6.7.09

Ier. Ioan Sismanian (M. Petru-Voda): Mi se pare o batjocură să se spună despre părintele Justin că e înşelat, că e minţit, că este condus de altii!

Mi se pare penibil, mi se pare o batjocură să se spună despre părintele Justin că e înşelat, că e minţit, că este condus de alţii. Păi, ori el este părintele cu P mare ori e o mascotă pe care eu o joc cum vreau? Nu se poate… Ori e, ori nu e! Şi eu zic că este, pentru că harul lucrează. Eu nu am cum, chiar dacă aş vrea, chiar dacă aş încerca să-l persuadez, părintele ştie foarte frumos pentru că are harul acesta al Duhului Sfânt. Şi facem la fel cum a fost şi cu Sfântul Ioan. Aceeaşi întrebare o pun şi eu acum: Botezul lui Ioan de unde a fost? De la oameni sau de la Dumnezeu? Cuvântul Părintelui Justin de unde a fost? De la oameni sau de la Dumnezeu? Dacă a fost de la oameni, toţi vor zice că nu se poate. Iar dacă zic că e de la Dumnezeu iar eu nu ascult de el, ce fac? Zic: nu ştiu; poate e înşelat. Dar asta este o minciună! Eu ştiu sigur că părintele nu e înşelat. Ştiu sigur că părintele e părintele cu P mare şi ştiu sigur că păcatele sunt ale mele mândriei mele, ale orgoliului meu, ale părerii mele. Căci părerea este cea mai sigură cale de a-mi distruge viaţa. Părerea… Nu avem nevoie decât de certitudini, nu de păreri. Sfinţii Părinţi spun că noi mărturisim ceea ce spun ceilalţi. Nu spun nimic de la mine. Şi atunci, cum pot spune eu, vezi Doamne, a zis cutare? Nu a zis cutare. A zis Biserica! A zis Duhul! Altfel nu zic! Oamenii aceştia nu vorbesc de la ei, că nu-şi permit.

Sursa: Atitudini, nr. 6, via Apologeticum

4 comentarii:

  1. George7/06/2009

    Felicitari Parintelui Ioan Sismanian pentru modul in care il apara pe duhovnicul neamului! Cred ca toti ar trebui sa facem un zid in jurul Parintelui pentru a-l feri de jignirile nedrepte pe care i le aduc cei care pana de curand pozau in ucenici. Ii datoram atat de multe Parintelui Justin!

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim7/06/2009

    Claudiu Tarziu i-a cerut scuze lui Patapievici pentru un atac pe care l-a publicat in Rost, considerand ca l-a nedreptatit pe noul idol al prietenului sau, Razvan Codrescu. O sa aiba oare puterea sa faca acest lucru si cu Parintele Justin?

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim8/23/2009

    parintii de la petru voda sunt martirii sec XXI ... despre parintele Justin nu pot sa spun decat un cuvant : S F A N T !!!!!
    Iar parintele Ioan , M A R T I R !!!!! ASTA POT SPUNE
    ATAT

    RăspundețiȘtergere
  4. DUMNEZEU SA VA DEA SANATATE SI CREDINTA PUTERNICA PENTRU INCEPEREA LUCRULUI. DUMNEZEU SA NE ASCULTE RUGACIUNILE.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails