Homosexualitatea este o minoritate (având în vedere ponderea ei foarte
mică). Care sunt caracteristicile acestei minorităţi? Ea este o „minoritate
exclusivă” şi „stigmatizată" (poartă un stigmat, de care nu poate scăpa,
căci acesta cade automat asupra ei din „stampila publică” pe care o aplică
societatea însăşi, nu o instituţie sau un ins).
Din
acest punct de vedere, această stigmatizare nu poate fi anulată de lege,
tocmai pentru că este un fenomen social. Apărătorii homosexualităţii speră
că acest stigmat ar putea fi eradicat prin intermediul scolii, al armatei şi
al Bisericii. De aceea, ei cer ca homosexualitatea să fie admisă în scoli,
în armată şi să fie admisă de Biserică. Şi într-adevăr, homosexualitatea ar
putea să iasă de sub stigmatul public, dacă nivelurile cele mai înalte ale
„moralităţii publice", respectiv ale „conştiinţei comune", adică Educaţia,
spiritul militar şi Biserica (instituţia cea mai înaltă) ar admite-o şi ar
defini-o ca un „fenomen natural" (conform cu natura) şi „obişnuit" (necontradictoriu
cu norma şi cu tradiţia, cu moravurile şi cu obiceiurile ei etc.). Deci,
dacă legea ar sancţiona pozitiv homosexualitatea, ea n-ar putea, prin
aceasta, să eradicheze stigmatul public al acesteia, tocmai pentru că legea
juridică nu are eficacitate dacă este contrară moravurilor şi religiei,
respectiv spiritului comunitar. Acolo unde populaţia respinge, în
proporţie de 90% homosexualitatea, legea n-o poate face acceptată şi, ca
atare, homosexualitatea va rămâne o „minoritate stigmatizată".
În
universităţile americane se încearcă contracararea acestui fenomen de
stigmatizare, promovându-se „teoria” că homosexualitatea este un „stil de
viaţă alternativ”, care ar putea fi încercat oricând şi de oricine. Mai mult
chiar, se dezvoltă propaganda în favoarea „stilului alternativ de viaţă”,
iar libertatea opţiunii pentru acest „stil” este prezentată ca expresie a
unui maximum de libertate în acea societate şi a unei „democraţii perfecte”.
La această poziţie, Biserica şi corpul Comunităţilor (în faţă cu familia)
ripostează, considerând că democraţia trebuie să reproducă în fundamentele
sale „spiritul comunităţilor omeneşti”.
Sociologia, căutând o cale adecvată de a tălmăci fenomenul, consemnează o a
doua caracteristică a acestei minorităţi, pornind de la distincţia între
„minorităţile inclusive” şi „minorităţile exclusive”. „Minorităţile
inclusive” sunt acele minorităţi care sunt comparabile cu toate comunităţile
umane (de la familie la comunitatea de credincioşi, adică la Biserică).
„Minorităţile exclusive sunt acele minorităţi ale căror manifestări nu sunt
compatibile cu una sau mai multe dintre comunităţile omeneşti (Familia,
Biserica, Naţiunea etc.). În acest fel, afirmarea acelei minorităţi aduce,
implicit, daune afirmării comunităţii respective. Ele se află în raport de
excludere. Minoritatea homosexualilor se află în raport de excludere totală
cu Familia monogamă europeană şi cu Biserica creştină.
O
legislaţie în acest domeniu trebuie să rezolve problema „codificării
unitare” a legilor, adică să pună în acord Codul familiei cu legea de
protejare a homosexualităţii. Societăţile europene au procedat în trei
moduri:
a)
au respins homosexualitatea;
b)
n-au dat legi pozitive (au refuzat o legislaţie de discriminare pozitivă),
chiar dacă n-au adoptat nici legi de sancţionare represivă;
c)
au dat legi de acceptare (de discriminare pozitivă), dar au modificat atât
definiţia familiei, cât şi definiţia omului (admiţând că un cuplu de
homosexuali este o „familie”, poate fi considerat o „familie”. În acest
sens, au admis căsătoriile între homosexuali.).
Problema centrală şi dificilă în această chestiune a minorităţilor exclusive
este aceea că simpla lor existentă reclamă redefinirea şi deci
restructurarea axiomelor societăţilor europene, care, cu toată zguduirea
secolului „luminilor”, a revoluţiei franceze şi, la vârf, a revoluţiei
comuniste, nu au renunţat să se considere monogame şi creştine (n-au
renunţat la axioma familiei monogame şi la axioma caracterului creştin al
omului şi al civilizaţiei europene).
Problema homosexualităţii pune în discuţie tocmai familia monogamă şi legile
creştine, adică tocmai fundamentele societăţii europene. Sociologic, se
poate admite că există societăţi europene care şi-au pierdut aceste
fundamente şi pot adopta legislaţii care nu preiau în spiritul lor aceste
axiome. Dar tot sociologic, nu este admisibil ca o instanţă suprasocială şi
transeuropeană să ceară altei societăţi, în numele „europenităţii”, să
adopte legi de discriminare pozitivă care contravin axiomelor europene şi
convingerii marii majorităţi a populaţiei. Şi aceasta tocmai pentru că
problema minorităţilor exclusive nu este aceea a raportului cu majoritatea,
ci aceea a unui raport de excludere a unor comunităţi esenţiale.
Un
alt argument sofistic al revendicărilor homosexuale este acela care susţine
că o lege represivă ar determina amplificarea fenomenului printr-o recrutare
masivă a minorilor. Acest lucru ar fi posibil numai dacă respectiva
societate n-ar adopta legi de protecţie a minorilor şi de întărire a
familiei monogame şi a educaţiei creştine. Cu aceasta atingem, în fine,
chestiunea evaluărilor cantitative ale homosexualităţii.
- fragment dintr-un amplu studiu al Profesorului Ilie Badescu (poate fi citit integral la homosexualitate.ro)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu