Un blogger australian a demascat practicile de spionare de către reţeaua Facebook a propriilor ei utilizatori, scrie Daily Mail. Nik Cubrilolovici a descoperit modul cum Facebook a reuşit să-şi spioneze utilizatorii chiar şi când aceştia erau offline. Reţeaua de socializare cea mai folosită din lume a recunoscut că a vizionat ilegal în paginile de web ale membrilor săi nu numai când aceştia se deconectaseră, dar şi în timp ce navigau pe alte site-uri.
Noile dezvăluiri despre practicile de spionaj online folosite de Facebook vin în urma celui mai recent scandal de acest gen, când gigantul reţelelor de socializare a fost forţat să recunoască faptul că şi-a spionat constant cele 750 de milioane de utilizatori. Dar reţeaua de socializare a găsit imediat şi scuza pentru amestecul în viaţa privată a utilizatorilor săi, spunând că la origine se află „o simplă greşeală”: software-ul reţelei se descărca automat în computerele utilizatorilor când ei se conectau la Facebook şi „în mod neatent” se trimiteau informaţiile companiei, fie că utilizatorii erau sau nu erau conectaţi la Facebook în acel moment.
În realitate însă, datele erau cu regularitate trimise înapoi în serverele Facebook, iar aceste date pot valora miliarde de de dolari atunci când creează „ţinte” de publicitate bazate pe vizitarea site-urilor utilizatorilor. Practicile dezvăluite de bloggerul australian Nik Cubrilovic, care este un specialist în tehnologiile online, a stârnit reacţii furioase în rândul utilizatorilor celei mai populare reţele de socializare.
Autor: SÎNZIANA STANCU, Jurnalul National
Noile dezvăluiri despre practicile de spionaj online folosite de Facebook vin în urma celui mai recent scandal de acest gen, când gigantul reţelelor de socializare a fost forţat să recunoască faptul că şi-a spionat constant cele 750 de milioane de utilizatori. Dar reţeaua de socializare a găsit imediat şi scuza pentru amestecul în viaţa privată a utilizatorilor săi, spunând că la origine se află „o simplă greşeală”: software-ul reţelei se descărca automat în computerele utilizatorilor când ei se conectau la Facebook şi „în mod neatent” se trimiteau informaţiile companiei, fie că utilizatorii erau sau nu erau conectaţi la Facebook în acel moment.
În realitate însă, datele erau cu regularitate trimise înapoi în serverele Facebook, iar aceste date pot valora miliarde de de dolari atunci când creează „ţinte” de publicitate bazate pe vizitarea site-urilor utilizatorilor. Practicile dezvăluite de bloggerul australian Nik Cubrilovic, care este un specialist în tehnologiile online, a stârnit reacţii furioase în rândul utilizatorilor celei mai populare reţele de socializare.
Autor: SÎNZIANA STANCU, Jurnalul National
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu