3.3.11

Poeti dupa gratii: Petru Baciu


VOI AŢI CĂZUT

Port cenuşa morţilor ca
un memento, pentru fapte­le
mele de fiecare zi.

Am fost împreună cu voi şi cu voi,
Şi nu m-am întors înapoi.
Am vrut să clădim neamului nostru
Suflete noi.
Să-i cinstim altarele,
Să-i apărăm ogoarele,
Dumicatul de pâine
Şi tihna la rugăciune.
În luptă cu întunericul lui Belzebut
Voi aţi căzut
Răstigniţi,
În mine de plumb, în temniţi sau munţi.
Arşi de vii,
Înmormântaţi de vii,
Fără preot, fără cruce la căpătâi.
Moartea voastră înseamnă cel mai înalt discurs
Adresat Patriei.
Voi aţi căzut apărând pe Iisus.
Voi aţi biruit!

CINE?


Cine m-a aruncat în vâltoare?
Cine mi-a sortit pasul care doare?
Pe drum de Golgotă suiş
Să mă poticnesc pe povârniş!

Cine m-a aruncat în vâltoare,
În pădurea cu sălbatice fiare?
Să mă devoreze în ascuns,
Să nu pot să dau răspuns.

Cine m-a aruncat în vâltoare,
În mlaştina deznădejdii cea mare...?
Să mă uit la fratele meu pieziş,
Să mă rog pentru el pe furiş.

Din nepătruns
Coboară în şoaptă răspuns:
„În faţa icoanei voi aţi jurat
Să ispăşiţi al neamului vostru păcat”.

- din volumul "Poeţi după gratii", editat de Mânăstirea Petru Vodă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails