În ziua de 28 iunie 2013 în Ziarul
Lumina, ziarul oficial al Patriarhiei Române, a apărut un articol care
face de rușine Biserica Ortodoxă Română. Articolul se intitulează „Un document care apără libertarea religioasă și se referă la un nou set de linii directoare în privința libertăților religioase adopotat de Consiliul Uniunii Europene.
Este de datoria noastră, a celor ce
suntem parte activă a Bisericii, să semnalăm o luare de poziție în acest
ziar, total contrară lui Dumnezeu și Bisericii lui Dreptmăritoare. Vom
încerca să analizăm articolul în detaliu pentru a înțelege împreună ceea
ce este greșit.
În primul rând, articolul apare într-un
ziar oficial al Patriarhiei Române, și prin urmare a fost girat de
Patriarhul României, care este mereu foarte atent la luările de
atitudine de ordin politic. Comunicatele de presă precedente pe subiecte
politice demonstrează această atenție sporită. Prin urmare ideile
articolul le putem asocia cu poziția oficială a Patriarhiei, dar nu și
cu a Sfântului Sinod.
Articolul frumos
ilustrat cu o imagine de la intrarea în Consiliul Europei apare pe a
doua pagină a versiunii tipărite a Ziarului Lumina, oferindu-i-se o
importanță majoră între subiectele zilei. Pe siteul www.ziarullumina.ro
a apărut chiar primul între articolele zilei de pe prima pagină. De ce
este acest subiect așa de imporant pentru Biserica noastră? De unde
acest entuziasm, ca ziarul oficial al Patriarhiei să anunțe o astfel de
știre? Din prima frază a articolului aflăm :
„Consiliul UE
pentru Afaceri Externe a adoptat, în cadrul reuniunii de luni, 24 iunie
2013, în Luxemburg, un set de Linii directoare pentru promovarea şi
protejarea libertăţii religioase şi de credinţă.”
Ce
aduc nou aceste noi linii directoare Bisericii? De ce se bucură
Patriarhia Română că mai marii UE au aprobat câteva noi reguli de
promovare și protejare a libertatății religioase? Ce împiedica până acum
Biserica Ortodoxă să mărturisească Adevărul? Ce legislație o reținea
să-și mărturisească adevărata credință în Hristos?
Creștinismul
nu mai este o religie interzisă în Europa încă din anul 313, din timpul
Sfântului Împărat Constantin. De atunci și până astăzi creștinii
adevărați au mărturisit prin faptele lor Adevărul, au stat împotriva
minciunii și au suferit pentru Hristos. Dar chiar și în timpul marilor
persecuții din primele trei veacuri ale creștinismului (33 – 313), când
sute de mii de mucenici și-au vărsat sângele pentru Hristos, chiar și
atunci creștinii au mărturisit fără frică credința lor în Tatăl, Fiul și
Duhul Sfânt, chiar dacă religia creștină era interzisă în mod oficial.
Am putea spune mai mult: oamenii l-au mărturisit mai cu râvnă pe Hristos
atunci decât în vremuri de libertate religioasă.
De
când se bucură Biserica Ortodoxă că va primi libertatea de exprimare?
Cine o ține în robie? Cine-i oprește pe episcopii ortodocși români să
spună adevărul înaintea țării, public, în biserici, despre păcatele
strigătoare la cer precum cele ale homosexualilor, transsexualilor și
altor persoane cu deviații sexuale?
Cine-L
oprește pe Patriarhul României să spună adevărul despre clasa politică a
Românie care-și vinde țara străinilor fără pic de scrupule? Cine-i
oprește pe mitropoliții ortodocși români să strige în gura mare: „Fraților, treziți-vă! Suntem în păcate până la gât!"
Cine a
pus mâna în gura conducerii Bisericii Ortodoxe Române, de așteaptă să
primească libertate de exprimare de la Uniunea Europeană? De când
episcopii și preoții ortodocși au nevoie de legi ca să mărturisească pe
Hristos? De când trebuie să cerem voia lui Satana ca să mărturisim
Adevărul? Europa l-a lepădat de mult pe Hristos la nivel oficial.
Par
cuvinte dure. Dar nu le spun eu, ci le spune unul din cei mai mari
predicatori ai lumii, Sfântul Nicolae Velimirovici, noul „Gură de Aur"
al Ortodoxiei:
„O,
fraţii mei, pentru ce a lăsat Europa calea cea dreaptă şi a rătăcit în
pustia de nestrăbătut? Pentru că s'a îndepărtat de la Hristos cel
Călăuzitor, şi a început să întrebe de cale pe filosofii săi, pe
căpeteniile sale, pe politicienii săi, pe cărturarii săi, pe toţi
ceilalţi neştiutori ai săi şi pe ghicitori. Europa nu-l mai întrebă
calea pe Cel ce s'a pogorât din cer şi s'a înălţat din nou la cer, pe
Cel ce şi-a vărsat pentru Europa sângele pe crucea Evreiască – ci s'a
învăţat să întrebe care e calea pe cei ce se întrec să fie călăuze, ale
căror sfaturi se plătesc."
Biserica
Ortodoxă n-a fost în robie niciodată, ci cei care cred în Hristos au
fost mereu liberi, căci doar cei neascultători de Dumnezeu sunt
sclavi. Hristos Domnul zice: „Oricine săvârşeşte păcatul este rob al
păcatului." (Ioan 8, 34) Ori, dacă noi în Biserica Ortodoxă suntem toți
botezați, ce este Botezul, dacă nu libertate în Hristos?
Oricine
crede în Hristos și-I urmează poruncile devine liber și mărturisește
Adevărul indiferent de constrângerile exterioare la care este supus. De
acea jertfa primilor mucenici ai Bisericii este atât de mare, pentru că
este o mărturisire liberă de credință, total independentă de orice
constrângere.
Probabil,
conducătorii Bisericii fiind constrânși de relațiile cu clasa politică,
teamă fiindu-le se mărturisească Adevărul, se bucură că pe viitor pot
spune și ei ceva întemeindu-și discursul pe „noul set de linii directoare privind promovare și protejarea libertății religioase" pentru
că din convingerile lor au grăit prea puțin. Majoritatea comunicatelor
de presă ale Agenției de Presă Basilica se întemeiază pe legi ale
statului, pe directive europene și pe drepturile omului, în loc să fie
argumentate cu temeiuri puternice din Sfânta Evanghelie și din scrierile
Sfinților Părinți. Patriarhia Română a luat armele adversarului în loc
să lupte cu sabia Duhului Sfânt împotriva minciunii.
De
când Biserica își argumentează poziția cu scrieri fără de Dumnezeu? Să-l
întrebăm pe Sfântul Maxim Mărturisitorul cum se apără credința. Să-l
întrebăm pe Sfântul Ioan Gură de Aur și pe Sfântul Ierarh Nicolae. De
când are nevoie Biserica de drepturile omului ca să susțină moralitatea
creștină?
Desigur,
e necesar ca instituția Bisericii să-ți întemeiezi punctul de vedere și
pe legile statului, pentru cei necredincioși, dar asta doar ca o anexă
la discursul întemeiat pe Cuvintele lui Hristos, și nicidecum ca pe o
atitudine exclusivistă.
Mergem
mai departe cu analiza textului. Problema acestui articol este mult mai
gravă decât ce ați citit până acum. A doua frază zice:
”Documentul
reprezintă rezultatul unui amplu proces de consultare cu actorii
sociali interesaţi şi se doreşte a fi un instrument important în
procesul de implementare a politicilor externe ale Uniunii.”
Observați cum se vorbește de consultarea cu actorii sociali
interesați, nu de o consultare cu Biserica Ortodoxă, cu Biserica
Catolică, cu Bisericile Protestante, sau de o consultare cu patriarhii,
papa, mitropoliții sau arhiepiscopii vreunei biserici. Termenul "actori sociali"
laicizează intenționat relația dintre stat și Biserică, orice pastor al
unei biserici înființate aseară având aceleași drepturi cu Patriarhul
de la Constantinopol, tocmai pentru a elimina din ce în ce mai mult
influența Bisericii asupra populației.
Europa
este propriul ei dumnezeu, nu mai crede în nimeni. Credeți că
glumesc sau exagerez? O spune clar chiar următorul pasaj din
acest articol din Ziarul Lumina:
„Textul subliniază, de asemenea, atitudinea imparţială a UE, care nu se aliniază vreunei credinţe religioase ori nereligioase,
dar reafirmă intenţia Uniunii de a promova, în cadrul politicilor sale
externe, libertatea religioasă ca un drept fundamental al oricărei
persoane.”
Așadar, Uniunea Europeană nu-și
recunoaște originile creștine ci se declară imparțială. Dar iată ce
spune Hristos Domnul despre neutralitatea și imparțialitatea față de El:
"Cine nu este cu Mine este împotriva Mea şi cine nu adună cu Mine risipeşte." (Matei 12:30)
Nu a
dat Dumnezeu dreptul omenirii la imparțialitate față de El ci ne-a
despărțit tranșant între cei care suntem ai Lui și cei care suntem
împotriva Lui. Atunci ce libertate religioasă creștină să recunoască
Uniunea Europeană, dacă este împotriva lui Hristos?
Uniunea Europeană se recunoaște doar pe
sine ca dumnezeu. Sfântul Nicolae Velimirovici a văzut trufia Europei
încă de acum 70 de ani:
„În crunta-i
sărăcie, Europa nu şi-a pierdut totuşi mândria spiţei sale alese.
Dispreţuită de toate continentele, ea încă se făleşte în laude cu
minunile ei. În esenţă, deviza ei a devenit: Nu Hristos este făcătorul
de minuni, ci eu, Europa, sânt făcătoare de minuni. Eu am descoperit
busola, eu am numărat stelele, eu am făurit microscopul şi telescopul,
eu am socotit lungimea şi lăţimea universului, eu am găsit ierburi
pentru medicamente, eu am inventat bisturiuri pentru chirurgie, eu am
făcut dinamită pentru a arunca în aer stâncile; eu am plăsmuit aparate
de zburat, de scufundat şi de plutit; eu sânt zeiţa descoperirii
maşinăriilor, a vapoarelor cu aburi şi a căilor ferate, a instrumentelor
şi a aparatelor electrice, eu sânt descoperitoarea telegrafului şi
telefonului, a radioului şi televizorului. Eu şi eu, eu şi eu! În acest
veac eu sânt cea mai mare făcătoare de minuni. Nu mai există un Dumnezeu
făcător de minuni; El e doar un basm al vremurilor vechi şi proaste.
Singura făcătoare de minuni este Europa.”
Cum să fie Europa
garantul libertății religioase pentru fiecare individ, când Europa nu
are Dumnezeu? Este un non-sens. Cum, eu ca mare burlac și golan, să fiu
garantul la nivelul unui continent pentru o viață de familie curată și
fericită?
Și acum vine pasajul cu pricina, cel care aruncă acest articol în erezie:
„În fine, textul
atrage atenţia asupra faptului că dreptul la libertate religioasă nu
poate fi invocat pentru a justifica fapte ce ar încălca alte drepturi
fundamentale, cum ar fi dreptul la nediscriminare, mai ales în cazul
femeilor sau copiilor, al minorităţilor religioase ori al celor sexuale.
În acest sens, prevederile documentului trebuie înţelese şi în legătură
cu un alt document adoptat de către miniştrii de externe ai UE în
cadrul aceleiaşi şedinţe - Liniile
directoare pentru promovarea şi protejarea tuturor drepturilor umane
ale lesbienelor, homosexualilor, bisexualilor, transsexualilor şi
intersexualilor. ”
Deci, acest nou set de reguli privind
libertatea religioasă trebuie să fie în acord și cu un alt document
foarte important adoptat de aceiași mai mari miniștri europeni: „Liniile
directoare pentru promovarea şi protejarea tuturor drepturilor umane
ale lesbienelor, homosexualilor, bisexualilor, transsexualilor şi
intersexualilor."
Deci
libertatea religioasă promovată de UE trebuie să fie corelată cu
drepturile minorităților sexuale la căsătorie și adopție de copii.
De unde atât satisfacție pe Ziarul
Lumina pentru o așa zisă libertate religioasă pusă pe același nivel cu
libertatea păcatului? Noul set de reguli al promovării libertății
religioase este condiționat de acceptarea deviațiilor sexuale ca
drepturi fundamentale. Asta ce înseamnă?
Înseamnă
că mărturisirea de credință a celor religioși nu trebuie să atingă
cumva "dreptul" la orientarea sexuală. Adică mărturisirea de credință a
Bisericii Ortodoxe nu trebuie să spună adevărul despre căsătoriile
homosexuale, ci trebuie să tacă și să accepte, sub o falsă libertate,
legiferarea tuturor marilor păcate ale lumii. Nu Biserica este cea care,
sub îndrumarea lui Dumnezeu, va spune oamenilor ce este moral și ce nu,
ci mai marii Europei sunt cei care definesc limitele moralității.
Suprinzător,
autorul acestui articol din Ziarul Lumina, deși absolvent al Facultății
de Teologie Ortodoxă, nu face nicio precizare cu privire la poziția
Bisericii Ortodoxe față de păcatul pederastiei (homosexualității) ci
concluzionează:
„Constituind
un important pas înainte în instituţionalizarea recunoaşterii rolului
deosebit al libertăţii de credinţă şi religie în viaţa socială a fiinţei
umane, Liniile directoare pentru promovarea şi protejarea libertăţii religioase şi de credinţă vor
trebui să fie şi implementate, proces complex, care presupune
monitorizarea încălcărilor libertăţii religioase în lume, precum şi
promovarea de bune practici în domeniu. ”
Deci acest nou set de linii directoare
privind libertatea religioasă constituie pentru autor un pas important
în instituționalizarea rolului deosebit al libertății de credință. Adică
demagogii politic corecte. Ce libertate de credință poți să mai ai dacă
condamnarea homosexualității înseamnă lezarea "drepturilor" gay, și
prin urmare încălcarea legislației UE? Adică nimic mai mult decât o
capcană fotbalistică de a da cu stângul în dreptul.
Biserica
Ortodoxă are ca scop mântuirea omului în Hristos, nu
instituționalizarea libertății de credință. Libertatea
instituționalizată nu mai este libertate, ba lucrurile devin exact
invers: instituția este o nevoie socială pentru omul căzut. Omul plin de
Harul lui Dumnezeu nu mai are nevoie de reguli, ci împlinește toate
poruncile din iubire față de Dumnezeu și aproapele.
Pe
final nu pot decât să-mi exprim consternarea cu privire la acest
articol care nu numai că nu înfierează acel document de promovarea a
libertății „minorițărilor sexuale”
dar chiar se bucură de aceste noi libertăți religioase, indiferent cu
câte limitări vin. Paradoxal, libertăți limitate de alte libertăți.
Dreptul la virtute limitat de dreptul la păcat al altora.
Patriarhia Română se bucură de o nouă
libertate religioasă care vine la pachet cu legalizarea păcatului
Sodomei și Gomorei. E ca și cum te bucuri că cineva ți-a făcut cadou o
frumoasă prăjitură otrăvită.
În
plus, Patriarhia Română se bucură de libertăți religioase legiferate de
atei, ca și cum aceștia ne sunt stăpânii. Dar cărui dumnezeu slujim
oare?
În
final nu pot decât să-mi exprim îngrijorarea față de atitudinea corect
politică a Patriarhie Române și față de lipsă de atitudine fermă în
probleme importante ale societății. Deasemenea aș vrea să atrag atenția
asupra comunicatelor de presă ale Agenției de Presă Basilica, din care
reies luări de poziții ale unei instituți desacralizate și nicidecum a
unei mari Biserici Ortodoxe autocefale.
Concluzia mea, ca simplu mădular al
Bisericii Ortodoxe este următoarea: un articol rușinos pentru Patriarhia
Română în Ziarul Lumina, o publicație de altfel plină de articole
folositoare.
Dumnezeu să-i lumineze pe cei ce ne conduc.
Dumnezeu să-i lumineze pe cei ce ne conduc.
Claudiu Balan
Sursa: Ortodoxia
Tinerilor
Vezi si:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu