerebral pe care l-a traversat în noiembrie anul trecut cu complicații neurologice severe, Părintelui Adrian i s-au agravat și problemele pulmonare, la fiecare 3-4 luni el necesitând un tratament cu un antibiotic nou (și greu de găsit) la spitalele din Târgu-Jiu și București. În spitalul bucureștean ”Dr. Marius Nasta”, Părintele se afla internat de o săptămână pentru un asemenea tratament, el fiind adus într-o stare în care el repira foarte greu. Anunțasem deja credincioșii să vină să-l viziteze și să-i ceară o ultimă binecuvântare, gândindu-ne că se poate întâmpla orice. Joi i-am citit câteva rugăciuni pentru întărirea sănătății, iar vineri dimineața, Părintele Adrian s-a împărtășit cu Sfintele Taine. În două zile s-a înzdrăvenit treptat, duminică respirând deja foarte ușor. Ieri dimineață, în urma vizitei, medicul a considerat că Părintele poate părăsi spitalul, eliberându-i biletul de externare, care ar fi trebuit să aibă loc azi dimineață, după ora 8. Dar, în timp ce mânca ajutat de Părinții Macarie și Mihai care-l îngrijesc de ani de zile, Părintele Adrian s-a săvârșit din această viață pământească în urma unui stop cardio-respirator, fără durere. S-a lăsat într-o parte și ”s-a adăugat părinților săi”. Înțeleg, însă, dincolo de contextul spațio-temporal și medical, că viața și moartea și ale Părintelui sunt în Pronia veșnică și  atotcuprinzătoare a lui Dumnezeu. Încât, cred că sub ocrotirea Sfântului Antim Ivireanul, pe care l-a iubit și cinstit, sufletul Părintelui Adrian s-a despărțit de la vederea ochilor noștri temporar, odihnindu-se acum de toată osteneala vieții sale...

Ultimele sfaturi pe care ni le-a dat Părintele Adrian duminică, la precedenta întâlnire, au fost: ”Smerenia e cel mai mare dar de la Dumnezeu, izvorul celorlalte. Să aveți smerenie. Și jetfelnicie. Iar de ai supărat pe cineva, să-ți pară rău și să te împaci cu el.”. Sper să ajute și altora.

Dorim să-i aducem trupul spre cinstire în biserica Mănăstirii Antim, unde a spovedit și sfătuit mii de credincioși, azi toată ziua. Înmormântarea, cel puțin după ultima convorbire cu Părintele Ioachim, Starețul mănăstirii Lainici, va avea loc sâmbătă la mănăstirea Lainici.

Atotbunul nostru Dumnezeu să-i dea iertare de păcate și să-l pomenească în împărăția Sa veșnică laolaltă cu Sfinții Săi! Și noi să-l pomenim în inimile noastre, urmându-i povețele ziditoare de suflet!

Sursa: Parintele Mihail
 

Un comentariu:

  1. Anonim9/30/2011

    Astazi am fost si eu,nevrednicul si pacatosul,de am vazut pentru prima oara pe Parintele Adrian ieromonahul,la Manastirea Antim.Am venit cu gandul sa trec pe la catafalcul sfintiei sale,sa ma rog,sa iau o binecuvantare,iar apoi sa plec(la treburile lumesti).Dar am simtit o atat de mare binecuvantare si fericire in preajma Parintelui,incat am uitat de toate grijile lumesti si nu mai imi venea sa mai ma despart de Parintele Adrian,asa incat am ramas si la Procesiune, si la Prohodire,pana cand Parintele a fost luat cu masina si dus spre Manastirea Lainici.Eu am auzit pentru prima oara de Parintele acum 7-8 ani,de la o cunostinta de-a mea,care s-au marturisit o vreme la sfintia sa.Apoi m-am informat de pe net despre sfintia sa,am vazut imagini video pe internet cu sfintia sa,si deja incepusem sa am convingerea ca Parintele este un sfant,chiar daca nu-l cunoscusem personal...eu asa simteam.Dar ce mi s-a intamplat astazi,cat am stat in preajma sfintiei sale, m-a rascolit total.UN OM CU ADEVARAT SFANT,care transmitea o pace si o mangaiere duhovniceasca pana la lacrimi!...si nu erau lacrimi de durere!...erau lacrimi de fericire pentru ca m-a invrednicit Dumnezeu si Maicuta Domnului sa am ocazia sa ma aflu in preajma unui OM SFANT,de care auzisem,dar pe care nu-l vazusem.Parintele este VIU in ceruri,cu sufletul,si tare mult vreau ca se roage si pentru mine pacatosul,sa faca Dumnezeu cu mine,dupa voia Sa cea sfanta,ca sa-mi dea iertare de pacate si mantuire,ca sa am ocazia (ca) si in viata de veci sa ma aflu in preajma sfantului Parinte ADRIAN,ieromonahul.AMIN!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails