Gravitatea sodomiei ca păcat de moarte.
Am amintit, tinere, nu de puţine ori în convorbirile noastre, că
păcatul desfrânării, sub toate manifestările lui, e o abatere gravă de
la planurile Creatorului. Un amestec nepermis şi revoltător. Cine comite
acest păcat, calcă legile firii şi acest lucru nu poate rămâne
nepedepsit. Căci legea aceasta a fost dată pentru binele firii, iar cine
o calcă se pedepseşte pe sine însuşi. Sub această perspectivă se cuvine
să privim şi păcatul homosexualităţii, împotrivirea faţă de legile
firii, de data aceasta fiind maximă. Mi-e chiar ruşine să-ţi descriu
nelegiuirea acestui păcat, bărbatul preferând bărbat, iar nu femeie.
Actul homosexual trebuie văzut drept o parodiere blesfemiatoare a
liturghiei, o slujbă neagră malefică ce înmulţeşte răul în lume. Prin
orice alt păcat de desfrânare, diavolul lucrează prin om ca printr-un
instrument al său. Prin homosexualitate, mai mult, acţionează ca
printr-o slugă credincioasă. Căci această nelegiuire neagă până şi
realitatea bărbatului şi a femeii, contestând astfel ordinea firească a
lumii şi, în acelaşi timp, ordinea ei spirituală. Mai presus de orice,
acest păcat neagă adevărata iubire dintre bărbat şi femeie, fenomenul
divin care purifică natura umană şi o ridică prin actul căsătoriei până
la înălţimea unei taine sfinte. Cu alte cuvinte, tăgăduieşte iubirea
divină trăită într-o iubire umană. Iată cum diavolul încearcă să fure
divinitatea lumii acesteia. Homosexualul, omul desfrânat care şi-a
trădat iubirea, este un individualist prin excelenţă, care nu urmăreşte
decât satisfacerea unor plăceri impudice, ca şi a unui egoism exacerbat,
păcatul împotriva firii devenind, pentru el, unicul sens al existenţei
sale. Se poate considera un om liber, cum adesea se pretinde? Liber de
sub legile Creatorului, dar rob înlănţuit al unei patimi care îl
torturează profund, îl nelinişteşte şi îl asupreşte. Dacă ar fi sincer,
ar recunoaşte loial că atâta vreme cât îşi caută fericirea pe aceste căi
cu totul nepermise, fără să vrea soarbe cu nebunie amărăciunile
infernului. De aceea, nu poate călca atât de grav o lege a firii, fără
să i se atragă atenţia.
Sodomizarea, urmare a desfrâului generalizat din vremea noastră.
Vorbind
despre homosexualitate, ne referim la un păcat care, potrivit Sfintei
Scripturi, cere o anumită pedeapsă, o sancţiune încă din viaţa aceasta.
Şi încă una groaznică. Să zicem că statul nu vine să pedepsească acest
viciu, dar natura este mai severă aici ca orice alt judecător pământean.
Din cauza desfrâului a nimicit potopul viaţa pe pământ şi din cauza
homosexualităţii, în special, a nimicit focul de pucioasă pe locuitorii
Sodomei şi Gomorei (de unde şi denumirea păcatului, „sodomie"); iar în
zilele noastre o pedeapsă şi mai groaznică decât a apei şi a focului,
este pierderea conştiinţei păcatului în noua lume ce se profilează în
viitor şi pierderea sănătăţii trupeşti prin îmbolnăvire cu virusul HIV.
În ce priveşte prima pierdere, este de remarcat faptul că homosexualul
de astăzi a alungat din conştientul forului său lăuntric ideea
nefirescului vieţii sale, în întunericul inconştientului, unde stăpânesc
monştri. De aici şi năzuinţa lui de a impune şi altora stilul său de a
fi, crearea unor structuri sociale proprii, constituite sub forma unor
asociaţii ce organizează manifestări, congrese, asociaţii de tip
satanist sau rock, cu scopul de a perpetua răul în societatea umană.
Nedumerit poate de acest trist spectacol ce ţi se deschide în faţa
ochilor, ai avea iarăşi dreptul să te întrebi, cum a devenit posibilă
apariţia acestui fenomen de masă în sânul civilizaţiei contemporane? Nu
în alt fel, decât drept urmare a desfrâului generalizat în zilele
noastre, păcat nespovedit şi nepocăit. Unde sunt în vremea noastră
canoanele Sfinţilor Părinţi? Cât despre pedeapsa îmbolnăvirii cu virusul
HIV, ţi-am vorbit, cred, suficient într-o convorbire a noastră
anterioară. Niciuna dintre pedepsele ce survin în urma săvârşirii
păcatului nu au evidenţa aceea pe care o are SIDA. De aceea, te-aş
îndemna să reţii aceste cuvinte, pe care chiar aş voi să ţi le fixez cu
litere de foc în cugetul tău: O răzbunare groaznică îl poate lovi pe
acela care cu viaţa sa nelgiută pângăreşte frumuseţea firii omeneşti!
Sodomia poate să-ţi ruineze conştiinţa, să-ţi distrugă sănătatea şi să
te ducă în mormânt încă din fragedă vârstă. Deci, atenţie!
Mişcarea sodomistă, provocatoare de revoltă împotriva tradiţiei familiale creştine.
Nu
aş vrea să omit a-ţi spune nici aceea că în străinătate activitatea
activiştilor homosexuali din şcoală se conjugă cu a educatorilor de sex,
despre care ţi-am vorbit mai mult. Pe lângă intenţia acestor activişti
de a iniţia pe elevi în practicile sodomiste, în cazul că reuşesc, au
planul de a-i porni la ură împotriva părinţilor, de a-i face să vadă în
ei nişte părinţi bigoţi, retrograzi, homofobi, precum şi nişte terorişti
de dreapta, exploatând din plin criza în care se găsesc adolescenţii la
vârsta lor. Un elev câştigat de ei va contesta valorile şi chiar
existenţa familiei sale. Rupându-se de propriul său cămin părintesc,
chiar numai ca un homosexual în devenire, el nu va mai avea nici
identitate personală şi nici una etnică, nu va ţine de o tradiţie şi nu
se va simţi solidar cu nicio cultură. Activiştii despre care vorbim mai
ştiu şi cât de aproape sunt practicile onaniste de cele sodomiste, prin
care nu se urmăresc decât satisfacţiile plăcerilor senzuale. Un alt
punct din acelaşi program priveşte crearea în sufletul elevului a unei
revolte împotriva tradiţiei familiale şi a ordinii creştine a vieţii,
care condamnă, amândouă, starea păcătoasă în care ajunge să se complacă
cel în cauză. În vederea realizării acestui deziderat, una şi aceeaşi
mişcare sodomistă caută să înregimenteze pe adolescent într-un curent de
opinie care susţine că păcatul şi răul nu există ca atare şi că el nu
rezidă decât în părerile oamenilor şi, prin urmare, oricând poate fi
considerat o virtute sau chiar o stare de graţie a lumii. Iată ce vrea
să însemne pentru sodomism un adolescent: un om cu o gândire desfrânată,
corupt şi pervers, bun consumator de plăceri, uşor de condus, instabil
din punct de vedere emoţional şi intelectual, într-un cuvânt lipsit de
idealul şi de moralitatea ce i-o conferă viaţa de familie.
de Preot Prof. Ilie Moldovan
Editura Renaşterea, Cluj-Napoca, 2001
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu