Ocazional
citim in presa despre diverse initiative de promovare a educatiei
sexuale la copiii nostri in scoli. In alte tari acest subiect se preda
de multi ani, dar noi inca nu l-am discutat. Cind educatia sexuala a
fost initiata in tarile occidentale se anticipa ca ea va sconta
rezultate pozitive. Dupa zeci de ani de educatie sexuala in tari ca
Marea Britanie ori SUA rezultatele sunt de loc pozitive. Tinerii au
devenit saturati de informatiile despre aspectele fizice ale relatiilor
sexuale, si spun ca astfel de cursuri ii lasa rece si complet ignoranti
privind relationarea intre sexe, formarea de relatii de prietenie,
relatii romantice, ori de intemeiere a unei familii. In Marea Britanie
sondajele de opinie facute la tinerii adolescenti reflecta o nemultumire
in crestere fata de educatia sexuala. Adolescentii sunt mai mult
interesati in a stabili si mentine relatii de afectiune si prietenie de
lunga durata, un lucru pe care educatia sexuala nu il poate da.
La
nivel international EU si ONU promoveaza si ele educatia sexuala,
afirmind un drept al tinerilor la autonomie sexuala si dreptul de a fi
informati privind sexualitatea. Dar peste tot unde educatia sexuala este
predata, atit la nivel national cit si international, exista conflicte
intre doua scoli de gandire. Una pune emfaza pe educatia sexuala
comprehensiva (“comprehensive sexuality education”), iar alta pe
abstinenta (“abstience only sexuality education”). Conflictele intre
aceste scoli de gandire sunt serioase, fiecare grup acuzindu-l pe
celalalt de promovarea unei ideologii sexuale rupte de realitate.
Abstinenta, zic unii, nu impiedica sarcinile nedorite, iar educatia
sexuala comprehensiva, zic ceilalti, nu impiedica transmiterea bolilor
sexuale nici sarcinile nedorite.
Cine
are dreptate? Noi credem ca abstinenta e valoarea cea mai potrivita
pentru adolescenti. La conferinta anuala AFR tinuta pe 27 aprilie
subiectul educatiei sexuale in scolile din Romania a fost discutat de
dna Olimpia Popa (AFR Tulcea). Publicam prezentarea ei.
Conferinţa Naţională a Alianţei Familiilor din România
27 aprilie 2013
Ma voi referi la câteva probleme pe care vreau să le aduc în atenţia dumneavoastră.
1-Perspectiva educaţiei sexuale în şcoli- ca disciplină obligatorie
Desfăşor
în şcoli, de câtiva ani, “Campania Vreau să Aflu”, un program de
informare destinat elevilor de la clasa a VIII-a până la a XII-a.
Programul promovează castitatea premaritală şi fidelitatea conjugală şi
îi informează pe tineri despre ce înseamnă avortul şi care sunt
consecinţele lui. In majoritate covârşitoare elevii consideră că acest
program le deschide ochii într-o manieră directă asupra unor lucruri
despre care nu au, din alte surse, informaţii oneste.
Pentru
a evalua impactul informaţiilor asupra tinerilor, am aplicat un
chestionar unui eşantion de 100 de elevi de cl a VIII- a, înainte de
primul modul şi după ultimul modul al programului. Am constatat că
înainte de primul modul, 56% dintre ei considerau că “relaţiile intime
reprezintă un aspect firesc al vieţii omului înainte de căsătorie”. După ultimul modul numărul lor a scăzut la 15%, iar numărul celor care considerau că trebuie “să capete oarecare experienţă încă din adolescenţă” a scăzut la 5%.
Inainte de primul modul 36% dintre tineri considerau castitatea “ceva ridicol şi demodat”.
După ultimul modul, numărul celor care aveau această părere a scăzut la
4%. Numărul celor care ar fi ales avortul în cazul unei sarcini
nedorite a scăzut de la 56% la 10%. Deci, impactul există. El este mai
mare la clasele a VIII-a decât la clasele liceale, dar este semnificativ
şi acolo.
In
ultimul timp, tot mai multe voci, ale unor specialişti, cer
introducerea educaţiei sexuale în şcoală. Este evident faptul că
educaţia sexuală care se limitează la aspecte tehnice şi la indicaţii
despre folosirea metodelor contraceptive nu va forma tineri
responsabili. Adolescentul libertin va fi adultul infidel de mai târziu.
Acesta este tipul de educaţie sexuală pe care îl recomandă mulţi medici
şi psihologi, care îşi afirmă şi disponibilitatea pentru a ţine orele
respective în şcoli. Spre ex: d-na dr. Mischianu de la Spitalul
Colentina, consideră că educația sexuală este necesară începând din
clasa a VI-a şi că ea trebuie să includă şi informații despre diferitele
orientări sexuale. Dr.Gabriel Diaconu, psihiatru la
Centrul „MindCare”, mereu prezent în presă şi la televiziuni, deplânge
„indisponibilitatea educatorilor de a acomoda mintea umană cu astfel de
lucruri”, consideră că “pornografia are un efect de reducere a
anxietății” şi crede că, citez: “sexul virtual este benefic deoarece a
degajat foarte mult situația”. Mă întreb cu îngrijorare dacă Ministerul
Educaţiei va aproba un astfel de conţinut al educaţiei sexuale în şcoală, recomandat de astfel de specialişti, foarte insistenţi în a-şi oferi serviciile.
Unele
programe derulate în şcoli, sub masca educaţiei pentru sănătate,
promovează de fapt sexul ocazional. Un exemplu este Proiectul EVRICA,
al Fundaţiei Tineri pentru Tineri derulat în parteneriat cu Ministerul
Educaţiei şi finanţat de Comisia Europeană. Programele din cadrul
acestui prioect (de ex: ”Indrăzneşte să fii mare”, “Iubeşte cu cap” şi altele) nu au nici o componentă morală.
Vara trecută peste 50.000 de tineri au primit prezervative pe litoral
deoarece pentru Proiectul EVRICA, comportamentul responsabil înseamnă
doar folosirea acestui obiect. Din păcate, acest prioect este unul de
foarte mare anvergură, implică sute de voluntari care au format şi au
informat în acest spirit peste 10.000 de tineri până
în prezent. Este evident că în mintea elevilor se pot creea mari şi
grave confuzii prin participarea la programe care le dau informaţii
complet diferite, precum Campania Vreau să Aflu şi EVRICA.
Este timpul ca Ministerul Educaţiei
să afle că există şi o altă abordare decât cea furnizată de EVRICA,
abordare foarte bine argumentată. Stim că există o experienţă relevantă
la nivelul unei ţări întregi : Uganda a redus procentul celor infectaţi
cu HIV de la 18% la 5%, printr-o campanie naţională anti-SIDA începută în 1980, campanie bazată pe apel la abstinenţă premaritală şi fidelitate conjugală, adică ceea ce face şi Campania Vreau să Aflu. In momentul în care a renunţat la această strategie şi a recurs la distribuirea de prezervative,
după cum prevedeau programele internaţionale anti-SIDA în care Uganda a
fost inclusă, numărul de cazuri a crescut din nou, în doar câţiva ani,
până la nivelul anterior primei campanii.
Este
de menţionat şi faptul că Proiectul EVRICA subminează valorile
familiei şi induce o atitudine negativă faţă de procreaţie prin
conţinutul manualului Educaţie pentru viaţa de familie.
In conditiile unei natalităţi aşa de scăzute, în condiţiile în care
poporul român îşi refuză şansa la perpetuare, acest manual prezintă
perspectiva de a avea un copil ca pe o îngrădire a libertăţii tinerii
familii. In lecţia “Dacă aş avea un copil” nu este
vorba despre bucuria pe care copilul respectiv ar aduce-o în familie,
ci despre toate plăcerile la care părinţii lui ar trebui să renunţe. In
lecţia despre “cât te costă să fii părinte”,
există liste de cheltuieli pe care le implică apariţia copilului, nu
pentru a pregăti tinerii în mod practic pentru acest eveniment, ci
dintr-o perspectivă care descurajează ideea de a deveni părinte, pentru
că acest lucru implică multe renunţări şi cheltuieli. In plus,
subminarea familiei se produce şi prin prezentarea efectelor secundare ale pilulei contraceptive ca fiind cu totul neglijabile, precum şi prin informatii parţiale, ori neadevăruri despre ceea ce înseamnă avortul.
Am putea prezenta Ministerului Educaţiei alternative la Proiectul EVRICA,
cu atât mai mult cu cât UE nu are competența de a propune politici
privind educaţia sexuală în ţările membre, iar Carta Drepturilor
Fundamentale a Uniunii garantează părinților dreptul de a asigura
educația copiilor lor „în conformitate cu convingerile lor filozofice, religioase și pedagogice”. Stabilirea politicilor naţionale privind educaţia sexuală intră, deci, în competența statelor membre.
2- Aspecte demografice
O
altă problemă este următoarea: am auzit opinii conform cărora aspectele
demografice nu trebuie să ne intereseze pe noi. Personal sunt de altă
părere. Este dureros când, neavând urmaşi, dispare o familie. Este şi
mai dureros când dispare un popor, pentru că el dispare cu tot ceea ce
ar fi putut să adauge valoros la patrimonial cultural,
la zestrea spirituală a omenirii. Pentru că suntem nu numai creştini,
ci şi patrioţi, cred că trebuie să ne intereseze şi aspectele
demografice. Insistenţa în primul rând pe problema
demografică ar putea provoca, într-adevăr, un curent de opinie
defavorabil în rândul populaţiei, dar am întalnit multe persoane care,
deşi erau indiferente la aspectele duhovniceşti, deveneau atente şi interesate când
le prezentam perspectiva unei ţări depopulate, în care copiii lor nu
vor putea gasi de lucru şi vor plati taxe uriaşe. Mulţi oameni nu văd
implicaţiile declinului demografic, dar asta nu înseamnă că problema
nu-i interesează dacă li se deschid ochii asupra ei. Eu cred ca putem
atinge şi acest aspect pentru că, dacă este prezentat în termeni care să nu trimită la decretul ceauşist, el trezeşte interesul şi poate contribui la responsabilizarea populaţiei. Este necesar să precizăm că nu dorim forme de control al populației de către autorități,
ci considerăm că informarea corectă şi completă a femeii despre copilul
pe care îl poartă şi despre avort este esenţială şi poate determina
decizia ei.
Cred, deci, că problema demografică este şi problema noastră şi trebuie să devină şi problema statului,
care trebuie să dezvolte planuri de acţiune prin care să protejeze
viaţa de la concepţie şi să consolideze familia tradiţională înainte ca
urmările iernii demografice să devină ireversibile.Ungaria şi alte
câteva state au luat recent astfel de măsuri, fără teama de eventuale
reacţii dezaprobatoare din partea Europei. Este timpul ca şi România să
facă acest lucru.
3- Proiectul de lege pentru consilierea femeii înainte de avort
Cred că Proiectul de lege pentru consilierea femeii înainte de avort trebuie
regândit şi repus în discuţie. Cred, de asemenea, că ar fi utilă
consultarea organizţiilor provita pentru reformularea acestui proiect
înainte de repunerea sa în dezbatere pentru că, uneori, lucrurile nu
sunt ce par a fi. Iată spre exemplu: după Marşul pentru Viaţă, dna
deputat PNL de Oradea, Florica Cherecheş a făcut în Parlament o
declaraţie politică pentru care îi mulţumim. După prezentarea situaţiei
avorturilor în România, doamna deputat a arătat că avortul este utilizat
ca și metodă contraceptivă în România, cauza fiind lipsa educaţiei. Cu totul de bună credinţă, nu am nici o îndoială, d-na deputat citează apoi datele unui studiu realizat de Institutul pentru Politici Publice în august 2012, studiu conform căruia “49% dintre femeile fertile din România declară că nu au beneficiat de vreo formă de educaţie sexuală sau a reproducerii”. Trebuie menţionat faptul că Institutul pentru Politici Publice a fost unul dintre cei mai virulenţi oponenţi ai Proiectului de lege pentru consilierea femeii, afirmând că iniţiatorii legii sacrifică dreptul femeilorde a face ce vor cu corpul lor şi că, prin prezentarea embrionului ca fiinţă umană căreia i se va lua viaţa, vor pune asupra femeii o presiune emoţională pe care o calificau drept "nejustificată". Genul de educaţie susţinut de Institutul respectiv este planningul familial, prin promovarea contraceptivelor fără informarea completă şi corectă a femeii
despre efectele secundare şi prin minimalizarea acestor efecte, ca
strategie de marketing. Noi considerăm că informarea corectă este
esenţială şi că ea poate face diferenţa. Apreciem faptul că d-na deputat
susţine includerea în programa şcolarã a Educaţiei pentru Sănătate, dar dacă
acest lucru va fi benefic, ori dimpotrivă, va depinde de conţinutul
disciplinei, de perspectiva din care se va face această educaţie.
4- Adopţii; orfelinate
Ultima
chestiune la care vreau să mă refer este următoarea: soluţia pe care
noi o recomandăm femeilor cu o sarcină nedorită este adopţia. Sunt câteva aspecte legate de adopţie în care este nevoie urgentă de intervenţia statului:
atunci când li se recomandă adopţia ca alternativă la avort, unele
femei refuză ideea de la bun început. Ele ştiu că adopţia unui copil în
România este un proces lung şi anevoios. Stiu, de asemenea, că sunt mii
de copiii în toată ţara abandonaţi în spitale imediat după naştere,
copii care nicinu sunt raportaţi de către spitale direcţiilor de asistenţă socială. Spre exemplu, numai într-un spital din Iaşi erau (în octombrie anul trecut) 57 de copii abandonaţi, cu vârste între o lună şi 2 ani.
Multe dintre femeile pe care ne străduim să le convingem să-şi dea
copilul spre adopţie ştiu că aceşti copii (dacă nu sunt adoptaţi la
vârste foarte mici) ajung în orfelinate, de unde sunt daţi afară când
împlinesc 18 ani, fără adăpost, fără loc de muncă şi cu perspectiva unui
viitor infracţional, pentru că viaţa în stradă înseamnă luptă pentru
supravieţuire prin orice mijloace. Aceste femei afirmă că-şi iubesc mai
mult copilul alegând avortul, decât născându-l pentru o viaţă chinuită
şi plină de abuzuri. Ce le putem spune acestor femei pentru ca adopţia să poată fi considerată de ele, fără rezerve, o alternativă acceptabilă?
Noua
lege a adopţiei trebuia să simplifice procesul, dar numărul copiilor
adoptaţi a scăzut la jumătate. In februarie erau declaraţi adoptabili
doar 300 de copii din cei peste 61.000 aflaţi în grija statului. Conform statisticilor, românii preferă să adopte copii cu vârste între zero şi trei ani, dar procedura durează aşa de mult încât mulţi depăşesc această vârstă..
Noul
proiect al legii adopţiilor, dezbătut recent la Senat, prevede şi
posibilitatea adopţiilor internaţionale. Stim că sunt tot mai multe ţări
în care aşa zisele familii de homosexuali au dreptul să adopte copii. Noua lege trebuie să conţină prevederea conform căreia copiii români nu pot fi adoptaţi de astfel de cupluri.
Oricât
de dureros ar fi, trebuie să admitem faptul că există şi mulţi copiii
pe care nu doreşte nimeni să-i adopte. Peste 65% dintre orfanii din
România au peste 7 ani şi sunt greu adoptabili din diferite motive.
Statul trebuie să poată preciza cât mai curând ce şanse de integrare socială asigură tinerilor din orfelinate, care au împlinit 18 ani şi nu au unde să se ducă. Nu
putem nega faptul că ei există şi că ajunşi în stradă ei vor fi sursa
altor probleme sociale majore. O soluţie ar putea fi investiţia
statului în aşezăminte după modelul celui de la Valea Plopului, unde
tinerii se pot integra în comunităţi săteşti şi unde pot munci. Vă
mulţumesc.
MEMORIU CATRE MINISTERUL EDUCATIEI PRIVIND EDUCATIA SEXUALA IN ROMANIA
Pe
8 mai un grup de 80 de organizatii neguvernamentale si personalitati
proeminente din Romania, printre ele Federatia Organizatiilor Ortodoxe
Pro-Vita din Romania si AFR, au lansat un Memoriu catre Ministerul
Educatiei Nationale din Romania privind educatia sexuala in scolile din
Romania. Va recomandam sa-l cititi cu mare atentie. E un material cit se
poate de serios care merita sa fie cunoscut de fiecare parinte
preocupat de morala si cresterea copiilor lui. Redam o parte din Memoriu
urmind ca cei interesati sa-l cititi in intregime aici: http://www.provitabucuresti.ro/docs/lobby/MEdu-EdSex.pdf
miercuri, 8 mai 2013
CĂTRE MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE DOMNULUI MINISTRU, REMUS PRICOPIE: MEMORIU privind „EDUCAȚIA SEXUALĂ” ÎN ȘCOLILE ROMÂNEȘTI
I. Proiectul „Sexul vs. Barza” - model nefast de abordare a sexualității, în contextul posibilei introduceri a educației pentru sănătate ca materie obligatorie în școli
Domnule
Ministru, Organizațiile semnatare au luat act de lansarea proiectului
„SEXUL vs BARZA”, autointitulat „prima platformă de educaţie sexuală în
format video pentru adolescenţi” din România. Proiectul a fost lansat pe
23 aprilie la Palatul Parlamentului[1]. Analizând materialele - puse la
dispoziția liberă a copiilor prin rețeaua „Biblionet” - am ajuns la
concluzia că „modelul educațional” prezentat promovează promiscuitatea sexuală și homosexualitatea, încurajează pornografia și libertinajul, susține lipsa de implicații morale ale actului intim, neagă consecințele avortului și se îndreaptă contra autorității
parentale. Viziunea sa „educativă” se reduce, în esenţă, la obişnuirea
copiilor cu modelul sexualităţii deschise şi cu metodele contraceptive,
este vulgarizantă, hedonistă, anti familie și susceptibilă de
producerea unor adânci distorsiuni și traume emoționale și psihice la
nivelul personalității elevilor de gimnaziu și liceu.
Precizând
faptul că filmul prin care se promovează proiectul conţine imagini
explicite, vă prezentăm câteva pasaje din „lecţiile” de sexualitate. Mai
departe, copiilor li se sugerează(deloc subtil) să vizioneze filme
porngrafice - dacă n-au făcut-o deja. Iată, mai
departe, cum sunt consiliate elevele de liceu, de către aceiaşi
„experţi”, explicându-li-se că avortul este un lucru la îndemâna oricui, pentru care nu trebuie să dea socoteală nimănui și, contrar evidențelor, că este lipsit de orice consecințe. Desigur, a păstra o sarcină devine ultima opţiune pentru o adolescentă însărcinată.
Proiectul
„Sexul vs. barza” este susţinut de asociaţii precum „Accept” (a
homosexualilor din România), „Front” (feminism radical), European Center
for Public Initiatives (grup de lobby pro-avort/pro-homosexualitate) -
organizații cu o componentă programatică îndreptată contra familiei tradiționale, nucleare;
de business-ul (rețeaua de clinici) de avorturi „Marie Stopes” și de
Colegiul Bilingv „George Coşbuc” (unde există o „platforma LGBT” prin
care se promovează făţiş homosexualitatea, găzduind inclusiv „parade
gay”). De asemenea, programul naţional „Biblionet” sprijină „SEXUL vs BARZA”, anunţând promovarea platformei în peste 2.000 de biblioteci publice din România.
II. Experiența Marii Britanii în domeniul „educației sexuale” și eșecul acesteia
Trebuie
să avem în vedere că mai multe state occidentale, care au introdus
orele de educație sexuală încă din anii ‘70, nu au, în prezent, o
situație exemplară la capitolul sănătatea sexuală a adolescenților sau
în ce privește rata sarcinilor la adolescente. Exemplul cel mai evident
este Marea Britanie. Școlile din această țară includ, de peste 30 de
ani, din ce în ce mai mult lecții explicite despre sex, pe care le oferă
grupelor de vârstă din ce în ce mai mică. În ultimii 10 ani, astfel de
ore au fost predate chiar la ciclul primar. Aceste programe nu numai că
nu au inversat tendința, ci au contribuit la sexualizarea tinerilor
într-un mod periculos și la adoptarea unor comportamente de risc. În
momentul de faţă, Marea Britanie se confruntă cu o situaţie care a
scăpat de sub control: bolile cu transmitere sexuală la tinerii de 16-24 de ani sunt în creștere, rata sarcinilor la adolescenteeste
cea mai mare din Europa occidentală (în ciuda faptului că 80% din
femeile britanice între 15 și 45 de ani folosesc contraceptive), iar sexualizarea copiilor este o realitate, debutul vieţii sexuale la vârste foarte mici fiind o modă.
Rezultatele
au fost dezastruoase. Potrivit studiului amintit, proiectul a condus la
o ratăsarcinilor la adolescente de 3,5 ori mai mare în grupul-țintă,
față de grupul luat pentru comparație. În fața acestor concluzii,
cercetătorii au recomandat ca asemenea programe să nu se mai folosească,
cu excepția cazurilor în care ele sunt parte a unui proiect de
cercetare. Studii recente, oferite de profesorul David Paton
(Universitatea Nottingham) confirmă că accesul la contraceptive și avort
al tinerilor din Marea Britanie nu a îmbunătățit rezultatele, ci
dimpotrivă, le-aînrăutățit. Menționăm că alternativa de încurajare a
abstinenţei în rândul tinerilor a fost întâmpinată cu ostilitate atât în
cercurile oficiale, cât şi în cele semi-oficiale. Situația nu este mai
bună și, în orice caz, departe de a fi rezolvată, în ceea ce privește
rata sarcinilor la adolescente nici în alte țări occidentale, cu toate
că acolo aceste ore au fost introduse din anii ¢70-¢80. Astfel, în SUA,
rata sarcinilor la adolescente este de 93,0 la 1000 de tinere de 15-19
ani, în Marea Britanie - de 62,6 la 1000, în Canada - de 42,7 la 1000,
în Belgia - de 15,1 la 1000. Așadar, nu există dovezi temeinice despre
eficiența lecțiilor de educație sexuală de la vârste mici. De ce ar
trebui să implementăm noi programe care s-au dovedit a fi ineficiente în
alte țări?
III. Rolul părinților în „educația sexuală”
În
ultimii ani, părinți din România sunt „bombardați” cu mesaje din partea
mass-media despre necesitatea introducerii „educației sexuale”
obligatorii în școli. Totuși, problema este de o mare sensibilitate și,
din câte se pare, părinții sunt cei mai în măsură să le ofere propriilor
lor copii informații despre chestiunile sexuale, așa cum vom arăta mai
jos. Școlile pot acorda sprijin, însă doar familia poate aprecia când un
copil este gata să primească asemenea informații. Părinții sau tutorii
trebuie, deci, să aibă posibilitatea să intervină pentru a-și susține
valorile culturale, morale și religioase.
Din aceasta perspectivă, o altă problemă a programelor de tipul „Sexul vs. Barza” este atacul la libertatea religioasă a familiilor și la drepturile părinților, al căror rol în educație, din câte înțelegem, îl ignoră complet noul proiect.
Dacă o viziune extremistă cum este cea a organizațiilor de tip „Accept”
sau „Front” va fi oficializată prin curicula școlară a unei materii
obligatorii, părinții se vor vedea privați de drepul la educarea
copiilor corespunzător propriului sistem de valori, în contextul
conferit de Constituția României și de Declarația Universală a
Drepturilor Omului.
Revenind
la exemplul Marii Britanii ca studiu de caz, „centrul de greutate” al
greşelilor făcute de guvern se află în practicarea acestei „educații” cu
copiii prin excluderea părinţilor. Răspunsul strict medical la
sexualitatea adolescenţilor, oferit de şcoli, a dus la reducerea şi mai
mult a controlului, şi aşa slab, pe care părinţii ar fi putut să-l
exercite asupra copiilor lor.
În
ultima vreme, tot mai mulți părinți și organizații de părinți din Marea
Britanie sunt îngrijorați de perspectivele pe care le oferă orele de
„educație sexuală” și cer retragerea copiilor de la astfel de ore,
deoarece îşi dau seama că rezolvarea problemelor sexuale ale copiilor
lor nu mai depinde de ei, ci de instituţii guvernamentale sau
neguvernamentale. Ei susțin că abordarea pe care se bazează astfel de
ore marginalizează căsătoria și angajamentul de lungă durată și
sugerează o atitudine de tip „fă ce vrei” cu referire la relațiile
sexuale. Potrivit știrilor din mass-media britanică, tot mai mulți
părinți se pronunță împotriva educației sexuale în școli sau pentru
retragerea copiilor de la aceste ore.
În
urmă cu doar câteva zile, în Marea Britanie a izbucnit un nou scandal
între părinți și oficiali. Un manual-ghid de „educație sexuală”,
realizat de organizații cu aprobarea guvernului, recomandă profesorilor
să predea elevilor despre „virtuțile educative” ale pornografiei, mai
exact, să le explice acestora cum să privească filmele pornografice care
pot fi „utile” și „o resursă educativă foarte diversă”. Vârsta de la
care copiii pot beneficia de pe urma pornografiei este 5 ani, se afirmă
în respectivul ghid. De asemenea, profesorii sunt instructați să explice
copiilor că filmele pornografice sunt realizate de actori și de aceea
„sunt nerealiste”, explicație pe care o găsim și în proiectul românesc
„Sexul vs. Barza”.
IV. Pozitia și propunerile organizațiilor non-guvernamentale creștine față de „educația sexuală” în școli
Domnule Ministru: Orice program de educație sexuală care nu așează intimitatea sexuală într-un context moral clar și se concentrează în special pe oferirea de contracepție va duce, inevitabil, la încurajarea relațiilor sexuale precoce.
Sfaturile despre cum să te angajezi „fără risc” într-o activitate
sexuală, cuplate cu prevederi de facilitare a ei, transmit mesajul că
activitatea în sine este acceptabilă. Un studiu britanic a arătat că
45,5% din băieți au recunoscut că, atunci când li s-au oferit primele
lecții de educație sexuală, au simțit nevoia de a experimenta. Luând în
calcul faptul că majoritatea băieților intervievați (77%) primiseră
educație sexuală până la vârsta de 12 ani, concluzia este
îngrijorătoare.
Semnatari:
Federaţia Organizaţiilor Ortodoxe Pro-vita din România; Alianta
Familiilor din România; Asociata Provita Media; Asociatia Home Schooling
România; Asociatia Dascălilor din România; Societatea Ortodoxă a
Femeilor Române, Filiala Iaşi; Asociatia Familiilor Catolice „Vladimir
Ghika”; Asociatia Medicilor Catolici - filiala Bucuresti; Asociatia
Familia si Viata (Roman)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu